Původně měl Bernie Ecclestone zůstat ve své funkci další tři roky. Nyní se ale objevují spekulace o jeho nahrazení Seanem Bratchesem, bývalým šéfem ESPN. Dle Ecclestonea je nyní vše v rukou Liberty.
Vše ohledně převzetí Formule 1 ze strany nového majitele - společnosti Liberty Media - vypadá naprosto v pořádku. Dokončení transakce posvětila i Mezinárodní automobilová federace (více zde) a dle posledních zpráv, by celý proces měl být dokončen ještě během ledna.
Není tedy až tak překvapivé, že se začaly objevovat otázky ohledně budoucnosti nerozloučitelného spojení Bernie Ecclestonea a Formule 1, které trvá již přes 30 let. Původně byl Ecclestone požádán, aby zůstal ve své funkci další tři roky. Nyní se ale objevují spekulace, že by kontrolu nad marketingem, sponzory a mediálních práv mohl převzít bývalý výkonný ředitel ESPN Sean Bratches.
Ecclestoneův osud je prý plně v rukou společnosti Liberty Media. "Naším hlavním cílem je zajistit, aby Formule 1 rostla. Není to již na mě, ale v tomto případě je nutné, aby se všichni zamysleli a vybrali tu nejlepší možnou cestu. To by se řešilo i v situaci, kdybych tu již nebyl. V případě že bych zemřel nebo tak. Už jsme na tom dělali, ale když jsme se dozvěděli, že tihle lidé to hodlají koupit, tak jsme se stáhli, protože oni budou vlastníky a je jen na nich, aby rozhodli, co se bude nadále dít," řekl šestaosmdesátiletý Brit pro agenturu Press Association.
Liberty plánuje úpravy kalendáře a změny samotných GP, kdy by z nich chtěli udělat větší show. Dále se hovoří o rozšíření na mobilní platformy. Proběhli dokonce nějaké diskuze ohledně streamování velkých cen apod. To jsou věci, které Bernie dlouhá léta odmítal.
Je tedy ve hvězdách, jak celá spolupráce nakonec dopadne. Ohledně nabídky na tříletou spolupráci se Ecclestone vyjádřil následovně: "To je to, co po mně chtěli. Je třeba najít lidi, kteří budou schopni dohlížet na věci jako jsou sponzoři a podobně. Jak jsem již řekl, ještě uvidíme, jak se to celé vyvine."
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.