Red Bull dominoval ve čtyřech ročnících před přechodem na hybridní šestiválce. Po dvouletém boji ale rakouská stáj alespoň částečně stáhla náskok Mercedesu a v současné chvíli je nejtěžším papírovým soupeřem pro Stříbrné šípy.
Letos se dočkáme markantních změn po aerodynamické stránce - vozy budou robustnější díky širším pneumatikám a křídlům a měly by dosahovat zhruba o tři vteřiny lepších časů na kolo než loňské modely.
Jak historie ukázala, větší změny pravidel mohou do značné míry promíchat pořadím díky "lepší" interpretaci regulí některého z týmů. Dle šéfa pro výkon z Williamsu to ale letos není úplně tak jednoduché (více zde).
Přestože původní nadšení ze změn pravidel a tvrzení, že všechny týmy začínají de facto od nuly, se během Vánoc začaly vytrácet a největší představitelé stájí začali označovat Mercedes za jasného favorita. Nyní se situace zase o něco lepší, a třeba takový Red Bull neztrácí optimismus.
"Budujeme si dobrý základ. Rok 2016 byl právě o důsledné přípravě a nyní to vidím velmi optimisticky, pokud se nám podaří dostatečně zlepšit motor. Všichni doufáme, že se nám podaří postavit dobré auta, a naši kluci tak dostanou potřebné náčiní k tomu, aby mohli bojovat s Mercedesem.
Rok 2017 je čistý list papíru a nikdo neví, na čem je. Jde nám to zatím docela dobře, co se týče implementace nových regulí, ale nic není ještě jisté. Věříme, že ještě můžeme udělat dostatečný pokrok na vývoji pohonné jednotky. Pokud se nám to podaří, tak máme dva velmi schopné jezdce, kteří si to budou moci rozdat s Mercedesem.
Do nové sezóny bude Mercedes vstupovat jako favorit, ale pokud se nám podaří dostatečně stáhnout rozdíl, a pokud je dostaneme pod tlak, tak to bude pro každého skvělá podívaná," komentuje situaci šéf stáje rakouského nápojového gigantu.
Horner dále věří, že rok 2017 bude krokem zpět do dob, kdy auta byla náročná na ovládání a schopnosti pilota hrály jednu ze zásadních rolí "Auta jsou robustnější a jsou dost rychlá. Budou to chlapská auta, taková jako za dob Brundlea a Herberta. Vypadají agresivně a jsou širší a mají větší přítlak. Oddělí tak chlapce od mužů. V rychlých zatáčkách, jako je ta třetí v Barceloně, to bude velká jízda," dodává Horner pro SkySports.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.