Nováček Renaultu Nico Hülkenberg očekává, že letošní vozy budou neobyčejně rychlé poté, co si vyzkoušel jízdu v simulátoru.
"Nové vozy jsou neuvěřitelně rychlé," řekl Hülkenberg ohromen nárůstem rychlosti pro Auto Motor und Sport.
Hülkenberg jistě není jediným, kdo si pocit z jízdy v novém monopostu vyzkoušel. Vždyť Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes také disponují vysoce sofistikovanými simulátory. Jejich jezdci tak také budou vědět, do čeho před prvními testy v Barceloně půjdou.
Inženýři očekávají u nových vozů nárůst přítlaku o 20 -30 %, což může na různých tratích činit o 2 až 5 sekund rychlejší čas na kolo. Z rychlých zatáček se stanou úseky, které se pojedou na plný plyn a ze středně rychlých úseků jsou nyní tzv. zatáčky na srdce.
"Zatáčky 3 a 9 v Barceloně se nyní projíždějí naplno. Předtím to dokázaly pouze Mercedesy a Red Bully," prozradil devětadvacetiletý Němec.
K novým vozům se vyjádřil i technický ředitel týmu Force India Andy Green: "Nemusíte se dívat ani na časy na kolo a jen z pohledu na vůz vám je jasné, že nové monoposty budou rychlejší. Nejen v zatáčkách, ale díky většímu přítlaku a širším pneumatikám se navíc zkrátí i brzdná dráha."
Někteří predikují, že se právě díky vyššímu přítlaku bude obtížně předjíždět, Hülkenberg však oponuje: "V Monaku to už bude sice nemožné, ale DRS efekt bude mnohem větší, jak u loňských vozů."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.