Letos tomu je deset let, kdy se ve Formuli 1 objevil tenkrát ještě zelenáč Lewis Hamilton. Nastoupil u McLarenu po boku mistra světa z posledních dvou let Fernanda Alonsa a nikdo nepochyboval, že právě Španěl bude jasnou týmovou jedničkou.
Hamilton ale dokázal bez větších problémů Alonsovi konkurovat a v celkovém pořadí skončil druhý před svým kolegou, kdy sice oba jezdci měli shodný počet bodů, ale výsledky mluvily v Britův prospěch.
Do poslední velké ceny dokonce Hamilton nastupoval jakožto první muž celkového pořadí, ale kvůli problému s převodovkou dojel až na sedmém místě. Z titulu se tak mohl radovat Iceman.
Nyní se situace opakuje, po boku zkušeného Alonsa letos za McLaren nastoupí bažant Stoffel Vandoorne, který nahradil dnešního sedmatřicetiletého oslavence Jensona Buttona. Přejeme hodně štěstíčka a zdravíčka.
Stoffel si loni dokonce již vyzkoušel jízdu naostro, kdy v Bahrajnu nahradil právě Alonsa. Ten se zotavoval z nehody, kterou si prožil v prvním závodě roku v Melbourne. Belgičan příjemně překvapil a do Wokingu přivezl bodík za desáté místo.
"Pamatuji si, když jsem se vrátil do Renaultu a byl tam Piquet. Pak přišel Grosjean, který měl být hodně rychlý, ale nebyl. To samé se stalo u Ferrari s Massou. Ve Scuderii byl již mnoho let a nebyl o nic rychlejší. Pak tu byl Kimi, který byl všemi označován za nejlepšího pilota, ale taky nebyl rychlejší. Takže uvidíme, co se stane letos. Obavy ani strach ale nemám.
Nebudeme spolu bojovat o titul, naším cílem je něco jiného. Samozřejmě že budeme proti sobě soupeřit, ale musíme také spolupracovat, abychom co nejrychleji pomohli týmu překonat toto náročné období. On je velmi dobrý pilot, je pro tým čerstvým větrem do plachet. V Japonsku a GP2 ukázal, že má velký talent," okomentoval situaci rodák z asturijského Ovieda.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.