Mexickému pilotovi, který letos nebyl schopen získat jediný bod, Haas smlouvu neprodloužil a Guttieréze nahradil Kevin Magnussen. Minulý týden se objevila zpráva ohledně Estebanova možného přesunu do Formule E. Vše se ale ještě může změnit.
V dubnu by se Esteban Gutierréz měl objevit při své domácí grand prix v rámci závodní série Formule E. S tímto šampionátem byla spojována i další budoucnost tohoto testovacího pilota Ferrari ze sezóny 2015.
Nyní ale Gutierréz řekl, že nad F1 úplně nezanevřel, a že prý dokonce v současné době probíhají diskuze s jedním z předních týmů ohledně pozice testovacího pilota. O jméno stáje se bohužel Mexičan nepodělil.
"Mám stále nějaké možnosti ve Formuli 1 jakožto testovací pilot, které v současné době zvažuji. Dveře jsou tak stále otevřené. Naštěstí mám dobré vztahy s mnoha lidmi z oboru, které jsem za ta léta poznal. Jednám teď s jedním konkrétním týmem. Patří mezi špičku," řekl Gutierréz pro Autosport.
Podobně na tom byl Esteban i v roce 2014, kdy přišel o sedačku u Sauberu, a musel se tak spokojit pouze s pozicí testovacího pilota Scuderie.
"Je to hlavně o načasování. Tvrdě jsem dřel a nyní se musím rozhodnout, zda je to pro mě nejlepší volba a jestli dává do budoucna smysl. Co, se týče rozhodnutí Haasu, tak to pro mě na konci sezóny nebylo úplně ideální. Proto teď zvažuji všechny možnosti, které mám a chci vybrat tu nejlepší. Nechci to dělat jen proto, abych byl ve Formuli 1 za každou cenu. Musím dělat to, co dává pro mě smysl," zakončil mexický pilot.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.