V současné době je Stroll vlastně jediným potvrzeným pilotem u Williamsu. Měl mu být parťákem Valtteri Bottas, ale ten s největší pravděpodobností přejde za lepším ke Stříbrným šípům. Lance by tak měl doplnit zkušený veterán Massa, který letos měl své štěstí zkoušet ve Formuli E. Vše ale změnil odchod mistra světa Rosberga.
Pravděpodobně nejmladší pilot letošního pole, Lance Stroll, se rozpovídal o svých předsezónních pocitech. Prý se mu ještě nepodařilo úplně vstřebat fakt, že letos bude ve svých 18 letech jezdit v nejprestižnější motorsportové sérii na světě.
"Miluji Formuli 1. Už když jsem byl malej kluk, tak jsem ji sledoval. Je to pro mě neuvěřitelné, že tu nyní mohu být jako pilot. Ještě jsem to nevstřebal. Myslím si, že to na mě dolehne až v Melbourne. Tam už je to nevyhnutelné. Zhasnou světla a jedete. Musíte na vše zapomenout a soustředit se. Bude to pořádná výzva. Budu se toho muset ještě hodně naučit, a čekají mě tak náročné časy. Ale věřím, že zažiji i dobré momenty. Bude to velká jízda," řekl Stroll v rámci jednoho z panelů na výstavě Autosport International..
Kanadský mladík dodal, že se v současné době pilně připravuje jak fyzicky, tak teoreticky, kdy musí nastudovat veškeré manuály ke komplexnímu vozu. Zkušenost se starším monopostem Williamsu je prý pro něj výhodou, i když robustnější vozy letoška budou asi dosti jiné.
"Pořád teď čtu manuály a učím se, čím co zapnout. Hodně času také trávím v posilovně, abych byl fyzicky připravený na letošní auta, která by měla být náročnější na řízení. Už jsem se starším F1 monopostem jezdil, což je dobré. Je to lepší, než rovnou přejít z F3 do nových, masivnějších aut. Potřebuji udržet koncentraci a připravit se na výzvy, které nová auta přinesou. Rozhodně to bude jiné, než to, co jsem zažil s vozem z roku 2014. Jsou to jiné stroje, budou to jiné závody a závodění je mým životem," zakončil osmnáctiletý Lance Stroll.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.