Esteban Gutiérrez přiznává, že si byl až příliš jistý tím, že si své místo ve Formuli 1 udrží. Haas ale nakonec podepsal smlouvu s Kevinem Magnussenem a mexický jezdec zůstal na "dlažbě."
Gutiérrez byl v závěru loňské sezóny sebevědomý a nepochyboval, že jej uvidíme na roštu také v roce 2017. Jakmile se Haas ale rozhodl k Romainovi Grosjeanovi přibrat Magnussena, najednou pro něj nezbyla žádná možnost.
Rozhodnutí amerického týmu podle něj nebylo férové - vyžádal si pohovor s šéfem Güntherem Steinerem a také jmenoval bývalého pilota IndyCAR Adriana Fernandeze svým manažerem, nic mu to ale nebylo platné. Steiner mu rozhodnutí týmu oznámil telefonicky a Gutiérrez říká, že mu stále plně nerozumí.
"Načasování pro mě v F1 obecně za ta léta mého působení nebylo nejlepší. To společně s tím, že jsem si byl věcmi příliš jistý, mě dostalo do další obtížné situace. Do vytvoření týmu vložilo hodně lidí spoustu energie. Bylo to těžké zajistit plný balík pro dvě auta," popisuje pro Autosport zklamaný Gutiérrez.
"Na počátku sezóny to u mého auta začínalo velmi pomalu, byla tam spousta nesrovnalostí. To začalo vést k špatné komunikaci uvnitř týmu ohledně existující situace a toho, proč k některým věcem dochází. Podle mě některé věci nebyly plně pochopeny," pokračuje hořkým tónem mexický pilot.
"Udělal jsem tu chybu, že jsem si byl příliš jistý tím, že o věci kolem bude postaráno. Příliš jsem se soustředil na lidi, kteří v té fázi byli kolem mě. Ne, že by odváděli špatnou práci, ale byl tam kolem trochu zmatek a já jsem se příliš soustředil na výsledky. Proto to zkrátka trvalo, a když jsem se rozhodl se postarat o to, co se děje dále kolem týmu, tak už bylo příliš pozdě," uvádí 25letý rodák z Monterrey.
Co bude dál?Nyní plánuje, že bude závodit v elektrické Formuli E, a se špičkovými týmy F1 jedná o možnosti stát se jejich testovacím pilotem. Se zklamáním ze ztráty místa u Sauberu se už vyrovnal.
"Stále jim jsem velmi vděčný. Jak se věci během roku vyvíjely, mi stále není úplně jasné, ale je to věcí minulosti a už to v sobě nedržím. Nelituji toho, jak se věci pro mě vyvinuly, vím však, jak věci dělat lépe. Odnáším si tuto zkušenost a práci pro budoucnost," dodává Gutiérrez.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.