Renault sice stále prochází přechodným obdobím při budování svého závodního týmu, v letošním roce přesto míří mnohem výše než loni.
Loni francouzská automobilka odkoupila za symbolickou cenu Lotus a znovu se do Formule 1 vrátila jako konstruktér. V šampionátu konstruktérů obsadila s 8 mistrovskými body ale až devátou příčku, horší byli jen Sauber a Manor. Letos očekává náročnou sezónu, přesto míří vzhledem k posledním výsledkům vysoko.
"Je před námi přechodná sezóna," připouští ředitel závodního týmu Cyril Abiteboul, který nehledá náhradu za odstoupivšího Frederica Vasseura, jenž šéfoval továrně v Enstone, kde staví šasi. "Máme však jasný cíl. Chceme ukázat, že dokážeme dělat pokroky."
"Chceme bojovat o páté či šesté místo v šampionátu konstruktérů s Williamsem a Force Indií a skončit před Toro Rosso, které používá stejný motor jako my. To bude celkem obtížný úkol," uvědomuje si Abiteboul.
S jejich kompletně přepracovanou pohonnou jednotkou letos budou závodit také Red Bull s ambicemi na titul a zmíněné Toro Rosso, které loni využívalo rok starý motor Ferrari.
"V roce 2015 jsme na motory Mercedesu ztráceli sekundu, loni jsme se to pokusili stáhnout na půl sekundy. V roce 2017 opět očekáváme, že ztrátu na našeho hlavního soupeře snížíme na 0,2 až 0,25 vteřiny," očekává Abiteboul.
Pokud by se to Renaultu podařilo, tak u Red Bullu může podle Christiana Hornera "začít lov" - souboj s Mercedesem o titul v sezóně 2017. Neznámou však je to, co mají v rukávu schováno Stříbrné šípy, které vzhledem ke svému náskoku nemusely usilovně nasazovat své inovace. Včera navíc svým soupeřům vyslaly jasné varování - jako první nastartovaly nový motor za zády svého aktuálního šasi F1 W08 Hybrid.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.