Claire Williamsová se loučí s Valtterim Bottasem, který v Grove zanechává "emoční díru," a přeje mu u Mercedesu vše nejlepší. Vrací mu tak laskavost, kdy v roce 2015 odolal nabídce Ferrari a zůstal s nimi.
Jak jsme oznámili včera, týmy potvrdily očekávané tři přestupy: Valtteri Bottas u Mercedesu nahrazuje Nica Rosberga, na jeho místo se vrací Felipe Massa a k Sauberu putuje Pascal Wehrlein. U Williamsu měli finského pilota v oblibě, což je patrné z toho, jak se s ním loučí jeho šéfka.
"Valtteri byl součástí rodiny Williamsu od roku 2010 a za tu dobu prokázal obrovský talent, dojel devětkrát na pódiu. Všichni u Williamsu mu přejeme, aby se mu dařilo, s týmem byl dlouho. V případě jeho odchodu jde možná spíše o emoční díru, ale lidé se v F1 přesouvají velmi rychle," hodnotí šéfka britské stáje z Grove.
"Nikdo u Williamsu nebude naříkat, že odchází, jelikož vědí, že jsme k tomuto rozhodnutí dospěli s ohledem na zdraví týmu. Jde pro tým a pro Valtteriho o tu správnou věc. Nemyslím, že by to bylo vůči Valtterimu zdvořilé, kdyby mu tento tým stál v cestě. Zároveň si nepřejdete pilota, který nemá motivaci za vás jezdit," vysvětluje Williamsová.
Prozrazuje přitom, že mu před 2 roky zabránili v přestupu k Ferrari, které o něj projevilo zájem: "Když došlo k té věci s Ferrari, tak tam nešel, zůstal u nás. Nyní nastal čas mu laskavost oplatit. Tým bude zklamaný, ale vím, že mu všichni přejí, aby se mu dařilo, a doufám, že zažije úspěch, o kterém snil od doby, kdy byl chlapec."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.