Nico Rosberg byl jedním z hostů letošního Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu, kde se zúčastnil jednoho z panelů a rozpovídal se o svém rozhodnutí ohledně ukončení kariéry a naznačil některé své budoucí kroky.
"Je důležité říct, že pokud člověk dělá nějaký sport na vrcholové úrovni, tak to opravdu vyžaduje 110% soustředěnost. Není tak místo pro žádné kompromisy, tedy tak to bylo alespoň v mém případě. Vše ostatní pro mě bylo druhotné a to do toho počítám i rodinu, mám teď rok a půl starou dcerku. To samé se týká přátel a zábavy, nic pro mě nemělo větší prioritu než sport.
Vše ale má svůj čas a já jsem zjistil, že život není jen o ježdění dokola na okruhu. Prostě jsem cítil, že nastal ten správný čas. Nyní mám před sebou jiné výzvy. Samozřejmě šlo hlavně o to, že nyní mám více času na svou rodinu, kamarády a mám svůj život ve svých rukou. Od té doby, co mi bylo deset let, mi každičkou sezónu plánoval někdo jiný a já jsem jen poslouchal, co mám dělat, hlavně pak ve Formuli 1. Je to mnohdy opravdu na hraně. Nyní mám naprostou svobodu."
Rosberg ale z F1 neodchází úplně, měl by totiž zůstat u Mercedesu v roli ambasadora. "Nyní chci zase něco lidem na oplátku dávat. Chci si najít něco, co bude opravdu blízké mému srdci. Musím teď začít prozkoumávat cesty, které jsou přede mnou. Pojedu teď do Německa a navštívím tam nemocné děti, které se na mě těší, a já s nimi strávím nějaký čas.
Obnovitelné zdroje jsou také docela zajímavé, je tu tolik věcí a příležitostí. Napadají mě třeba auta na elektrický pohon. Tady ve Švýcarsku jsem jel taxíkem a byla to Tesla, je obdivuhodné, na jaké úrovni ty auta jsou."
Studium filozofie prý Nikovi dodalo sílu navíc, když loni bojoval s Lewisem o titul. "Je to stejné pro herce, zpěváky a dokonce i politiky. Je to vždy výzva, jelikož vás sleduje tolik lidí po celém světě. Někdy je těžké se s tím srovnat. Myslím si, že je to také jeden z důvodů, proč někteří herci či zpěváci dělají ty šílené věci.
Každý si ale musí najít tu svou cestu, já jsem s tím mnohokrát bojoval. Deset let jsem studoval filozofii a rozhodně jsem z toho těžil, protože někdo v minulosti již tyto pocity zažíval a byl schopen to sepsat a vše vysvětlit.
Takže takhle se učíte chápat žárlivost, vztek, strach, nervozitu. Je třeba tomu rozumět. Tyto emoce nelze jen tak vypnout, to prostě nejde, ale lze změnit chování. Protože je lze pochopit a následně lze pracovat na správné reakci."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.