Provozní ředitel Jonathan Neale by byl zklamaný, pokud by jeho McLaren skončil v letošní změně po velké změně pravidel až na čtvrtém či horším místě.
Stáj z Wokingu si po deváté příčce ze sezóny 2015 loni polepšila na šestou a letos míří ještě výše. "Musíte mířit výš, momentálně bych ale byl zklamaný, kdybychom skončili čtvrtí. Jde zřejmě o pragmatický pohled, ale jako pragmatici pokrok neuděláte. Chceme vyhrávat, a to dříve," říká pro Autosport Neale.
"Máme závodní tým a piloty, kteří jsou schopní vyhrávat. A mezi šasi a motorem, my i Honda, musíme překlenout mezeru ve výkonnosti. Nová aerodynamická platforma a velká nejistota kolem pneumatik, nám poskytují příležitost. Rád bych si myslel, že ji dokážeme využít. Je to ale neznámou," pokračuje provozní ředitel McLarenu.
Podle závodního ředitele Erica Boulliera by úspěchem bylo vítězství. Raději se však drží při zemi: "Ve skutečnosti chci být pragmatický a nestanovovat příliš vysoká očekávání... snad skončíme v nejlepší čtyřce. Chceme vyhrávat co nejdříve, čelím však realitě."
"S přístupem Hondy jsem velmi spokojený a spokojený jsem také se skupinou inženýrů, které v McLarenu máme. Nyní pracují absolutně skvěle," pochválil Boullier své kolegy.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.