Nový šéf McLarenu Zak Brown pro oficiální web Formule 1 hovoří o svých jezdcích a vyhlídkách před sezónou 2017. I když očekává další velká zlepšení, tak se podle něj letos ještě na čele pohybovat nebudou, ztráta na Mercedes byla jednoduše příliš velká. Fernando Alonso z toho rozčarován podle něj není.
McLaren postaví slušné šasiNadcházející ročník podle něj ale nebude tak špatný, jako ty předchozí dva: "Jsem neustále v kontaktu s Jonathanem [Nealem] a s Ericem [Boullierem] a také s našimi vedoucími inženýry. Myslím si, že naše šasi pro rok 2017 bude slušné."
Jak moc? "Nebudu nic přesně předpovídat, tak hloupý nejsem, ale naši kluci odvedli velmi dobrou práci podle indikací, které máme ve srovnání s cíli, jež podle nás byly realisticky dosažitelné za nových pravidel," vysvětluje Brown.
"A také nezapomínejte, že Honda je fantastickým motorovým partnerem. Žádná společnost na světě nevyrábí více motorů než Honda, rozhodně ne. A inženýři Hondy mají tuny poznání o přeplňování," chválí Brown svého dodavatele pohonných jednotek.
Na špici to ale letos ještě stačit nebudePřesto varuje před vysokými očekáváními - McLaren letos na špici nebude: "Všichni víme, že roky 2015 a 2016 byly o učení. Ani v roce 2017 nebudeme na roštu vpředu. Ale pracujeme neuvěřitelně tvrdě, společně jako jeden tým, a pokrok je jasně viditelný."
"V šampionátu 2015 jsme skončili nízko na devátém místě a v roce 2016 jsme se zlepšili na šesté. Víme, že spolu nakonec vyhrajeme. Nevím kdy, takže se mě nepřejte na předpovědi. Ale dosahujeme pokroku, a to je důležité," pokračuje nový ředitel McLarenu.
S čím by letos byl spokojený? "Budu spokojený, pokud dosáhneme pokroku na dráze, mimo ní, v oblasti technické i komerční. A to se nám podaří!"
Alonso není rozčarovaný, Vandoorne těžký test zvládneJak horší konkurenceschopnost britského týmu snáší jeho rozčarovaná hvězda Fernando Alonso? "Nejprve vás musím opravit: Fernanda vůbec nevnímám jako rozčarovaného. Ještě ho neznám, ale párkrát jsem se s ním potkal a telefonoval mu, a můžu vám říct, že je natěšený."
"A i když naše auto nebylo v minulé sezóně úplně konkurenceschopné, tak některé jeho jízdy byly ohromně dobré. Podívejte se, budu upřímný: já ho považuji za nejlepšího jezdce na světě, tečka. Vzhledem k tomu čeká Stoffela [Vandoornea] těžký test," obrací Brown pozornost k novému závodnímu jezdci McLarenu.
"Myslím si ale, že to dobře zvládne. Náš osobní trenér mi sdělil, že je zřejmě pilotem s tou nejlepší fyzickou kondicí, kterého jsme kdy měli. Je neuvěřitelně soustředěný a odhodlaný, je také ohromně inteligentní - nikdy mu nemusíte nic říkat dvakrát.
Jeho debut ve Velké ceně Bahrajnu loni byl senzační. V kvalifikaci i v závodě překonal Jensona [Buttona], přestože měl minimální čas na přípravu na víkend. Ve skutečnosti do Bahrajnu dorazil v pátek ráno, přímo po letu z Japonska s jedním přestupem v Dubaji. Myslím, že Stoffel pár lidí překvapí. Je fakt dobrý."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.