Šéf stáje Torro Rosso Franz Tost nabízí velmi zajímavé řešení současného problému popularity F1. Bere si příklad z Formule E a rád by viděl spojení klasického závodění a toho virtuálního.
S propojením světa videoher a opravdového závodění udělala první větší díru do světa každoroční akce nesoucí název GT Academy, kdy pro nejrychlejší jezdce z virtuálního okruhu hry Gran Turismo byl přichystán náročný přípravný kemp a ten nejhouževnatější pilot nakonec získal angažmá u Nissanu.
Tento projekt Nissanu a společnosti Sony (PlayStation) dokázal světu přinést nejednoho zajímavého pilota. Vítěz vůbec prvního ročníku GT Academy z roku 2008 Lucas Ordoňez již v roce 2011 debutoval při dvacetičtyřhodinovce Le Mans, kdy v kategorii LPM2 skončil na druhém místě.
Nyní se do podobného projektu pustila i Formula E se svými virtuálními závody. Zásadním milníkem byl pak Visa Vegas eRace, který proběhl v rámci tradiční technologické výstavy CES v Las Vegas na začátku ledna, a kde si to závodníci ve virtuálních monopostech rozdali o 200 tisíc dolarů. Celková dotace na závod byla rovný 1 milion dolarů. Z tučné odměny se nakonec radoval Bono Huis, který testuje na simulátoru týmu Faraday Future Dragon Racing a patří mezi úzkou špičku virtuálního závodění.
Podobnou cestou by se dle šéfa stáje Toro Rosso měla vydat i Formule 1. Tost navrhuje ranní ePrix v neděli před hlavním závodem. "Musíme zlepšit celou tu show. Potřebujeme více mladých lidí a ti se zajímají o videohry. Proč se v neděli ráno nejezdí virtuální závod, který by byl streamován, a navnadil tak fanoušky? Bylo by to jednoduché a navíc by se o to zajímali noví partneři. Mladé lidi moc auta nezajímají, musíme tedy najít jiný způsob, jak je přilákat k Formuli 1."
Dalším problémem jsou prý promotéři závodů, kteří nedokážou nalákat dostatek fanoušků z dané lokality. "Propagace musí začít dříve, klidně i tři až čtyři měsíce před velkou cenou. Měly by probíhat exhibice a autogramiády s jezdci. Nesmí nastat, že přijdete na letiště a nikdo vlastně neví, že je tady o víkendu závod. Formule 1 je unikát. V každé zemi je jen jednou do roka. Musí být tedy propagována jako něco exkluzivního, když se to tak udělá, tak lidi přijdou."
Když už se prodají lístky, tak je třeba dle Tosta zajistit skvělý doprovodný program. Jako příklad uvádí loňský koncert americké zpěvačky Taylor Swift v rámci Velké ceny USA v Austinu.
"Je třeba zajistit fantastický program. V tomto ohledu zazářili ogranizátoři VC v Austinu, protože takových 70 nebo 80 tisíc lidí přišlo jen na koncert. A pak si řekli, že by mohli zajít i na závod. Taky se mi líbí Melbourne, jelikož do Albert Parku můžete vzít rodinu, vidíte tam historické vozy, nové vozy a k tomu jsou tam skvělé závody. Tohle lidi chtějí," zakončil šéf italské stáje.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.