V posledních třech letech jsme zažili dobu relativně stabilních pravidel. Rok 2017 je tak pro týmy velkou výzvou, jelikož budou muset své monoposty připravit na široké pneumatiky a křídla, které by měly o něco více podtrhnout aerodynamickou stránku vozidla.
Dle Alonsa je implementace nových pravidel vždy riskem, jelikož nikdy moc nevíte, jak auto v reálu bude fungovat, a jestli jste vůbec na správné cestě. Španělský pilot tak věří, že některé týmy udělají chyby a doufá, že McLaren nebude jedním z nich.
"Když se objeví nová pravidla, tak můžete mít buď štěstí, nebo smůlu . Záleží na tom, jak si pravidla týmy vyloží a jaká je jejich závodní filozofie. Rozhodnete se jít doleva a někdo zase jde doprava. Po pár závodech pak můžete zjistit, že správná byla ta pravá cesta, a vy jste tak začali špatně. Nám se snad povede vybrat si tu správnou cestu," řekl dvojnásobný mistr světa pro Autosport.
"Mercedes s nejlepší pohonnou jednotkou jen těžko dotáhneme. To neplatí jen pro nás, ale pro všechny stáje. Myslím si ale, že se můžeme dostat blízko a bojovat. Jsem si na 100 %, že dosáhneme takového výkonu, jaký chceme. Co se týče aerodynamiky, to už je otázka," pokračoval Alonso.
Po dvou složitých sezónách, kdy si McLaren musel zvykat na pohonné jednotky od nového dodavatele - Hondy, je pětatřicetiletý Španěl stále motivován a těší se na sezónu 2017.
"Změny pravidel trochu zamíchají polem. Honda navíc udělala značný posun, což je dle mého velmi pozitivní zpráva a cítím se sebevědomě ohledně vstupu do nové sezóny. Už se těším v dubnu do Austrálie," zakončil rodák z asturijského Ovieda.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.