Esteban Gutiérrez přiznává, že si byl až příliš jistý tím, že si své místo ve Formuli 1 udrží. Haas ale nakonec podepsal smlouvu s Kevinem Magnussenem a mexický jezdec zůstal na "dlažbě."
Gutiérrez byl v závěru loňské sezóny sebevědomý a nepochyboval, že jej uvidíme na roštu také v roce 2017. Jakmile se Haas ale rozhodl k Romainovi Grosjeanovi přibrat Magnussena, najednou pro něj nezbyla žádná možnost.
Rozhodnutí amerického týmu podle něj nebylo férové - vyžádal si pohovor s šéfem Güntherem Steinerem a také jmenoval bývalého pilota IndyCAR Adriana Fernandeze svým manažerem, nic mu to ale nebylo platné. Steiner mu rozhodnutí týmu oznámil telefonicky a Gutiérrez říká, že mu stále plně nerozumí.
"Načasování pro mě v F1 obecně za ta léta mého působení nebylo nejlepší. To společně s tím, že jsem si byl věcmi příliš jistý, mě dostalo do další obtížné situace. Do vytvoření týmu vložilo hodně lidí spoustu energie. Bylo to těžké zajistit plný balík pro dvě auta," popisuje pro Autosport zklamaný Gutiérrez.
"Na počátku sezóny to u mého auta začínalo velmi pomalu, byla tam spousta nesrovnalostí. To začalo vést k špatné komunikaci uvnitř týmu ohledně existující situace a toho, proč k některým věcem dochází. Podle mě některé věci nebyly plně pochopeny," pokračuje hořkým tónem mexický pilot.
"Udělal jsem tu chybu, že jsem si byl příliš jistý tím, že o věci kolem bude postaráno. Příliš jsem se soustředil na lidi, kteří v té fázi byli kolem mě. Ne, že by odváděli špatnou práci, ale byl tam kolem trochu zmatek a já jsem se příliš soustředil na výsledky. Proto to zkrátka trvalo, a když jsem se rozhodl se postarat o to, co se děje dále kolem týmu, tak už bylo příliš pozdě," uvádí 25letý rodák z Monterrey.
Co bude dál?Nyní plánuje, že bude závodit v elektrické Formuli E, a se špičkovými týmy F1 jedná o možnosti stát se jejich testovacím pilotem. Se zklamáním ze ztráty místa u Sauberu se už vyrovnal.
"Stále jim jsem velmi vděčný. Jak se věci během roku vyvíjely, mi stále není úplně jasné, ale je to věcí minulosti a už to v sobě nedržím. Nelituji toho, jak se věci pro mě vyvinuly, vím však, jak věci dělat lépe. Odnáším si tuto zkušenost a práci pro budoucnost," dodává Gutiérrez.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.