Šéf stáje Torro Rosso Franz Tost nabízí velmi zajímavé řešení současného problému popularity F1. Bere si příklad z Formule E a rád by viděl spojení klasického závodění a toho virtuálního.
S propojením světa videoher a opravdového závodění udělala první větší díru do světa každoroční akce nesoucí název GT Academy, kdy pro nejrychlejší jezdce z virtuálního okruhu hry Gran Turismo byl přichystán náročný přípravný kemp a ten nejhouževnatější pilot nakonec získal angažmá u Nissanu.
Tento projekt Nissanu a společnosti Sony (PlayStation) dokázal světu přinést nejednoho zajímavého pilota. Vítěz vůbec prvního ročníku GT Academy z roku 2008 Lucas Ordoňez již v roce 2011 debutoval při dvacetičtyřhodinovce Le Mans, kdy v kategorii LPM2 skončil na druhém místě.
Nyní se do podobného projektu pustila i Formula E se svými virtuálními závody. Zásadním milníkem byl pak Visa Vegas eRace, který proběhl v rámci tradiční technologické výstavy CES v Las Vegas na začátku ledna, a kde si to závodníci ve virtuálních monopostech rozdali o 200 tisíc dolarů. Celková dotace na závod byla rovný 1 milion dolarů. Z tučné odměny se nakonec radoval Bono Huis, který testuje na simulátoru týmu Faraday Future Dragon Racing a patří mezi úzkou špičku virtuálního závodění.
Podobnou cestou by se dle šéfa stáje Toro Rosso měla vydat i Formule 1. Tost navrhuje ranní ePrix v neděli před hlavním závodem. "Musíme zlepšit celou tu show. Potřebujeme více mladých lidí a ti se zajímají o videohry. Proč se v neděli ráno nejezdí virtuální závod, který by byl streamován, a navnadil tak fanoušky? Bylo by to jednoduché a navíc by se o to zajímali noví partneři. Mladé lidi moc auta nezajímají, musíme tedy najít jiný způsob, jak je přilákat k Formuli 1."
Dalším problémem jsou prý promotéři závodů, kteří nedokážou nalákat dostatek fanoušků z dané lokality. "Propagace musí začít dříve, klidně i tři až čtyři měsíce před velkou cenou. Měly by probíhat exhibice a autogramiády s jezdci. Nesmí nastat, že přijdete na letiště a nikdo vlastně neví, že je tady o víkendu závod. Formule 1 je unikát. V každé zemi je jen jednou do roka. Musí být tedy propagována jako něco exkluzivního, když se to tak udělá, tak lidi přijdou."
Když už se prodají lístky, tak je třeba dle Tosta zajistit skvělý doprovodný program. Jako příklad uvádí loňský koncert americké zpěvačky Taylor Swift v rámci Velké ceny USA v Austinu.
"Je třeba zajistit fantastický program. V tomto ohledu zazářili ogranizátoři VC v Austinu, protože takových 70 nebo 80 tisíc lidí přišlo jen na koncert. A pak si řekli, že by mohli zajít i na závod. Taky se mi líbí Melbourne, jelikož do Albert Parku můžete vzít rodinu, vidíte tam historické vozy, nové vozy a k tomu jsou tam skvělé závody. Tohle lidi chtějí," zakončil šéf italské stáje.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.