Bývalý jezdec týmů Renault a BMW-Sauber Robert Kubica by chtěl vyzkoušet vůz Formule 1. Podle svých slov je fyzicky připraven.
Kubica, kterému před šesti lety ukončilo zranění ruky kariéru ve Formuli 1, se do motorsportu vrátil v roce 2013 a až do loňska se věnoval výhradně automobilovým soutěžím. Vloni se však již vrátil na okruhy, když absolvoval hned čtyři závody, přičemž jednou vytvořil posádku s Martinem Prokopem během závodu 12h Mugello. Letos se Polák vrací naplno na okruhovou scénu, když letošní sezonu stráví v šampionátu FIA WEC v týmu ByKolles.
Rodák z Krakowa však zůstal v kontaktu s lidmi z Formule 1 a v posledních letech si vyzkoušel několik simulátorů včetně toho, který patří týmu Mercedes. Před třemi lety dokonce dostal nabídku na testování monopostu F1. Tu však odmítl, protože cítil, že není schopen ukázat své nejlepší schopnosti. Nyní je však situace jiná.
"Tehdy jsem neměl sebevědomí něco takového udělat. Věděl jsem, že mi možná uteče jedinečná příležitost, ale já jsem si prostě nebyl jistý, že to zvládnu. A když si nejsem jistý, tak jdu od toho," řekl Kubica Autosportu.
Na otázku, zda by přijal nabídku na test vozu Formule 1 nyní, odpověděl: "Ano. Teď bych odpověděl jinak. Rád bych otestoval monopost F1. Už je to nějaká doba, co jsem ve voze Formule 1 seděl, ale myslím si, že jsem stále schopný zajíždět slušné časy."
"Chtěl bych si připomenout to vzrušení z jízdy ve Formuli 1. Vyzkoušel jsem si mnoho simulátorů a jsem přesvědčen, že bych zvládl tak 80 % okruhů z kalendáře, ale ne všechny. Musím také připomenout, že test je něco úplně jiného jak závodní víkend."
"V mých posledních třech letech ve Formuli 1 jsem se dostal na výbornou úroveň výkonnosti, na takovou úroveň, na jaké nyní nejsem. V roce 2010 jsem neudělal nic špatně, ale abyste se dostali na takovou úroveň, tak musíte pracovat velmi tvrdě několik let. To mi v automobilových soutěžích trochu chybělo. Všechno se tam děje příliš rychle," prozradil Kubica.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.