BMW je po VW, Lamborghini a Fordu další automobilkou, která odmítá návrat do Formule 1.
Německá automobilka v této sérii závodila od roku 2000 do 2009, kdy se stáhla kvůli celosvětové finanční krizi. Po převzetí Formule 1 novými majiteli - americkou společnosti Liberty Media - se očekává nárůst popularity a s tím i návrat automobilek.
Vedení Mezinárodní automobilové federace (FIA) chce do diskusí o budoucích plánech na změny v F1 od roku 2020 zapojit další automobilky, s nimiž by probrala i případnou změnu formátu motorů. Ale kvůli stále vysokým nákladům svá záda ukazuje jeden výrobce za druhým.
"Když jsme se rozhodli se z Formule 1 v roce 2009 stáhnout, šlo o dlouhodobé strategické rozhodnutí společnosti. Chtěli jsme využít některé zdroje z F1 do výzkumu a vývoje alternativních řešení pohonných ústrojů - a to také BMW udělalo," popisuje zástupce automobilky.
"Stali jsme se vůdčím výrobcem prvotřídních vozů na poli elektromobility. Sledujeme vývoj ve světě motorsportu, ale v současné době nemáme žádné plány na opětovný vstup do Formule 1," pokračuje pro Autosport.
BMW se momentálně účastní sérií DTM a GT, v roce 2018 se hodlá vrátit také do Le Mans v třídě GTE. Zároveň je technickým partnerem týmu Andretti ve Formuli E a zvažuje svůj plnohodnotný vstup do této soutěže od roku 2018/19.
Bez zájmu o F1 zůstává také Toyota, která má své sportovní oddělení v německém Kolíně nad Rýnem. Ta do F1 vstoupila s obrovským rozpočtem v roce 2002, ale nezískala v ní ani jedno vítězství, a tak se z ní stáhla ve stejném roce jako BMW.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.