Podle Carlose Sainze zatím není možné jednoznačně říci, že se v letošní sezóně po změně technických pravidel sníží počet předjížděcích manévrů. Podle něj tomu může být i opačně a závodění se zlepší - i díky širším pneumatikám či shovívavějším komisařům.
Kvůli širším křídlům, rychlejšímu průjezdu zatáčkami, nižším maximálním rychlostem a zkrácení brzdných zón se mnozí odborníci obávají, že v sezóně 2017 předjížděcích manévrů ubyde.
Sainz o tom ale přesvědčený není: "Jak to můžou vědět? Mě so opravdu nelíbí tolik negativních ohlasů lidí za poslední měsíce. Máme teď příležitost této nové Formule 1, takže uvidíme, jak to půjde. Možná DRS bude mít větší vliv. Možná nám pneumatiky umožní více útočit a předjíždět. Může to být velmi pozitivní."
Podle jezdce Toro Rosso bude nová F1 dobrá a na začátek sezóny se už těší: "Motory už dosáhnout 1000 koní. Budeme mít po delší době více aerodynamického přítlaku. Bude to stejné jako v magických letech, o kterých všichni mluví."
"Dlouho už jsme také neviděli tak široké pneumatiky a Pirelli tvrdí, že nebudou degradovat a my budeme moci útočit. A předjíždění? V letech 2004 a 2005 se na televizi dívaly miliony lidí, a to se tolik nepředjíždělo," vzpomíná 22letý Španěl.
Pozitivní je podle něj rovněž zprávě, že komisaři budou vůči incidentům shovívavější: "Bude více napětí, více předjíždění, protože jsme byli velmi omezeni v tom, co nám komisaři umožňovali - a byli nekonzistentní. Nyní to vypadá tak, že to uvolní a umožní nám bojovat, což je to, co si všichni přejí," dodává Sainz.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.