Nico Rosberg ze světa motorsportu nezmizí. Dlouho se nevědělo, co bude novopečený mistr světa dělat, ale nyní je již vše jasnější. Nico by měl i nadále spolupracovat se Stříbrnými šípy - a to v pozici ambasadora.
Po konci sezóny to vypadalo na klidnou zimu bez nějakých větších machinací v rámci jezdeckého složení většiny velkých týmů. Vše ale jen pár dní po zisku svého premiérového titulu mistra světa změnil Nico Rosberg, který ohlásil konec své aktivní jezdecké kariéry.
To spustilo řetězec nečekaných událostí. O místo u nejlepší stáje měla zájem drtivá většina pilotů. Postupem času se ale výběr zúžil na pouhé dva piloty - Valtteriho Bottase a Pascala Wehrleina.
Nyní již známe odpověď na tuto zapeklitou hádanku a dle předpokladů bude po boku Lewise Hamiltona jezdit finský pilot, kterého u Williamsu nahradí Felipe Massa. Wehrlein si letos vyzkouší monopost Sauberu, kde vystřídá Felipeho Nasra, který letos Sauberu doslova zachránil krk při své domácí GP, kdy dojel devátý, a tým tak přeskočil Manor s jedním bodem z letošní VC Rakouska.
Rosberg ale z Formule 1 nezmizí úplně. Měl by u Mercedesu fungovat v roli ambasadora. Již zítra tak bude Nico k vidění společně s Lewisem Hamiltonem na výstavě hodinek SIHH (Salon International de la Haute Horlogerie) ve švýcarské Ženevě, kde budou oba jezdci reprezentovat výrobce IWC Schaffhausen, jednoho z partnerů týmu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.