Čerstvé nápady nového vedení Formule 1 by ji měli podle bývalého šéfa McLarenu Martina Whitmarshe pomoci k růstu. Pochvalně se zmiňuje také o Berniemu Ecclestoneovi, jehož býval největším nepřítelem.
Bernie Ecclestone po 40 letech vládnutí tento týden skončil v roli šéfa F1 poté, co Liberty Media dokončila její odkup za 6 miliard dolarů. Nové vedení - Chase Carey společně s Rossem Brawnem a Seanem Bratchesem, už nastínilo dlouhodobé plány, které s tímto odvětvím motorsportu má.
Bratches, nový komerční ředitel, oznámil, že se zaměří na 4 klíčové oblasti: 1. značku, 2. digitalizaci, 3. demokratičtější přístup k partnerům (týmům, sponzorům, promotérům a držitelům práv) a 4. závodní zážitek, který chce zlepšit pomoci většího zapojení fanoušků a diváků.
"Jde o novou éru, už dlouho se k ní schylovalo. V každém odvážném sportu nastává doba, kdy je čas na čerstvé nápady a pohledy. A já si myslím, že Formule 1 se do toho bodu zřejmě dostala," uvádí pro Sky Whitmarsh, který šéfoval McLarenu do roku 2013.
"Stále jsem fanouškem F1 a stále ji miluji, působil jsem v ní po 25 let, je to ale příjemné ji sledovat zpovzdálí, v čemž hodlám pokračovat. Ale poroste, živý sportovní obsah je tak cenný," podotýká dále Whitmarsh, který nyní šéfuje jachtařské stájí Land Rover BAR soutěžící v Americkém poháru.
"Berniemu musíte uznat velké zásluhy, protože on byl opravdu tou hybnou silou na počátku Formule 1. Má kolem sebe ten zářný šarm. Já jsem byl při mnoha příležitostech jeho největším nepřítelem, toho chlapa si však nemůžete jinak než oblíbit. Zaslouží si velké uznání za to, čím je dnes Formule 1," dodává Whitmarsh na adresu odstupujícího Ecclestonea.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.