Renault sice stále prochází přechodným obdobím při budování svého závodního týmu, v letošním roce přesto míří mnohem výše než loni.
Loni francouzská automobilka odkoupila za symbolickou cenu Lotus a znovu se do Formule 1 vrátila jako konstruktér. V šampionátu konstruktérů obsadila s 8 mistrovskými body ale až devátou příčku, horší byli jen Sauber a Manor. Letos očekává náročnou sezónu, přesto míří vzhledem k posledním výsledkům vysoko.
"Je před námi přechodná sezóna," připouští ředitel závodního týmu Cyril Abiteboul, který nehledá náhradu za odstoupivšího Frederica Vasseura, jenž šéfoval továrně v Enstone, kde staví šasi. "Máme však jasný cíl. Chceme ukázat, že dokážeme dělat pokroky."
"Chceme bojovat o páté či šesté místo v šampionátu konstruktérů s Williamsem a Force Indií a skončit před Toro Rosso, které používá stejný motor jako my. To bude celkem obtížný úkol," uvědomuje si Abiteboul.
S jejich kompletně přepracovanou pohonnou jednotkou letos budou závodit také Red Bull s ambicemi na titul a zmíněné Toro Rosso, které loni využívalo rok starý motor Ferrari.
"V roce 2015 jsme na motory Mercedesu ztráceli sekundu, loni jsme se to pokusili stáhnout na půl sekundy. V roce 2017 opět očekáváme, že ztrátu na našeho hlavního soupeře snížíme na 0,2 až 0,25 vteřiny," očekává Abiteboul.
Pokud by se to Renaultu podařilo, tak u Red Bullu může podle Christiana Hornera "začít lov" - souboj s Mercedesem o titul v sezóně 2017. Neznámou však je to, co mají v rukávu schováno Stříbrné šípy, které vzhledem ke svému náskoku nemusely usilovně nasazovat své inovace. Včera navíc svým soupeřům vyslaly jasné varování - jako první nastartovaly nový motor za zády svého aktuálního šasi F1 W08 Hybrid.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.