Divize McLarenu věnující se aplikaci nových technologií (McLaren Applied Technology) vyhrála tendr na dodávku tlakových a teplotních čidel pro pohonné jednotky Formule 1.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) jej loni vypsala v červenci v zájmu dalšího snižování nákladů. Vítězem na dodávku standardizovaných senzorů pro všechny motoráře se stal McLaren.
Ti si tak od roku 2018 budou muset poprvé v historii vystačit se senzory jediného dodavatele. S produkty McLarenu ale mají všechny týmy bohaté zkušenosti, pro Formuli 1 totiž poskytuje standardizované elektronické řídicí jednotky (ECU) již od roku 2008.
"Těší nás, že si FIA vybrala McLaren Applied Technologies za důvěryhodného výhradního poskytovatele tlakových a teplotních čidel motorů pro šampionáty Formule 1 2018 - 2020," komentuje ředitel společnosti Rodi Basso.
"Od technologie ECU v každém voze F1 po inženýry podporující týmy na dráze McLaren setrvává v srdci motorsportu. Naší misí je poskytovat bezkonkurenční služby a zajistit tak, aby prvotřídní světové závodní týmy a série mohly pokračovat v růstu a těšit fanoušky na celém světě," dodává Basso.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.