Bývalý jezdec týmů Renault a BMW-Sauber Robert Kubica by chtěl vyzkoušet vůz Formule 1. Podle svých slov je fyzicky připraven.
Kubica, kterému před šesti lety ukončilo zranění ruky kariéru ve Formuli 1, se do motorsportu vrátil v roce 2013 a až do loňska se věnoval výhradně automobilovým soutěžím. Vloni se však již vrátil na okruhy, když absolvoval hned čtyři závody, přičemž jednou vytvořil posádku s Martinem Prokopem během závodu 12h Mugello. Letos se Polák vrací naplno na okruhovou scénu, když letošní sezonu stráví v šampionátu FIA WEC v týmu ByKolles.
Rodák z Krakowa však zůstal v kontaktu s lidmi z Formule 1 a v posledních letech si vyzkoušel několik simulátorů včetně toho, který patří týmu Mercedes. Před třemi lety dokonce dostal nabídku na testování monopostu F1. Tu však odmítl, protože cítil, že není schopen ukázat své nejlepší schopnosti. Nyní je však situace jiná.
"Tehdy jsem neměl sebevědomí něco takového udělat. Věděl jsem, že mi možná uteče jedinečná příležitost, ale já jsem si prostě nebyl jistý, že to zvládnu. A když si nejsem jistý, tak jdu od toho," řekl Kubica Autosportu.
Na otázku, zda by přijal nabídku na test vozu Formule 1 nyní, odpověděl: "Ano. Teď bych odpověděl jinak. Rád bych otestoval monopost F1. Už je to nějaká doba, co jsem ve voze Formule 1 seděl, ale myslím si, že jsem stále schopný zajíždět slušné časy."
"Chtěl bych si připomenout to vzrušení z jízdy ve Formuli 1. Vyzkoušel jsem si mnoho simulátorů a jsem přesvědčen, že bych zvládl tak 80 % okruhů z kalendáře, ale ne všechny. Musím také připomenout, že test je něco úplně jiného jak závodní víkend."
"V mých posledních třech letech ve Formuli 1 jsem se dostal na výbornou úroveň výkonnosti, na takovou úroveň, na jaké nyní nejsem. V roce 2010 jsem neudělal nic špatně, ale abyste se dostali na takovou úroveň, tak musíte pracovat velmi tvrdě několik let. To mi v automobilových soutěžích trochu chybělo. Všechno se tam děje příliš rychle," prozradil Kubica.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.