Rosberg se v rámci Světového ekonomického fóra rozpovídal o své budoucnosti

Šťastný mistr světa se svou rodinou
Šťastný mistr světa se svou rodinou, foto: Mercedes AMG F1 Team
Albert Hadáček 24. ledna 2017 18:50
Sdílej:

Nico Rosberg byl jedním z hostů letošního Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu, kde se zúčastnil jednoho z panelů a rozpovídal se o svém rozhodnutí ohledně ukončení kariéry a naznačil některé své budoucí kroky.

"Je důležité říct, že pokud člověk dělá nějaký sport na vrcholové úrovni, tak to opravdu vyžaduje 110% soustředěnost. Není tak místo pro žádné kompromisy, tedy tak to bylo alespoň v mém případě. Vše ostatní pro mě bylo druhotné a to do toho počítám i rodinu, mám teď rok a půl starou dcerku. To samé se týká přátel a zábavy, nic pro mě nemělo větší prioritu než sport.

Vše ale má svůj čas a já jsem zjistil, že život není jen o ježdění dokola na okruhu. Prostě jsem cítil, že nastal ten správný čas. Nyní mám před sebou jiné výzvy. Samozřejmě šlo hlavně o to, že nyní mám více času na svou rodinu, kamarády a mám svůj život ve svých rukou. Od té doby, co mi bylo deset let, mi každičkou sezónu plánoval někdo jiný a já jsem jen poslouchal, co mám dělat, hlavně pak ve Formuli 1. Je to mnohdy opravdu na hraně. Nyní mám naprostou svobodu."

Rosberg ale z F1 neodchází úplně, měl by totiž zůstat u Mercedesu v roli ambasadora. "Nyní chci zase něco lidem na oplátku dávat. Chci si najít něco, co bude opravdu blízké mému srdci. Musím teď začít prozkoumávat cesty, které jsou přede mnou. Pojedu teď do Německa a navštívím tam nemocné děti, které se na mě těší, a já s nimi strávím nějaký čas.

Obnovitelné zdroje jsou také docela zajímavé, je tu tolik věcí a příležitostí. Napadají mě třeba auta na elektrický pohon. Tady ve Švýcarsku jsem jel taxíkem a byla to Tesla, je obdivuhodné, na jaké úrovni ty auta jsou."

Studium filozofie prý Nikovi dodalo sílu navíc, když loni bojoval s Lewisem o titul. "Je to stejné pro herce, zpěváky a dokonce i politiky. Je to vždy výzva, jelikož vás sleduje tolik lidí po celém světě. Někdy je těžké se s tím srovnat. Myslím si, že je to také jeden z důvodů, proč někteří herci či zpěváci dělají ty šílené věci.

Každý si ale musí najít tu svou cestu, já jsem s tím mnohokrát bojoval. Deset let jsem studoval filozofii a rozhodně jsem z toho těžil, protože někdo v minulosti již tyto pocity zažíval a byl schopen to sepsat a vše vysvětlit.

Takže takhle se učíte chápat žárlivost, vztek, strach, nervozitu. Je třeba tomu rozumět. Tyto emoce nelze jen tak vypnout, to prostě nejde, ale lze změnit chování. Protože je lze pochopit a následně lze pracovat na správné reakci."

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.