Plány na testování v letošní sezóně byly finalizovány - týmy po závodech budou společně pokračovat ve svých vývojových programech na tratích v Bahrajnu, v Maďarsku a v Abú Zabí.
Po diskusích mezi šéfy týmů o plánech na letošní sezónu FIA schválil tři skupinové testy kromě již dvou dříve odsouhlasených předsezónních testů v Barceloně.
Poprvé budou moci týmy v sezóně testovat po Velké ceně Bahrajnu 18. a 19. dubna, druhý test byl posunut ze Silverstone do Maďarska 1. a 2. srpna a poslední na řadě bude Abú Zabí 28. a 29. listopadu.
Účelem tohoto testu po vyvrcholení sezóny bude "výhradně poskytnout všem soupeřům šanci otestovat specifikace pneumatik pro nadcházející sezónu."
Pirelli si tak bude moci vyzkoušet nové směsi před tím, než bude muset finalizovat parametry pneumatik pro ročník 2018 - tento termín byl posunut na 1. prosince, konstrukce však musí dořešit do 1. záři. V letošním roce bude mít italský výrobce k dispozici 25 dní stejně jako loni, zájem o výpomoc už projevilo 8 stájí, zatímco loni se na vývoji nových pneumatik podíleli pouze Ferrari, Mercedes a Red Bull.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.