BMW je po VW, Lamborghini a Fordu další automobilkou, která odmítá návrat do Formule 1.
Německá automobilka v této sérii závodila od roku 2000 do 2009, kdy se stáhla kvůli celosvětové finanční krizi. Po převzetí Formule 1 novými majiteli - americkou společnosti Liberty Media - se očekává nárůst popularity a s tím i návrat automobilek.
Vedení Mezinárodní automobilové federace (FIA) chce do diskusí o budoucích plánech na změny v F1 od roku 2020 zapojit další automobilky, s nimiž by probrala i případnou změnu formátu motorů. Ale kvůli stále vysokým nákladům svá záda ukazuje jeden výrobce za druhým.
"Když jsme se rozhodli se z Formule 1 v roce 2009 stáhnout, šlo o dlouhodobé strategické rozhodnutí společnosti. Chtěli jsme využít některé zdroje z F1 do výzkumu a vývoje alternativních řešení pohonných ústrojů - a to také BMW udělalo," popisuje zástupce automobilky.
"Stali jsme se vůdčím výrobcem prvotřídních vozů na poli elektromobility. Sledujeme vývoj ve světě motorsportu, ale v současné době nemáme žádné plány na opětovný vstup do Formule 1," pokračuje pro Autosport.
BMW se momentálně účastní sérií DTM a GT, v roce 2018 se hodlá vrátit také do Le Mans v třídě GTE. Zároveň je technickým partnerem týmu Andretti ve Formuli E a zvažuje svůj plnohodnotný vstup do této soutěže od roku 2018/19.
Bez zájmu o F1 zůstává také Toyota, která má své sportovní oddělení v německém Kolíně nad Rýnem. Ta do F1 vstoupila s obrovským rozpočtem v roce 2002, ale nezískala v ní ani jedno vítězství, a tak se z ní stáhla ve stejném roce jako BMW.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.