Renault sice stále prochází přechodným obdobím při budování svého závodního týmu, v letošním roce přesto míří mnohem výše než loni.
Loni francouzská automobilka odkoupila za symbolickou cenu Lotus a znovu se do Formule 1 vrátila jako konstruktér. V šampionátu konstruktérů obsadila s 8 mistrovskými body ale až devátou příčku, horší byli jen Sauber a Manor. Letos očekává náročnou sezónu, přesto míří vzhledem k posledním výsledkům vysoko.
"Je před námi přechodná sezóna," připouští ředitel závodního týmu Cyril Abiteboul, který nehledá náhradu za odstoupivšího Frederica Vasseura, jenž šéfoval továrně v Enstone, kde staví šasi. "Máme však jasný cíl. Chceme ukázat, že dokážeme dělat pokroky."
"Chceme bojovat o páté či šesté místo v šampionátu konstruktérů s Williamsem a Force Indií a skončit před Toro Rosso, které používá stejný motor jako my. To bude celkem obtížný úkol," uvědomuje si Abiteboul.
S jejich kompletně přepracovanou pohonnou jednotkou letos budou závodit také Red Bull s ambicemi na titul a zmíněné Toro Rosso, které loni využívalo rok starý motor Ferrari.
"V roce 2015 jsme na motory Mercedesu ztráceli sekundu, loni jsme se to pokusili stáhnout na půl sekundy. V roce 2017 opět očekáváme, že ztrátu na našeho hlavního soupeře snížíme na 0,2 až 0,25 vteřiny," očekává Abiteboul.
Pokud by se to Renaultu podařilo, tak u Red Bullu může podle Christiana Hornera "začít lov" - souboj s Mercedesem o titul v sezóně 2017. Neznámou však je to, co mají v rukávu schováno Stříbrné šípy, které vzhledem ke svému náskoku nemusely usilovně nasazovat své inovace. Včera navíc svým soupeřům vyslaly jasné varování - jako první nastartovaly nový motor za zády svého aktuálního šasi F1 W08 Hybrid.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.