Podle Carlose Sainze zatím není možné jednoznačně říci, že se v letošní sezóně po změně technických pravidel sníží počet předjížděcích manévrů. Podle něj tomu může být i opačně a závodění se zlepší - i díky širším pneumatikám či shovívavějším komisařům.
Kvůli širším křídlům, rychlejšímu průjezdu zatáčkami, nižším maximálním rychlostem a zkrácení brzdných zón se mnozí odborníci obávají, že v sezóně 2017 předjížděcích manévrů ubyde.
Sainz o tom ale přesvědčený není: "Jak to můžou vědět? Mě so opravdu nelíbí tolik negativních ohlasů lidí za poslední měsíce. Máme teď příležitost této nové Formule 1, takže uvidíme, jak to půjde. Možná DRS bude mít větší vliv. Možná nám pneumatiky umožní více útočit a předjíždět. Může to být velmi pozitivní."
Podle jezdce Toro Rosso bude nová F1 dobrá a na začátek sezóny se už těší: "Motory už dosáhnout 1000 koní. Budeme mít po delší době více aerodynamického přítlaku. Bude to stejné jako v magických letech, o kterých všichni mluví."
"Dlouho už jsme také neviděli tak široké pneumatiky a Pirelli tvrdí, že nebudou degradovat a my budeme moci útočit. A předjíždění? V letech 2004 a 2005 se na televizi dívaly miliony lidí, a to se tolik nepředjíždělo," vzpomíná 22letý Španěl.
Pozitivní je podle něj rovněž zprávě, že komisaři budou vůči incidentům shovívavější: "Bude více napětí, více předjíždění, protože jsme byli velmi omezeni v tom, co nám komisaři umožňovali - a byli nekonzistentní. Nyní to vypadá tak, že to uvolní a umožní nám bojovat, což je to, co si všichni přejí," dodává Sainz.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.