V posledních třech letech jsme zažili dobu relativně stabilních pravidel. Rok 2017 je tak pro týmy velkou výzvou, jelikož budou muset své monoposty připravit na široké pneumatiky a křídla, které by měly o něco více podtrhnout aerodynamickou stránku vozidla.
Dle Alonsa je implementace nových pravidel vždy riskem, jelikož nikdy moc nevíte, jak auto v reálu bude fungovat, a jestli jste vůbec na správné cestě. Španělský pilot tak věří, že některé týmy udělají chyby a doufá, že McLaren nebude jedním z nich.
"Když se objeví nová pravidla, tak můžete mít buď štěstí, nebo smůlu . Záleží na tom, jak si pravidla týmy vyloží a jaká je jejich závodní filozofie. Rozhodnete se jít doleva a někdo zase jde doprava. Po pár závodech pak můžete zjistit, že správná byla ta pravá cesta, a vy jste tak začali špatně. Nám se snad povede vybrat si tu správnou cestu," řekl dvojnásobný mistr světa pro Autosport.
"Mercedes s nejlepší pohonnou jednotkou jen těžko dotáhneme. To neplatí jen pro nás, ale pro všechny stáje. Myslím si ale, že se můžeme dostat blízko a bojovat. Jsem si na 100 %, že dosáhneme takového výkonu, jaký chceme. Co se týče aerodynamiky, to už je otázka," pokračoval Alonso.
Po dvou složitých sezónách, kdy si McLaren musel zvykat na pohonné jednotky od nového dodavatele - Hondy, je pětatřicetiletý Španěl stále motivován a těší se na sezónu 2017.
"Změny pravidel trochu zamíchají polem. Honda navíc udělala značný posun, což je dle mého velmi pozitivní zpráva a cítím se sebevědomě ohledně vstupu do nové sezóny. Už se těším v dubnu do Austrálie," zakončil rodák z asturijského Ovieda.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.