Zavedení ochrany kokpitu typu Halo od roku 2018, jak to plánuje Mezinárodní automobilová federace (FIA), je v ohrožení. Většina jezdců se v jejím posledním průzkumu vyjádřila proti, hledají se tedy alternativy.
Ač se fanouškům Halo příliš nezamlouvá, tak FIA o jeho zavedení uvažovala již od letošní sezóny, týmy s tím ale na schůzce před Velkou cenou Německa nesouhlasili, proto došlo k odkladu na rok 2018. Pro okamžitou změnu bylo zapotřebí jejich jednomyslného souhlasu.
Titanový kruh nad hlavou jezdce je dle FIA jediným praktickým řešením, které si loni vyzkoušely všechny stáje během tréninků. Během posledního závodu v Abú Zabí prezentovala zástupcům týmů a jezdcům studii vyzdvihující výhody Halo.
Většina jejich obav pramenila z toho, že se pilot nebude moci sám dostat z kokpitu, pokud dojde k převrácení vozu. Při pokusu FIA v laboratoři se ale ukázalo, že to možné je.
Proto 10. ledna uskutečnila průzkum. Oslovila 22 jezdců s tím, aby jí zaslali zpět své názory. Do 1. února jí odpovědělo 16 z nich: 7 bylo proti Halo, 5 pro a 4 bez jasného stanoviska. Pokud bude reakce většiny pilotů odmítavá, mohlo by dojít k dalšímu odsunu zavedení ochrany kokpitu.
Obavy mají i šéfové týmů, a to zejména kvůli tomu, že klec nad vozem obírá vozy o šarm a typický vzhled formulí. Proto požádali bezpečnostní odborníky FIA, aby zvážily jiná řešení, která by vypadala ladněji, neovlivňovala by negativně výhled a zároveň by jezdci umožnila se rychleji dostat z kokpitu.
Alternativa ano, Aeroscreen Red Bull neAlternativou by mohl být štít v čelní straně kokpitu, ale nikoliv "Aeroscreen," který navrhoval Red Bull. Jeho soupeři totiž mají obavy z toho, že by rakouský tým při jeho zavedení získal aerodynamickou výhodu. U štítu se ale při testech objevily potíže: po vystřelení kola proti kokpitu byla vážně poškozena hlava figuríny.
Výzkum nyní pokračuje směrem k menším štítkům, které plánuje zavést IndyCar od roku 2018. Je však nepravděpodobné, že by se takové řešení objevilo ve stejném roce také ve Formuli. FIA by totiž musela do konce dubna představit konkrétní výsledky, později by už zase potřebovala jednomyslný souhlas všech týmů, což je v tomto soutěžním prostředí věc nevídaná.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.