Red Bull dominoval ve čtyřech ročnících před přechodem na hybridní šestiválce. Po dvouletém boji ale rakouská stáj alespoň částečně stáhla náskok Mercedesu a v současné chvíli je nejtěžším papírovým soupeřem pro Stříbrné šípy.
Letos se dočkáme markantních změn po aerodynamické stránce - vozy budou robustnější díky širším pneumatikám a křídlům a měly by dosahovat zhruba o tři vteřiny lepších časů na kolo než loňské modely.
Jak historie ukázala, větší změny pravidel mohou do značné míry promíchat pořadím díky "lepší" interpretaci regulí některého z týmů. Dle šéfa pro výkon z Williamsu to ale letos není úplně tak jednoduché (více zde).
Přestože původní nadšení ze změn pravidel a tvrzení, že všechny týmy začínají de facto od nuly, se během Vánoc začaly vytrácet a největší představitelé stájí začali označovat Mercedes za jasného favorita. Nyní se situace zase o něco lepší, a třeba takový Red Bull neztrácí optimismus.
"Budujeme si dobrý základ. Rok 2016 byl právě o důsledné přípravě a nyní to vidím velmi optimisticky, pokud se nám podaří dostatečně zlepšit motor. Všichni doufáme, že se nám podaří postavit dobré auta, a naši kluci tak dostanou potřebné náčiní k tomu, aby mohli bojovat s Mercedesem.
Rok 2017 je čistý list papíru a nikdo neví, na čem je. Jde nám to zatím docela dobře, co se týče implementace nových regulí, ale nic není ještě jisté. Věříme, že ještě můžeme udělat dostatečný pokrok na vývoji pohonné jednotky. Pokud se nám to podaří, tak máme dva velmi schopné jezdce, kteří si to budou moci rozdat s Mercedesem.
Do nové sezóny bude Mercedes vstupovat jako favorit, ale pokud se nám podaří dostatečně stáhnout rozdíl, a pokud je dostaneme pod tlak, tak to bude pro každého skvělá podívaná," komentuje situaci šéf stáje rakouského nápojového gigantu.
Horner dále věří, že rok 2017 bude krokem zpět do dob, kdy auta byla náročná na ovládání a schopnosti pilota hrály jednu ze zásadních rolí "Auta jsou robustnější a jsou dost rychlá. Budou to chlapská auta, taková jako za dob Brundlea a Herberta. Vypadají agresivně a jsou širší a mají větší přítlak. Oddělí tak chlapce od mužů. V rychlých zatáčkách, jako je ta třetí v Barceloně, to bude velká jízda," dodává Horner pro SkySports.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.