Nový šéf McLarenu Zak Brown pro oficiální web Formule 1 hovoří o svých jezdcích a vyhlídkách před sezónou 2017. I když očekává další velká zlepšení, tak se podle něj letos ještě na čele pohybovat nebudou, ztráta na Mercedes byla jednoduše příliš velká. Fernando Alonso z toho rozčarován podle něj není.
McLaren postaví slušné šasiNadcházející ročník podle něj ale nebude tak špatný, jako ty předchozí dva: "Jsem neustále v kontaktu s Jonathanem [Nealem] a s Ericem [Boullierem] a také s našimi vedoucími inženýry. Myslím si, že naše šasi pro rok 2017 bude slušné."
Jak moc? "Nebudu nic přesně předpovídat, tak hloupý nejsem, ale naši kluci odvedli velmi dobrou práci podle indikací, které máme ve srovnání s cíli, jež podle nás byly realisticky dosažitelné za nových pravidel," vysvětluje Brown.
"A také nezapomínejte, že Honda je fantastickým motorovým partnerem. Žádná společnost na světě nevyrábí více motorů než Honda, rozhodně ne. A inženýři Hondy mají tuny poznání o přeplňování," chválí Brown svého dodavatele pohonných jednotek.
Na špici to ale letos ještě stačit nebudePřesto varuje před vysokými očekáváními - McLaren letos na špici nebude: "Všichni víme, že roky 2015 a 2016 byly o učení. Ani v roce 2017 nebudeme na roštu vpředu. Ale pracujeme neuvěřitelně tvrdě, společně jako jeden tým, a pokrok je jasně viditelný."
"V šampionátu 2015 jsme skončili nízko na devátém místě a v roce 2016 jsme se zlepšili na šesté. Víme, že spolu nakonec vyhrajeme. Nevím kdy, takže se mě nepřejte na předpovědi. Ale dosahujeme pokroku, a to je důležité," pokračuje nový ředitel McLarenu.
S čím by letos byl spokojený? "Budu spokojený, pokud dosáhneme pokroku na dráze, mimo ní, v oblasti technické i komerční. A to se nám podaří!"
Alonso není rozčarovaný, Vandoorne těžký test zvládneJak horší konkurenceschopnost britského týmu snáší jeho rozčarovaná hvězda Fernando Alonso? "Nejprve vás musím opravit: Fernanda vůbec nevnímám jako rozčarovaného. Ještě ho neznám, ale párkrát jsem se s ním potkal a telefonoval mu, a můžu vám říct, že je natěšený."
"A i když naše auto nebylo v minulé sezóně úplně konkurenceschopné, tak některé jeho jízdy byly ohromně dobré. Podívejte se, budu upřímný: já ho považuji za nejlepšího jezdce na světě, tečka. Vzhledem k tomu čeká Stoffela [Vandoornea] těžký test," obrací Brown pozornost k novému závodnímu jezdci McLarenu.
"Myslím si ale, že to dobře zvládne. Náš osobní trenér mi sdělil, že je zřejmě pilotem s tou nejlepší fyzickou kondicí, kterého jsme kdy měli. Je neuvěřitelně soustředěný a odhodlaný, je také ohromně inteligentní - nikdy mu nemusíte nic říkat dvakrát.
Jeho debut ve Velké ceně Bahrajnu loni byl senzační. V kvalifikaci i v závodě překonal Jensona [Buttona], přestože měl minimální čas na přípravu na víkend. Ve skutečnosti do Bahrajnu dorazil v pátek ráno, přímo po letu z Japonska s jedním přestupem v Dubaji. Myslím, že Stoffel pár lidí překvapí. Je fakt dobrý."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.