Italská juniorka Red Bullu odjezdila sezónu 2016 s rok starou specifikací pohonné jednotky Ferrari. Přes docela slušný začátek sezóny, ale ke konci motor značně ztrácel. Šéf týmu tento krok nyní zpětně hodnotí za velmi riskantní.
"Hodně jsme zariskovali. Museli jsme prostě riskovat a ještě navíc jsme přišli s novým aerodynamickým balíčkem. Auto bylo po aerodynamické stránce dobré už předtím, ale nový balíček nám pomohl s přítlakem. Když ale máte přítlaku moc, tak to taky není dobré.
Zbytek pole postupně vyvíjel své pohonné jednotky, a to jednoduše znamenalo, že přijdeme o šanci být s nimi v kontaktu. Už jsme to prostě nemohli nijak dohnat, byly o tolik napřed. Nebyla žádná šance udělat takový pokrok na šasi, abychom mohli konkurovat stájím, které vyvíjely během roku své motory," řekl Franz Tost.
Přestože Toro Rosso letos bude jezdit stejně jako jeho větší rakouský bratr s motory od Renaultu, tak Tost Ferrari chválí. "Nemá to nic společného přímo s pohonnou jednotkou Ferrari, ta neodpadla. Pohonná jednotka byla celý rok stejná, takže byla otázka, co dělat jiného. Ferrari odvedlo skvělou práci."
Stejnou strategii letos volí i švýcarský Sauber, respektive musí ji z finančních důvodů zvolit. Zde je navíc otázka, jak se staré specifikace motorů Ferrari z roku 2016 odrazí na výkonnosti v rámci nových pravidel, která přinesou širší pneumatiky a křídla.
Navíc to letos vypadá, že Sauber bude značně odstrčen, jelikož přišel o rivala v podobě Manoru, který bohužel finančně nevydržel, a nemalou měrou se o to zasloužila právě švýcarská stáj. Díky devátému místu při předposlední velké ceně v Brazílii totiž Sauber překonal Manor, který měl jeden bodík z Rakouska. Manor tak přišel o finanční prémie a investory.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.