McLaren prozradil, že jeho nový vůz MP4-32 již prošel všemi nárazovými testy FIA. Konstrukce je hotova, podle závodního ředitele Erica Boulliera zbývá před testy vyrobit dostatek dílů a nabarvit.
McLaren je dalším týmem, který uspěl při povinných nárazových testech Mezinárodní automobilové federace (FIA) - těmi musí před prvními testy projít všechny monoposty. Před ním se tím pochlubily například stáje Haas, Red Bull, Renault či Toro Rosso.
Závodní ředitel Eric Boullier včera prohlásil: "Po množství tvrdé práce bych chtěl poděkovat těm, kteří nám pomohli projít nárazovými testy FIA. Teď ho jdeme nabarvit!"
.@eboullier: "After a lot of hard work, I want to say thanks to those who helped us pass the @fia's crash tests. Now to get it painted...!" pic.twitter.com/qPRJZNHq3O
— McLaren (@McLarenF1) January 25, 2017Poprvé jej veřejnost bude moci spatřit v pátek 24. února, kdy své nové auto odhalí také Ferrari. Před nimi to stihne ještě Mercedes (23. 2.), Force India (22. 2.) i Renault (21. 2.), týden poté už s nimi budou týmy naplno testovat v Barceloně.
U McLarenu se očekává, že dojde ke změně barveného provedení jejich vozu. Spekuluje se o tom, že po jistých náznacích týmu na Twitteru by se po odchodu Rona Dennise mohla opět vrátit oranžová, s kterou nastupoval v minulosti. Nový ředitel Zak Brown se pochlubil tím, že nový návrh již schválil a zaměstnancům také ukázal. Jejich reakce podle něj byla velmi pozitivní.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.