Red Bull dominoval ve čtyřech ročnících před přechodem na hybridní šestiválce. Po dvouletém boji ale rakouská stáj alespoň částečně stáhla náskok Mercedesu a v současné chvíli je nejtěžším papírovým soupeřem pro Stříbrné šípy.
Letos se dočkáme markantních změn po aerodynamické stránce - vozy budou robustnější díky širším pneumatikám a křídlům a měly by dosahovat zhruba o tři vteřiny lepších časů na kolo než loňské modely.
Jak historie ukázala, větší změny pravidel mohou do značné míry promíchat pořadím díky "lepší" interpretaci regulí některého z týmů. Dle šéfa pro výkon z Williamsu to ale letos není úplně tak jednoduché (více zde).
Přestože původní nadšení ze změn pravidel a tvrzení, že všechny týmy začínají de facto od nuly, se během Vánoc začaly vytrácet a největší představitelé stájí začali označovat Mercedes za jasného favorita. Nyní se situace zase o něco lepší, a třeba takový Red Bull neztrácí optimismus.
"Budujeme si dobrý základ. Rok 2016 byl právě o důsledné přípravě a nyní to vidím velmi optimisticky, pokud se nám podaří dostatečně zlepšit motor. Všichni doufáme, že se nám podaří postavit dobré auta, a naši kluci tak dostanou potřebné náčiní k tomu, aby mohli bojovat s Mercedesem.
Rok 2017 je čistý list papíru a nikdo neví, na čem je. Jde nám to zatím docela dobře, co se týče implementace nových regulí, ale nic není ještě jisté. Věříme, že ještě můžeme udělat dostatečný pokrok na vývoji pohonné jednotky. Pokud se nám to podaří, tak máme dva velmi schopné jezdce, kteří si to budou moci rozdat s Mercedesem.
Do nové sezóny bude Mercedes vstupovat jako favorit, ale pokud se nám podaří dostatečně stáhnout rozdíl, a pokud je dostaneme pod tlak, tak to bude pro každého skvělá podívaná," komentuje situaci šéf stáje rakouského nápojového gigantu.
Horner dále věří, že rok 2017 bude krokem zpět do dob, kdy auta byla náročná na ovládání a schopnosti pilota hrály jednu ze zásadních rolí "Auta jsou robustnější a jsou dost rychlá. Budou to chlapská auta, taková jako za dob Brundlea a Herberta. Vypadají agresivně a jsou širší a mají větší přítlak. Oddělí tak chlapce od mužů. V rychlých zatáčkách, jako je ta třetí v Barceloně, to bude velká jízda," dodává Horner pro SkySports.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.