Nový pilot Haasu Kevin Magnussen reaguje na nedávnou kritiku Cyrila Abiteboula. Nelíbí se mu, že šéf Renaultu tyto věci probírá na veřejnosti. Balíku Haasu věří a doufá, že francouzský tým letos opět porazí.
Dánský pilot po skončení loňské sezóny odmítl prodloužení svého kontraktu o jeden rok a odešel k americkému týmu. Abiteboul poté uvedl, že byl zklamán Magnussenovou výkonností i chování a že neustále hledal pouze výmluvy.
Kevin nyní dostal možnost se k obviněním vyjádřit: "Podle mě je snadné o někom říct, že se vymlouvá. Já jsem říkal to, co si myslím, dával jsem své názory na některé věci jasně najevo a on s tím byl nespokojený. Je to férové, ale nemůžu mu zabránit v tom, aby se mnou nebyl nespokojený. Jenže se z toho stala veřejná záležitost, což mi je trochu líto."
"Pokud jste s něčím nespokojeni, tak jsem radši, když to zůstane záležitostí mezi tou osobou a vámi, což on neudělal. To by podle mě bylo férové," pokračuje bývalý pilot Renaultu, odkud odešel po neshodách s vedením také šéf závodního týmu Frederic Vasseur.
"Je to věcí minulosti, nemám důvod dál příliš rozebírat problémy, které mají. Pro mě tolik neznamenají. Důležité je, abychom je porazili, a myslím si, že na to máme. Vzhledem k problémům, které mají, jim bude zlepšení trvat dlouho," předpovídá pro Sky Magnussen o formě Renaultu.
"Jak jsem neustále říkal, mají několik velmi dobrých lidí a skvělou partu kluků. Užil jsem si čas s nimi loni a získal mnoho přátel. Je tam velmi málo lidí, s kterými jsem nevycházel."
Menší zdroje jeho nového zaměstnavatele ve srovnání s tovární podporou automobilky mu nevadí: "Viděl jsem, že zdroje nejsou všechno, vůbec ne. Můžete mít spoustu lidí, pokud ale nespolupracují, tak to nic neznamená. Tady se vracíme úplně k jádru závodního týmu, což ukazuje, jak by to opravdu mělo být budováno. Nemůžete jen přidělit lidi k projektu a očekávat, že to bude fungovat. Ten rozdíl je zajímavý."
Haas se podle něj v letošní sezóně může dále zlepšit: "Naši největší výzvou bude dostat ze všeho maximum a řádně to pochopit, protože jsme malým týmem a nemáme zatím dost lidí na to, abychom všechno analyzovali. Proto musíme opravdu tvrdě pracovat dostat z balíku to nejlepší, co máme. Doufám a myslím si, že to bude dobrý balík."
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.