Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt nesdílí názor ředitele Renaultu Cyrila Abiteboula, jenž se vyslovil pro zrušení pátečních tréninků během závodních víkendů.
Abiteboul novým majitelům Formule 1 silně doporučuje nápad na zkrácení závodního víkendu. Podle "se současný formát závodního víkendu musí změnit" s tím, že "páteční trénink nehraje žádnou roli."
Podle Todta ale není žádná velká změna zapotřebí: "Je to docela jednoduché, nepřišli jsme na nic jiného, co by bylo lepší než současný formát. Kdybychom našli něco, co by podle nás představovalo skutečný pokrok, pak bychom se na to podívali blíže."
Společnost Liberty, která odkoupila Formuli 1, je často vyzývána, aby zpestřila závodní víkendy a učinila z nich velkolepější událost po vzoru některých amerických sportů.
Páteční tréninky jsou podle některých nudné. I Fernando Alonso loni v Brazílii řekl: "Měli bychom lidem na tribunách platit za to, že sledují kroužící vozy. Fanoušci chtějí vidět rychlá auta - něco, co by při průjezdu sledovali s otevřenou pusou. Já jsem dnes byl 30 minut venku na okruhu a spal jsem."
Zrušení tréninků by týmům sice ušetřilo finanční prostředky, na druhou stranu pro ně představují jedinou možnost, jak si za omezeného testování během sezóny vyzkoušet nové díly a lépe poznat chování pneumatik před samotnou velkou cenou. Zkušenosti během nich občas sbírají také rezervní piloti, kteří by se za volant vozu F1 jinak nedostali vůbec.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.