McLaren prozradil, že jeho nový vůz MP4-32 již prošel všemi nárazovými testy FIA. Konstrukce je hotova, podle závodního ředitele Erica Boulliera zbývá před testy vyrobit dostatek dílů a nabarvit.
McLaren je dalším týmem, který uspěl při povinných nárazových testech Mezinárodní automobilové federace (FIA) - těmi musí před prvními testy projít všechny monoposty. Před ním se tím pochlubily například stáje Haas, Red Bull, Renault či Toro Rosso.
Závodní ředitel Eric Boullier včera prohlásil: "Po množství tvrdé práce bych chtěl poděkovat těm, kteří nám pomohli projít nárazovými testy FIA. Teď ho jdeme nabarvit!"
.@eboullier: "After a lot of hard work, I want to say thanks to those who helped us pass the @fia's crash tests. Now to get it painted...!" pic.twitter.com/qPRJZNHq3O
— McLaren (@McLarenF1) January 25, 2017Poprvé jej veřejnost bude moci spatřit v pátek 24. února, kdy své nové auto odhalí také Ferrari. Před nimi to stihne ještě Mercedes (23. 2.), Force India (22. 2.) i Renault (21. 2.), týden poté už s nimi budou týmy naplno testovat v Barceloně.
U McLarenu se očekává, že dojde ke změně barveného provedení jejich vozu. Spekuluje se o tom, že po jistých náznacích týmu na Twitteru by se po odchodu Rona Dennise mohla opět vrátit oranžová, s kterou nastupoval v minulosti. Nový ředitel Zak Brown se pochlubil tím, že nový návrh již schválil a zaměstnancům také ukázal. Jejich reakce podle něj byla velmi pozitivní.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.