Čerstvé nápady nového vedení Formule 1 by ji měli podle bývalého šéfa McLarenu Martina Whitmarshe pomoci k růstu. Pochvalně se zmiňuje také o Berniemu Ecclestoneovi, jehož býval největším nepřítelem.
Bernie Ecclestone po 40 letech vládnutí tento týden skončil v roli šéfa F1 poté, co Liberty Media dokončila její odkup za 6 miliard dolarů. Nové vedení - Chase Carey společně s Rossem Brawnem a Seanem Bratchesem, už nastínilo dlouhodobé plány, které s tímto odvětvím motorsportu má.
Bratches, nový komerční ředitel, oznámil, že se zaměří na 4 klíčové oblasti: 1. značku, 2. digitalizaci, 3. demokratičtější přístup k partnerům (týmům, sponzorům, promotérům a držitelům práv) a 4. závodní zážitek, který chce zlepšit pomoci většího zapojení fanoušků a diváků.
"Jde o novou éru, už dlouho se k ní schylovalo. V každém odvážném sportu nastává doba, kdy je čas na čerstvé nápady a pohledy. A já si myslím, že Formule 1 se do toho bodu zřejmě dostala," uvádí pro Sky Whitmarsh, který šéfoval McLarenu do roku 2013.
"Stále jsem fanouškem F1 a stále ji miluji, působil jsem v ní po 25 let, je to ale příjemné ji sledovat zpovzdálí, v čemž hodlám pokračovat. Ale poroste, živý sportovní obsah je tak cenný," podotýká dále Whitmarsh, který nyní šéfuje jachtařské stájí Land Rover BAR soutěžící v Americkém poháru.
"Berniemu musíte uznat velké zásluhy, protože on byl opravdu tou hybnou silou na počátku Formule 1. Má kolem sebe ten zářný šarm. Já jsem byl při mnoha příležitostech jeho největším nepřítelem, toho chlapa si však nemůžete jinak než oblíbit. Zaslouží si velké uznání za to, čím je dnes Formule 1," dodává Whitmarsh na adresu odstupujícího Ecclestonea.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.