Čerstvé nápady nového vedení Formule 1 by ji měli podle bývalého šéfa McLarenu Martina Whitmarshe pomoci k růstu. Pochvalně se zmiňuje také o Berniemu Ecclestoneovi, jehož býval největším nepřítelem.
Bernie Ecclestone po 40 letech vládnutí tento týden skončil v roli šéfa F1 poté, co Liberty Media dokončila její odkup za 6 miliard dolarů. Nové vedení - Chase Carey společně s Rossem Brawnem a Seanem Bratchesem, už nastínilo dlouhodobé plány, které s tímto odvětvím motorsportu má.
Bratches, nový komerční ředitel, oznámil, že se zaměří na 4 klíčové oblasti: 1. značku, 2. digitalizaci, 3. demokratičtější přístup k partnerům (týmům, sponzorům, promotérům a držitelům práv) a 4. závodní zážitek, který chce zlepšit pomoci většího zapojení fanoušků a diváků.
"Jde o novou éru, už dlouho se k ní schylovalo. V každém odvážném sportu nastává doba, kdy je čas na čerstvé nápady a pohledy. A já si myslím, že Formule 1 se do toho bodu zřejmě dostala," uvádí pro Sky Whitmarsh, který šéfoval McLarenu do roku 2013.
"Stále jsem fanouškem F1 a stále ji miluji, působil jsem v ní po 25 let, je to ale příjemné ji sledovat zpovzdálí, v čemž hodlám pokračovat. Ale poroste, živý sportovní obsah je tak cenný," podotýká dále Whitmarsh, který nyní šéfuje jachtařské stájí Land Rover BAR soutěžící v Americkém poháru.
"Berniemu musíte uznat velké zásluhy, protože on byl opravdu tou hybnou silou na počátku Formule 1. Má kolem sebe ten zářný šarm. Já jsem byl při mnoha příležitostech jeho největším nepřítelem, toho chlapa si však nemůžete jinak než oblíbit. Zaslouží si velké uznání za to, čím je dnes Formule 1," dodává Whitmarsh na adresu odstupujícího Ecclestonea.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.