Podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) může být nová generace vozů F1 v některých zatáčkách podle nejnovějších simulací až o 40 km/h rychlejší.
Po změně pravidel budou vozy širší, budou mít větší křídla, difuzor a také širší pneumatiky, což by mělo vést ke zrychlení o pět sekund na kolo (ve srovnání s rokem 2015).
To má také dopad na bezpečnost okruhů - organizátoři v Austrálii už například oznámili velké úpravy v bariérách podél trati. Podle zástupce závodního ředitele FIA, Laurenta Mekiese, bude muset k úpravám před letošními závody sáhnout většina okruhů, soudě podle posledních simulací.
"Každý tým byl požádán o to, aby nám poskytl simulace svých vozů pro rok 2017. Tyto simulace jsme použili pro nakrmení našeho simulačního softwaru, takže jsme simulovali průjezd vozů pro rok 2017 na všech tratích," popisuje Mekies.
"Rychlost v zatáčkách je mnohem vyšší, až o 40 km/h v těch rychlejších. Každá trať na základě toho dostává od FIA požadavek na vylepšení. Proces probíhá, děláme to kvůli tomu, aby šampionát mohl řádně proběhnout. Ne všechny dráhy ho zatím obdržely, ale dostanou ho. Melbourne je OK," dodává.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.