Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley uvedl, že nemá žádné obavy kvůli dlouhodobým závazkům jejich nového jezdce Estebana Ocona vůči Mercedesu. A nebojí se ani toho, že by jim po vypršení smlouvy chtěl hned utéct.
I když Francouz zůstává juniorským pilotem Stříbrných šípů, tak nehrozí, že by musel náhle odejít, pokud by si německý tým vyžádal jeho služby: "Rozhodně ne. Je na dva roky pilotem Force Indie, a je to," uvádí Fernley.
Za Lewise Hamiltona ani Valtteriho Bottase by nenaskočil ani v případě jejich indispozice: "Nemůže nahradit jednoho z jejich pilotů. Pokud by si jej ale vyžádali pro testování, tak si myslím, že by mě to celkem potěšilo jej k tomu uvolnit."
Týmy obvykle nevěnují svůj čas a úsilí na vývoj cizích pilotů, kteří mohou po vypršení svých smluv snadno odejít. Podle Fernleyho je ale situace Ocona stejná, jako u kteréhokoliv jiného jezdce, jenž by se rozhodl tým opustit, a věří, že Ocon bude u nich chtít zůstat déle.
"Můžeme mít takovou situaci s jiným jezdcem, kterého bychom měli na dva roky, a pak by se rozhodl odejít. Bez ohledu na to, co si o tom myslíte, tak vždy musíte optimalizovat výkonnost z pohledu týmu i jezdce, když ho máte. Pokud se pohybujete na špici, tak tím omezujete jejich touhu po změně," dodává Fernley.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.