Esteban Gutiérrez přiznává, že si byl až příliš jistý tím, že si své místo ve Formuli 1 udrží. Haas ale nakonec podepsal smlouvu s Kevinem Magnussenem a mexický jezdec zůstal na "dlažbě."
Gutiérrez byl v závěru loňské sezóny sebevědomý a nepochyboval, že jej uvidíme na roštu také v roce 2017. Jakmile se Haas ale rozhodl k Romainovi Grosjeanovi přibrat Magnussena, najednou pro něj nezbyla žádná možnost.
Rozhodnutí amerického týmu podle něj nebylo férové - vyžádal si pohovor s šéfem Güntherem Steinerem a také jmenoval bývalého pilota IndyCAR Adriana Fernandeze svým manažerem, nic mu to ale nebylo platné. Steiner mu rozhodnutí týmu oznámil telefonicky a Gutiérrez říká, že mu stále plně nerozumí.
"Načasování pro mě v F1 obecně za ta léta mého působení nebylo nejlepší. To společně s tím, že jsem si byl věcmi příliš jistý, mě dostalo do další obtížné situace. Do vytvoření týmu vložilo hodně lidí spoustu energie. Bylo to těžké zajistit plný balík pro dvě auta," popisuje pro Autosport zklamaný Gutiérrez.
"Na počátku sezóny to u mého auta začínalo velmi pomalu, byla tam spousta nesrovnalostí. To začalo vést k špatné komunikaci uvnitř týmu ohledně existující situace a toho, proč k některým věcem dochází. Podle mě některé věci nebyly plně pochopeny," pokračuje hořkým tónem mexický pilot.
"Udělal jsem tu chybu, že jsem si byl příliš jistý tím, že o věci kolem bude postaráno. Příliš jsem se soustředil na lidi, kteří v té fázi byli kolem mě. Ne, že by odváděli špatnou práci, ale byl tam kolem trochu zmatek a já jsem se příliš soustředil na výsledky. Proto to zkrátka trvalo, a když jsem se rozhodl se postarat o to, co se děje dále kolem týmu, tak už bylo příliš pozdě," uvádí 25letý rodák z Monterrey.
Co bude dál?Nyní plánuje, že bude závodit v elektrické Formuli E, a se špičkovými týmy F1 jedná o možnosti stát se jejich testovacím pilotem. Se zklamáním ze ztráty místa u Sauberu se už vyrovnal.
"Stále jim jsem velmi vděčný. Jak se věci během roku vyvíjely, mi stále není úplně jasné, ale je to věcí minulosti a už to v sobě nedržím. Nelituji toho, jak se věci pro mě vyvinuly, vím však, jak věci dělat lépe. Odnáším si tuto zkušenost a práci pro budoucnost," dodává Gutiérrez.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.