Letos tomu je deset let, kdy se ve Formuli 1 objevil tenkrát ještě zelenáč Lewis Hamilton. Nastoupil u McLarenu po boku mistra světa z posledních dvou let Fernanda Alonsa a nikdo nepochyboval, že právě Španěl bude jasnou týmovou jedničkou.
Hamilton ale dokázal bez větších problémů Alonsovi konkurovat a v celkovém pořadí skončil druhý před svým kolegou, kdy sice oba jezdci měli shodný počet bodů, ale výsledky mluvily v Britův prospěch.
Do poslední velké ceny dokonce Hamilton nastupoval jakožto první muž celkového pořadí, ale kvůli problému s převodovkou dojel až na sedmém místě. Z titulu se tak mohl radovat Iceman.
Nyní se situace opakuje, po boku zkušeného Alonsa letos za McLaren nastoupí bažant Stoffel Vandoorne, který nahradil dnešního sedmatřicetiletého oslavence Jensona Buttona. Přejeme hodně štěstíčka a zdravíčka.
Stoffel si loni dokonce již vyzkoušel jízdu naostro, kdy v Bahrajnu nahradil právě Alonsa. Ten se zotavoval z nehody, kterou si prožil v prvním závodě roku v Melbourne. Belgičan příjemně překvapil a do Wokingu přivezl bodík za desáté místo.
"Pamatuji si, když jsem se vrátil do Renaultu a byl tam Piquet. Pak přišel Grosjean, který měl být hodně rychlý, ale nebyl. To samé se stalo u Ferrari s Massou. Ve Scuderii byl již mnoho let a nebyl o nic rychlejší. Pak tu byl Kimi, který byl všemi označován za nejlepšího pilota, ale taky nebyl rychlejší. Takže uvidíme, co se stane letos. Obavy ani strach ale nemám.
Nebudeme spolu bojovat o titul, naším cílem je něco jiného. Samozřejmě že budeme proti sobě soupeřit, ale musíme také spolupracovat, abychom co nejrychleji pomohli týmu překonat toto náročné období. On je velmi dobrý pilot, je pro tým čerstvým větrem do plachet. V Japonsku a GP2 ukázal, že má velký talent," okomentoval situaci rodák z asturijského Ovieda.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.