Mexickému pilotovi, který letos nebyl schopen získat jediný bod, Haas smlouvu neprodloužil a Guttieréze nahradil Kevin Magnussen. Minulý týden se objevila zpráva ohledně Estebanova možného přesunu do Formule E. Vše se ale ještě může změnit.
V dubnu by se Esteban Gutierréz měl objevit při své domácí grand prix v rámci závodní série Formule E. S tímto šampionátem byla spojována i další budoucnost tohoto testovacího pilota Ferrari ze sezóny 2015.
Nyní ale Gutierréz řekl, že nad F1 úplně nezanevřel, a že prý dokonce v současné době probíhají diskuze s jedním z předních týmů ohledně pozice testovacího pilota. O jméno stáje se bohužel Mexičan nepodělil.
"Mám stále nějaké možnosti ve Formuli 1 jakožto testovací pilot, které v současné době zvažuji. Dveře jsou tak stále otevřené. Naštěstí mám dobré vztahy s mnoha lidmi z oboru, které jsem za ta léta poznal. Jednám teď s jedním konkrétním týmem. Patří mezi špičku," řekl Gutierréz pro Autosport.
Podobně na tom byl Esteban i v roce 2014, kdy přišel o sedačku u Sauberu, a musel se tak spokojit pouze s pozicí testovacího pilota Scuderie.
"Je to hlavně o načasování. Tvrdě jsem dřel a nyní se musím rozhodnout, zda je to pro mě nejlepší volba a jestli dává do budoucna smysl. Co, se týče rozhodnutí Haasu, tak to pro mě na konci sezóny nebylo úplně ideální. Proto teď zvažuji všechny možnosti, které mám a chci vybrat tu nejlepší. Nechci to dělat jen proto, abych byl ve Formuli 1 za každou cenu. Musím dělat to, co dává pro mě smysl," zakončil mexický pilot.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.