Nico Rosberg byl jedním z hostů letošního Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu, kde se zúčastnil jednoho z panelů a rozpovídal se o svém rozhodnutí ohledně ukončení kariéry a naznačil některé své budoucí kroky.
"Je důležité říct, že pokud člověk dělá nějaký sport na vrcholové úrovni, tak to opravdu vyžaduje 110% soustředěnost. Není tak místo pro žádné kompromisy, tedy tak to bylo alespoň v mém případě. Vše ostatní pro mě bylo druhotné a to do toho počítám i rodinu, mám teď rok a půl starou dcerku. To samé se týká přátel a zábavy, nic pro mě nemělo větší prioritu než sport.
Vše ale má svůj čas a já jsem zjistil, že život není jen o ježdění dokola na okruhu. Prostě jsem cítil, že nastal ten správný čas. Nyní mám před sebou jiné výzvy. Samozřejmě šlo hlavně o to, že nyní mám více času na svou rodinu, kamarády a mám svůj život ve svých rukou. Od té doby, co mi bylo deset let, mi každičkou sezónu plánoval někdo jiný a já jsem jen poslouchal, co mám dělat, hlavně pak ve Formuli 1. Je to mnohdy opravdu na hraně. Nyní mám naprostou svobodu."
Rosberg ale z F1 neodchází úplně, měl by totiž zůstat u Mercedesu v roli ambasadora. "Nyní chci zase něco lidem na oplátku dávat. Chci si najít něco, co bude opravdu blízké mému srdci. Musím teď začít prozkoumávat cesty, které jsou přede mnou. Pojedu teď do Německa a navštívím tam nemocné děti, které se na mě těší, a já s nimi strávím nějaký čas.
Obnovitelné zdroje jsou také docela zajímavé, je tu tolik věcí a příležitostí. Napadají mě třeba auta na elektrický pohon. Tady ve Švýcarsku jsem jel taxíkem a byla to Tesla, je obdivuhodné, na jaké úrovni ty auta jsou."
Studium filozofie prý Nikovi dodalo sílu navíc, když loni bojoval s Lewisem o titul. "Je to stejné pro herce, zpěváky a dokonce i politiky. Je to vždy výzva, jelikož vás sleduje tolik lidí po celém světě. Někdy je těžké se s tím srovnat. Myslím si, že je to také jeden z důvodů, proč někteří herci či zpěváci dělají ty šílené věci.
Každý si ale musí najít tu svou cestu, já jsem s tím mnohokrát bojoval. Deset let jsem studoval filozofii a rozhodně jsem z toho těžil, protože někdo v minulosti již tyto pocity zažíval a byl schopen to sepsat a vše vysvětlit.
Takže takhle se učíte chápat žárlivost, vztek, strach, nervozitu. Je třeba tomu rozumět. Tyto emoce nelze jen tak vypnout, to prostě nejde, ale lze změnit chování. Protože je lze pochopit a následně lze pracovat na správné reakci."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.