Nováček Renaultu Nico Hülkenberg očekává, že letošní vozy budou neobyčejně rychlé poté, co si vyzkoušel jízdu v simulátoru.
"Nové vozy jsou neuvěřitelně rychlé," řekl Hülkenberg ohromen nárůstem rychlosti pro Auto Motor und Sport.
Hülkenberg jistě není jediným, kdo si pocit z jízdy v novém monopostu vyzkoušel. Vždyť Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes také disponují vysoce sofistikovanými simulátory. Jejich jezdci tak také budou vědět, do čeho před prvními testy v Barceloně půjdou.
Inženýři očekávají u nových vozů nárůst přítlaku o 20 -30 %, což může na různých tratích činit o 2 až 5 sekund rychlejší čas na kolo. Z rychlých zatáček se stanou úseky, které se pojedou na plný plyn a ze středně rychlých úseků jsou nyní tzv. zatáčky na srdce.
"Zatáčky 3 a 9 v Barceloně se nyní projíždějí naplno. Předtím to dokázaly pouze Mercedesy a Red Bully," prozradil devětadvacetiletý Němec.
K novým vozům se vyjádřil i technický ředitel týmu Force India Andy Green: "Nemusíte se dívat ani na časy na kolo a jen z pohledu na vůz vám je jasné, že nové monoposty budou rychlejší. Nejen v zatáčkách, ale díky většímu přítlaku a širším pneumatikám se navíc zkrátí i brzdná dráha."
Někteří predikují, že se právě díky vyššímu přítlaku bude obtížně předjíždět, Hülkenberg však oponuje: "V Monaku to už bude sice nemožné, ale DRS efekt bude mnohem větší, jak u loňských vozů."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.