Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley uvedl, že nemá žádné obavy kvůli dlouhodobým závazkům jejich nového jezdce Estebana Ocona vůči Mercedesu. A nebojí se ani toho, že by jim po vypršení smlouvy chtěl hned utéct.
I když Francouz zůstává juniorským pilotem Stříbrných šípů, tak nehrozí, že by musel náhle odejít, pokud by si německý tým vyžádal jeho služby: "Rozhodně ne. Je na dva roky pilotem Force Indie, a je to," uvádí Fernley.
Za Lewise Hamiltona ani Valtteriho Bottase by nenaskočil ani v případě jejich indispozice: "Nemůže nahradit jednoho z jejich pilotů. Pokud by si jej ale vyžádali pro testování, tak si myslím, že by mě to celkem potěšilo jej k tomu uvolnit."
Týmy obvykle nevěnují svůj čas a úsilí na vývoj cizích pilotů, kteří mohou po vypršení svých smluv snadno odejít. Podle Fernleyho je ale situace Ocona stejná, jako u kteréhokoliv jiného jezdce, jenž by se rozhodl tým opustit, a věří, že Ocon bude u nich chtít zůstat déle.
"Můžeme mít takovou situaci s jiným jezdcem, kterého bychom měli na dva roky, a pak by se rozhodl odejít. Bez ohledu na to, co si o tom myslíte, tak vždy musíte optimalizovat výkonnost z pohledu týmu i jezdce, když ho máte. Pokud se pohybujete na špici, tak tím omezujete jejich touhu po změně," dodává Fernley.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.