Piloti Formule 1 budou mít při předjížděcích manévrech v letošní sezóně větší volnost. Mezinárodní automobilová federace (FIA) totiž potvrdila, že její komisaři budou trestat pouze zcela jasné chyby vzájemně bojujících jezdců.
Dříve piloti riskovali tresty včetně časových penalizací a odsunu na roštu směrem dozadu, pokud se v souboji o pozice dostali se svými soupeři do kolize.
Například loni byl potrestán Nico Rosberg v Malajsii za lehký kontakt s Kimim Räikkönen. Narůstal pocit, že takové striktní výroky obíraly sport o zajímavou podívanou, protože jezdci nebyli ochotni tolik riskovat a zkoušet předjetí.
Minulý týden se o tom v rámci Komise F1 i Světové rady motorsportu jednalo a jejich představitelé došli k závěru, že piloti by měli být trestáni pouze za incidenty, kdy by vina byla očividně na jedné straně.
Komisařům bylo po úpravě sportovních pravidel pro letošní rok řečeno, že to bude zcela na nich, zda se rozhodnou prošetřovat incidenty, které jim nahlásí ředitel závodů F1.
V článku 38.2 nyní stojí: "Rozhodnutí, zda by měl být některý z jezdců zapojených penalizován, bude na úsudku komisařů. Pokud jim nebude jasné, jestli je vina za incident jednoznačně či hlavně na straně jednoho pilota, pak nebude penalizován."
Nová pravidla se kromě toho nyní věnují i pevným startům po safety-car fázích a novým časům pro otevření boxové uličky před závodem (30 - 10 min před startem), aby se piloti mohli zúčastnit státní hymny, která se hraje vždy 14 min před startem velké ceny.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.