Letos tomu je deset let, kdy se ve Formuli 1 objevil tenkrát ještě zelenáč Lewis Hamilton. Nastoupil u McLarenu po boku mistra světa z posledních dvou let Fernanda Alonsa a nikdo nepochyboval, že právě Španěl bude jasnou týmovou jedničkou.
Hamilton ale dokázal bez větších problémů Alonsovi konkurovat a v celkovém pořadí skončil druhý před svým kolegou, kdy sice oba jezdci měli shodný počet bodů, ale výsledky mluvily v Britův prospěch.
Do poslední velké ceny dokonce Hamilton nastupoval jakožto první muž celkového pořadí, ale kvůli problému s převodovkou dojel až na sedmém místě. Z titulu se tak mohl radovat Iceman.
Nyní se situace opakuje, po boku zkušeného Alonsa letos za McLaren nastoupí bažant Stoffel Vandoorne, který nahradil dnešního sedmatřicetiletého oslavence Jensona Buttona. Přejeme hodně štěstíčka a zdravíčka.
Stoffel si loni dokonce již vyzkoušel jízdu naostro, kdy v Bahrajnu nahradil právě Alonsa. Ten se zotavoval z nehody, kterou si prožil v prvním závodě roku v Melbourne. Belgičan příjemně překvapil a do Wokingu přivezl bodík za desáté místo.
"Pamatuji si, když jsem se vrátil do Renaultu a byl tam Piquet. Pak přišel Grosjean, který měl být hodně rychlý, ale nebyl. To samé se stalo u Ferrari s Massou. Ve Scuderii byl již mnoho let a nebyl o nic rychlejší. Pak tu byl Kimi, který byl všemi označován za nejlepšího pilota, ale taky nebyl rychlejší. Takže uvidíme, co se stane letos. Obavy ani strach ale nemám.
Nebudeme spolu bojovat o titul, naším cílem je něco jiného. Samozřejmě že budeme proti sobě soupeřit, ale musíme také spolupracovat, abychom co nejrychleji pomohli týmu překonat toto náročné období. On je velmi dobrý pilot, je pro tým čerstvým větrem do plachet. V Japonsku a GP2 ukázal, že má velký talent," okomentoval situaci rodák z asturijského Ovieda.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.