Valtteri Bottas se ve videu zveřejněném na sociálních sítích týmu Williams rozloučil se stájí a popřál týmu hodně zdaru do dalších let.
Bottas do Williamsu nastoupil před 7 lety (2010) jakožto testovací pilot. V roce 2013 povýšil a stal se již hlavním pilotem, kdy mu parťáka dělal Pastor Maldonado. Od roku 2014 pak po Bottasově boku jezdil Felipe Massa.
Valtteri během svého působení u tradiční britské stáje, která letos oslaví 40 let ve Formuli 1, dokázal skončit devětkrát na bedně z celkových 14 pódiových umístění, které tým během posledních čtyř let získal.
"U Williamsu jsem byl dohromady sedm let - a z toho čtyři roky jakžto jezdec. Všechno to uteklo tak rychle. Asi málokdo toho za Williams najezdil tolik co já. Spoustu jsem se toho s týmem naučili.
Každý rok bylo cítit, že jsme se někam posunuli a vše se více a více profesionalizovalo, i když někdy tomu výsledky třeba úplně neodpovídaly. Vždycky budu říkat, že Williams vyhrál již tolik titulů, že další vlastně nepotřebuje. Ale i tak je to jen otázka času, než se jim to podaří. Je škoda, že u toho asi nebudu.
Všem u Williamsu přeji jen to nejlepší a věřím, že mají před sebou spoustu úspěchů a časem snad získají i titul. Věřím a doufám, že jsem během svého působení u Williamsu do toho dal vše. Minimálně jsem se o to snažil. Vždycky jsem chtěl být na prvním místě týmovým hráčem a mým cílem vždy bylo přinést co nejvíce bodů pro tým a pracovat s inženýry v továrně.
Vždy jsem se snažil maximálně přispět svou zpětnou vazbou, aby se tým nadále posouval a aby byl tým lepší a rychlejší. Doufám, že jsem tak v týmu zanechal svůj odkaz a přeju jim jen to nejlepší do budoucna," řekl pro týmové video nový kolega Lewise Hamiltona u stáje Mercedes.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.