Piloti Formule 1 budou mít při předjížděcích manévrech v letošní sezóně větší volnost. Mezinárodní automobilová federace (FIA) totiž potvrdila, že její komisaři budou trestat pouze zcela jasné chyby vzájemně bojujících jezdců.
Dříve piloti riskovali tresty včetně časových penalizací a odsunu na roštu směrem dozadu, pokud se v souboji o pozice dostali se svými soupeři do kolize.
Například loni byl potrestán Nico Rosberg v Malajsii za lehký kontakt s Kimim Räikkönen. Narůstal pocit, že takové striktní výroky obíraly sport o zajímavou podívanou, protože jezdci nebyli ochotni tolik riskovat a zkoušet předjetí.
Minulý týden se o tom v rámci Komise F1 i Světové rady motorsportu jednalo a jejich představitelé došli k závěru, že piloti by měli být trestáni pouze za incidenty, kdy by vina byla očividně na jedné straně.
Komisařům bylo po úpravě sportovních pravidel pro letošní rok řečeno, že to bude zcela na nich, zda se rozhodnou prošetřovat incidenty, které jim nahlásí ředitel závodů F1.
V článku 38.2 nyní stojí: "Rozhodnutí, zda by měl být některý z jezdců zapojených penalizován, bude na úsudku komisařů. Pokud jim nebude jasné, jestli je vina za incident jednoznačně či hlavně na straně jednoho pilota, pak nebude penalizován."
Nová pravidla se kromě toho nyní věnují i pevným startům po safety-car fázích a novým časům pro otevření boxové uličky před závodem (30 - 10 min před startem), aby se piloti mohli zúčastnit státní hymny, která se hraje vždy 14 min před startem velké ceny.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.