Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt nesdílí názor ředitele Renaultu Cyrila Abiteboula, jenž se vyslovil pro zrušení pátečních tréninků během závodních víkendů.
Abiteboul novým majitelům Formule 1 silně doporučuje nápad na zkrácení závodního víkendu. Podle "se současný formát závodního víkendu musí změnit" s tím, že "páteční trénink nehraje žádnou roli."
Podle Todta ale není žádná velká změna zapotřebí: "Je to docela jednoduché, nepřišli jsme na nic jiného, co by bylo lepší než současný formát. Kdybychom našli něco, co by podle nás představovalo skutečný pokrok, pak bychom se na to podívali blíže."
Společnost Liberty, která odkoupila Formuli 1, je často vyzývána, aby zpestřila závodní víkendy a učinila z nich velkolepější událost po vzoru některých amerických sportů.
Páteční tréninky jsou podle některých nudné. I Fernando Alonso loni v Brazílii řekl: "Měli bychom lidem na tribunách platit za to, že sledují kroužící vozy. Fanoušci chtějí vidět rychlá auta - něco, co by při průjezdu sledovali s otevřenou pusou. Já jsem dnes byl 30 minut venku na okruhu a spal jsem."
Zrušení tréninků by týmům sice ušetřilo finanční prostředky, na druhou stranu pro ně představují jedinou možnost, jak si za omezeného testování během sezóny vyzkoušet nové díly a lépe poznat chování pneumatik před samotnou velkou cenou. Zkušenosti během nich občas sbírají také rezervní piloti, kteří by se za volant vozu F1 jinak nedostali vůbec.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.