Druhý muž celkového pořadí loňské GP2 Antonio Giovinazzi dostal nabídku na post třetího pilota italské stáje. Ve svých čtyřiadvaceti letech tak doplní dvojici matadorů Räikkönen - Vettel.
Antonio Giovinazzi dostal vůbec první možnost vyzkoušet si reálný monopost formule 1 na vlastní kůži. Konkrétně se jednalo o vůz SF15-H, tedy dva roky starý model používaný, jak už napovídá název, v sezóně 2015. Test proběhl na soukromém okruhu stáje Fiorano.
"Byl to skvělý pocit, byla to pro mě vůbec první příležitost, kdy jsem si mohl vyzkoušet monopost F1. Pro mě, jakožto Itala, to byla dvojnásobná radost, jelikož jsem mohl jezdit ve Ferrari.
Samotné testování bylo velmi zajímavé, musím se toho ještě hodně naučit. Kluci ale byli velmi příjemní a nápomocní, což vše značně ulehčilo. Chtěl bych tedy poděkovat celému týmu," okomentoval své pocity Giovinazzi.
Oběma současným pilotům Ferrari vyprší na konci letoška smlouva a je tedy otázkou, jaká bude u Ferrari situace, jelikož Bottas má u Mercedesu pouze roční kontrakt a dá se očekávat značný boj o jeho místo, pokud se Stříbrným šípům bude dařit stejně jako v posledních třech letech. Někteří odborníci spojují s místem u tradiční italské stáje právě Giovinazziho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.