Zavedení ochrany kokpitu typu Halo od roku 2018, jak to plánuje Mezinárodní automobilová federace (FIA), je v ohrožení. Většina jezdců se v jejím posledním průzkumu vyjádřila proti, hledají se tedy alternativy.
Ač se fanouškům Halo příliš nezamlouvá, tak FIA o jeho zavedení uvažovala již od letošní sezóny, týmy s tím ale na schůzce před Velkou cenou Německa nesouhlasili, proto došlo k odkladu na rok 2018. Pro okamžitou změnu bylo zapotřebí jejich jednomyslného souhlasu.
Titanový kruh nad hlavou jezdce je dle FIA jediným praktickým řešením, které si loni vyzkoušely všechny stáje během tréninků. Během posledního závodu v Abú Zabí prezentovala zástupcům týmů a jezdcům studii vyzdvihující výhody Halo.
Většina jejich obav pramenila z toho, že se pilot nebude moci sám dostat z kokpitu, pokud dojde k převrácení vozu. Při pokusu FIA v laboratoři se ale ukázalo, že to možné je.
Proto 10. ledna uskutečnila průzkum. Oslovila 22 jezdců s tím, aby jí zaslali zpět své názory. Do 1. února jí odpovědělo 16 z nich: 7 bylo proti Halo, 5 pro a 4 bez jasného stanoviska. Pokud bude reakce většiny pilotů odmítavá, mohlo by dojít k dalšímu odsunu zavedení ochrany kokpitu.
Obavy mají i šéfové týmů, a to zejména kvůli tomu, že klec nad vozem obírá vozy o šarm a typický vzhled formulí. Proto požádali bezpečnostní odborníky FIA, aby zvážily jiná řešení, která by vypadala ladněji, neovlivňovala by negativně výhled a zároveň by jezdci umožnila se rychleji dostat z kokpitu.
Alternativa ano, Aeroscreen Red Bull neAlternativou by mohl být štít v čelní straně kokpitu, ale nikoliv "Aeroscreen," který navrhoval Red Bull. Jeho soupeři totiž mají obavy z toho, že by rakouský tým při jeho zavedení získal aerodynamickou výhodu. U štítu se ale při testech objevily potíže: po vystřelení kola proti kokpitu byla vážně poškozena hlava figuríny.
Výzkum nyní pokračuje směrem k menším štítkům, které plánuje zavést IndyCar od roku 2018. Je však nepravděpodobné, že by se takové řešení objevilo ve stejném roce také ve Formuli. FIA by totiž musela do konce dubna představit konkrétní výsledky, později by už zase potřebovala jednomyslný souhlas všech týmů, což je v tomto soutěžním prostředí věc nevídaná.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.