V posledních dnech byl jedním ze žhavých témat případný odchod Bernieho Ecclestonea z funkce výkonného ředitele skupiny Formule 1. Původně měl Bernie ve své pozici zůstat ještě další tři roky, než se Liberty Media v roli nového majitele Formule 1 zajedou. Poslední týdny byly ale plné spekulací o tom, že šestaosmdesátiletý Brit bude nahrazen. To se nyní potvrzuje.
Jasné rozhodnutí mělo padnout do konce tohoto týdne, ale sám Ecclestone dnes řekl, že mu byla nabídnuta pouze pozice čestného předsedy. Ve funkci by měl být nahrazen Chasem Careym a obchodní stránku značky F1 by měl s největší pravděpodobností převzít někdejší ředitel stanice ESPN Sean Bratches.
"Dnes mě zbavili funkce. Prostě jsem mimo hru. Je to oficiální. Už nejsem nadále ve vedení této společnosti. Mou pozici převzal Chase Carey. Nově jsem byl jmenován čestným předsedou. Je to nějakej americkej výmysl. Mám sice tuto funkci, ale ani nevím, co to vlastně pro mě znamená.
Mé dny v kanceláři nyní budou klidnější. Nějakých velkých cen se ale možná zúčastním. Pořád mám ve Formuli 1 spoustu přátel a mám dostatek peněz, abych si mohl zaplatit za vstupenku," řekl pro německé periodikum Bernie Ecclestone, který se ve vedení F1 pohyboval již od 70. let minulého století.
Ecclestone si navíc dodal, že si pravděpodobně neudrží svou pozici ve Světové radě motorsportu. "Pochybuji o tom. Musím si ale o tom promluvit s Jeanem Todtem (prezident FIA)."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.