Jak Toro Rosso kvůli starému motoru riskovalo

Max Verstappen, Carlos Sainz a Franz Tost v Abú Zabí
Max Verstappen, Carlos Sainz a Franz Tost v Abú Zabí, foto: Red Bull Content Pool
Albert Hadáček 30. ledna 2017 14:23
Sdílej:

Italská juniorka Red Bullu odjezdila sezónu 2016 s rok starou specifikací pohonné jednotky Ferrari. Přes docela slušný začátek sezóny, ale ke konci motor značně ztrácel. Šéf týmu tento krok nyní zpětně hodnotí za velmi riskantní.

"Hodně jsme zariskovali. Museli jsme prostě riskovat a ještě navíc jsme přišli s novým aerodynamickým balíčkem. Auto bylo po aerodynamické stránce dobré už předtím, ale nový balíček nám pomohl s přítlakem. Když ale máte přítlaku moc, tak to taky není dobré.

Zbytek pole postupně vyvíjel své pohonné jednotky, a to jednoduše znamenalo, že přijdeme o šanci být s nimi v kontaktu. Už jsme to prostě nemohli nijak dohnat, byly o tolik napřed. Nebyla žádná šance udělat takový pokrok na šasi, abychom mohli konkurovat stájím, které vyvíjely během roku své motory," řekl Franz Tost.

Přestože Toro Rosso letos bude jezdit stejně jako jeho větší rakouský bratr s motory od Renaultu, tak Tost Ferrari chválí. "Nemá to nic společného přímo s pohonnou jednotkou Ferrari, ta neodpadla. Pohonná jednotka byla celý rok stejná, takže byla otázka, co dělat jiného. Ferrari odvedlo skvělou práci."

Stejnou strategii letos volí i švýcarský Sauber, respektive musí ji z finančních důvodů zvolit. Zde je navíc otázka, jak se staré specifikace motorů Ferrari z roku 2016 odrazí na výkonnosti v rámci nových pravidel, která přinesou širší pneumatiky a křídla.

Navíc to letos vypadá, že Sauber bude značně odstrčen, jelikož přišel o rivala v podobě Manoru, který bohužel finančně nevydržel, a nemalou měrou se o to zasloužila právě švýcarská stáj. Díky devátému místu při předposlední velké ceně v Brazílii totiž Sauber překonal Manor, který měl jeden bodík z Rakouska. Manor tak přišel o finanční prémie a investory.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.