Provozní ředitel Jonathan Neale by byl zklamaný, pokud by jeho McLaren skončil v letošní změně po velké změně pravidel až na čtvrtém či horším místě.
Stáj z Wokingu si po deváté příčce ze sezóny 2015 loni polepšila na šestou a letos míří ještě výše. "Musíte mířit výš, momentálně bych ale byl zklamaný, kdybychom skončili čtvrtí. Jde zřejmě o pragmatický pohled, ale jako pragmatici pokrok neuděláte. Chceme vyhrávat, a to dříve," říká pro Autosport Neale.
"Máme závodní tým a piloty, kteří jsou schopní vyhrávat. A mezi šasi a motorem, my i Honda, musíme překlenout mezeru ve výkonnosti. Nová aerodynamická platforma a velká nejistota kolem pneumatik, nám poskytují příležitost. Rád bych si myslel, že ji dokážeme využít. Je to ale neznámou," pokračuje provozní ředitel McLarenu.
Podle závodního ředitele Erica Boulliera by úspěchem bylo vítězství. Raději se však drží při zemi: "Ve skutečnosti chci být pragmatický a nestanovovat příliš vysoká očekávání... snad skončíme v nejlepší čtyřce. Chceme vyhrávat co nejdříve, čelím však realitě."
"S přístupem Hondy jsem velmi spokojený a spokojený jsem také se skupinou inženýrů, které v McLarenu máme. Nyní pracují absolutně skvěle," pochválil Boullier své kolegy.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.