Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt nesdílí názor ředitele Renaultu Cyrila Abiteboula, jenž se vyslovil pro zrušení pátečních tréninků během závodních víkendů.
Abiteboul novým majitelům Formule 1 silně doporučuje nápad na zkrácení závodního víkendu. Podle "se současný formát závodního víkendu musí změnit" s tím, že "páteční trénink nehraje žádnou roli."
Podle Todta ale není žádná velká změna zapotřebí: "Je to docela jednoduché, nepřišli jsme na nic jiného, co by bylo lepší než současný formát. Kdybychom našli něco, co by podle nás představovalo skutečný pokrok, pak bychom se na to podívali blíže."
Společnost Liberty, která odkoupila Formuli 1, je často vyzývána, aby zpestřila závodní víkendy a učinila z nich velkolepější událost po vzoru některých amerických sportů.
Páteční tréninky jsou podle některých nudné. I Fernando Alonso loni v Brazílii řekl: "Měli bychom lidem na tribunách platit za to, že sledují kroužící vozy. Fanoušci chtějí vidět rychlá auta - něco, co by při průjezdu sledovali s otevřenou pusou. Já jsem dnes byl 30 minut venku na okruhu a spal jsem."
Zrušení tréninků by týmům sice ušetřilo finanční prostředky, na druhou stranu pro ně představují jedinou možnost, jak si za omezeného testování během sezóny vyzkoušet nové díly a lépe poznat chování pneumatik před samotnou velkou cenou. Zkušenosti během nich občas sbírají také rezervní piloti, kteří by se za volant vozu F1 jinak nedostali vůbec.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.