Podle Carlose Sainze zatím není možné jednoznačně říci, že se v letošní sezóně po změně technických pravidel sníží počet předjížděcích manévrů. Podle něj tomu může být i opačně a závodění se zlepší - i díky širším pneumatikám či shovívavějším komisařům.
Kvůli širším křídlům, rychlejšímu průjezdu zatáčkami, nižším maximálním rychlostem a zkrácení brzdných zón se mnozí odborníci obávají, že v sezóně 2017 předjížděcích manévrů ubyde.
Sainz o tom ale přesvědčený není: "Jak to můžou vědět? Mě so opravdu nelíbí tolik negativních ohlasů lidí za poslední měsíce. Máme teď příležitost této nové Formule 1, takže uvidíme, jak to půjde. Možná DRS bude mít větší vliv. Možná nám pneumatiky umožní více útočit a předjíždět. Může to být velmi pozitivní."
Podle jezdce Toro Rosso bude nová F1 dobrá a na začátek sezóny se už těší: "Motory už dosáhnout 1000 koní. Budeme mít po delší době více aerodynamického přítlaku. Bude to stejné jako v magických letech, o kterých všichni mluví."
"Dlouho už jsme také neviděli tak široké pneumatiky a Pirelli tvrdí, že nebudou degradovat a my budeme moci útočit. A předjíždění? V letech 2004 a 2005 se na televizi dívaly miliony lidí, a to se tolik nepředjíždělo," vzpomíná 22letý Španěl.
Pozitivní je podle něj rovněž zprávě, že komisaři budou vůči incidentům shovívavější: "Bude více napětí, více předjíždění, protože jsme byli velmi omezeni v tom, co nám komisaři umožňovali - a byli nekonzistentní. Nyní to vypadá tak, že to uvolní a umožní nám bojovat, což je to, co si všichni přejí," dodává Sainz.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.