Šéf stáje Torro Rosso Franz Tost nabízí velmi zajímavé řešení současného problému popularity F1. Bere si příklad z Formule E a rád by viděl spojení klasického závodění a toho virtuálního.
S propojením světa videoher a opravdového závodění udělala první větší díru do světa každoroční akce nesoucí název GT Academy, kdy pro nejrychlejší jezdce z virtuálního okruhu hry Gran Turismo byl přichystán náročný přípravný kemp a ten nejhouževnatější pilot nakonec získal angažmá u Nissanu.
Tento projekt Nissanu a společnosti Sony (PlayStation) dokázal světu přinést nejednoho zajímavého pilota. Vítěz vůbec prvního ročníku GT Academy z roku 2008 Lucas Ordoňez již v roce 2011 debutoval při dvacetičtyřhodinovce Le Mans, kdy v kategorii LPM2 skončil na druhém místě.
Nyní se do podobného projektu pustila i Formula E se svými virtuálními závody. Zásadním milníkem byl pak Visa Vegas eRace, který proběhl v rámci tradiční technologické výstavy CES v Las Vegas na začátku ledna, a kde si to závodníci ve virtuálních monopostech rozdali o 200 tisíc dolarů. Celková dotace na závod byla rovný 1 milion dolarů. Z tučné odměny se nakonec radoval Bono Huis, který testuje na simulátoru týmu Faraday Future Dragon Racing a patří mezi úzkou špičku virtuálního závodění.
Podobnou cestou by se dle šéfa stáje Toro Rosso měla vydat i Formule 1. Tost navrhuje ranní ePrix v neděli před hlavním závodem. "Musíme zlepšit celou tu show. Potřebujeme více mladých lidí a ti se zajímají o videohry. Proč se v neděli ráno nejezdí virtuální závod, který by byl streamován, a navnadil tak fanoušky? Bylo by to jednoduché a navíc by se o to zajímali noví partneři. Mladé lidi moc auta nezajímají, musíme tedy najít jiný způsob, jak je přilákat k Formuli 1."
Dalším problémem jsou prý promotéři závodů, kteří nedokážou nalákat dostatek fanoušků z dané lokality. "Propagace musí začít dříve, klidně i tři až čtyři měsíce před velkou cenou. Měly by probíhat exhibice a autogramiády s jezdci. Nesmí nastat, že přijdete na letiště a nikdo vlastně neví, že je tady o víkendu závod. Formule 1 je unikát. V každé zemi je jen jednou do roka. Musí být tedy propagována jako něco exkluzivního, když se to tak udělá, tak lidi přijdou."
Když už se prodají lístky, tak je třeba dle Tosta zajistit skvělý doprovodný program. Jako příklad uvádí loňský koncert americké zpěvačky Taylor Swift v rámci Velké ceny USA v Austinu.
"Je třeba zajistit fantastický program. V tomto ohledu zazářili ogranizátoři VC v Austinu, protože takových 70 nebo 80 tisíc lidí přišlo jen na koncert. A pak si řekli, že by mohli zajít i na závod. Taky se mi líbí Melbourne, jelikož do Albert Parku můžete vzít rodinu, vidíte tam historické vozy, nové vozy a k tomu jsou tam skvělé závody. Tohle lidi chtějí," zakončil šéf italské stáje.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.