Minimální hmotnost vozů F1 se před nadcházející sezónou opět zvyšuje, důvodem jsou širší pneumatiky.
Mezinárodní automobilová federace před 2 týdny zveřejnila nová pravidla, která stanovovala, že auto bez paliva musí vážit po celý závodní víkend minimálně 722 kg. V další části ale upozorňovala, že se limit kvůli novým širším pneumatikám ještě zvýší.
V článku 4.3 se psalo, že "váhové limity budou upraveny směrem nahoru či dolu podle jakýchkoliv rozdílů (zaokrouhlených na nejbližší 1 kg) mezi hmotností celkové a individuální sady poloosy v závislosti na pneumatikách pro suché podmínky určené pro rok 2016 a 2017." Kompletní znění originálu technických pravidel pro sezónu 2017 najdete zde (1,9 MB).
Celkový rozdíl v hmotnosti loňských a letošních o 25 % širších pneumatik činí 6 kg, proto se limit zvyšuje na 728 kg. Každá z předních pneumatik je přes 1 kg těžší než minulý rok, každá ze zadních pneumatik váhu svých předchůdců převyšuje o něco přes 1,5 kg - tj. dohromady 6 kg po zaokrouhlení na celé kilogramy.
Letošních 728 kg je tedy o poznání více než 702 kg v předchozí sezóně, což je dáno tím, že jsou vozy letos o 20 cm širší a obsahují více karosérie. Když už jsme u té hmotnosti, tak za zmínku stojí i nárůst palivového limitu, jenž se zvýšil na 105 kg benzínu pro závod - týmy ale mohou startovat s nižším množstvím dle svého uvážení.
Tento váhový hendikep nových aut je činí teoreticky o sekundu pomalejší (každých 10 kg navíc je zpomaluje přibližně o 0,3 s na kolo), doženou to však vyšší přilnavostí a přítlakem, který budou produkovat. Ve srovnání s rokem 2015 by tedy i tak měla být rychlejší o 5 sekund na kolo.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.