Esteban Gutiérrez přiznává, že si byl až příliš jistý tím, že si své místo ve Formuli 1 udrží. Haas ale nakonec podepsal smlouvu s Kevinem Magnussenem a mexický jezdec zůstal na "dlažbě."
Gutiérrez byl v závěru loňské sezóny sebevědomý a nepochyboval, že jej uvidíme na roštu také v roce 2017. Jakmile se Haas ale rozhodl k Romainovi Grosjeanovi přibrat Magnussena, najednou pro něj nezbyla žádná možnost.
Rozhodnutí amerického týmu podle něj nebylo férové - vyžádal si pohovor s šéfem Güntherem Steinerem a také jmenoval bývalého pilota IndyCAR Adriana Fernandeze svým manažerem, nic mu to ale nebylo platné. Steiner mu rozhodnutí týmu oznámil telefonicky a Gutiérrez říká, že mu stále plně nerozumí.
"Načasování pro mě v F1 obecně za ta léta mého působení nebylo nejlepší. To společně s tím, že jsem si byl věcmi příliš jistý, mě dostalo do další obtížné situace. Do vytvoření týmu vložilo hodně lidí spoustu energie. Bylo to těžké zajistit plný balík pro dvě auta," popisuje pro Autosport zklamaný Gutiérrez.
"Na počátku sezóny to u mého auta začínalo velmi pomalu, byla tam spousta nesrovnalostí. To začalo vést k špatné komunikaci uvnitř týmu ohledně existující situace a toho, proč k některým věcem dochází. Podle mě některé věci nebyly plně pochopeny," pokračuje hořkým tónem mexický pilot.
"Udělal jsem tu chybu, že jsem si byl příliš jistý tím, že o věci kolem bude postaráno. Příliš jsem se soustředil na lidi, kteří v té fázi byli kolem mě. Ne, že by odváděli špatnou práci, ale byl tam kolem trochu zmatek a já jsem se příliš soustředil na výsledky. Proto to zkrátka trvalo, a když jsem se rozhodl se postarat o to, co se děje dále kolem týmu, tak už bylo příliš pozdě," uvádí 25letý rodák z Monterrey.
Co bude dál?Nyní plánuje, že bude závodit v elektrické Formuli E, a se špičkovými týmy F1 jedná o možnosti stát se jejich testovacím pilotem. Se zklamáním ze ztráty místa u Sauberu se už vyrovnal.
"Stále jim jsem velmi vděčný. Jak se věci během roku vyvíjely, mi stále není úplně jasné, ale je to věcí minulosti a už to v sobě nedržím. Nelituji toho, jak se věci pro mě vyvinuly, vím však, jak věci dělat lépe. Odnáším si tuto zkušenost a práci pro budoucnost," dodává Gutiérrez.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.