Automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) má v Americe kvůli podezření z obcházení emisních kontrol zaděláno na velký problém. Podepíše se to na stájí z Maranella a bude to mít nějaký dopad na Formuli 1?
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) proti FCA vznesla obvinění, že při měření emisí podvádí. Podle ní totiž používá software, který v letech 2014 - 2016 umožňoval obcházet tamější normy týkající se oxidů dusíku u 104 tisíc aut s dieselovými motory: konkrétně se jednalo o značky Jeep Grand Cherokee a Dodge Ram 1500 s třílitrovými motory.
Šéf Fiatu a prezident Ferrari v jedné osobě, Sergio Marchionne, tato obvinění ale popírá s tím, že se jedná o "absolutní nesmysly" a že vozy plní veškeré normy. Zatím není jasné, zda používali stejnou fintu jako Volkswagen, americké agentuře to je však jedno - vadí ji, že takový software úřadům nenahlásila, což je podle její zástupkyně Cynthie Gilesové "závažným porušením zákona."
Tato obvinění se hned podepsalo na dramatickém poklesu akcií FCA na burzách v New Yorku i v Miláně, kde se s nimi bylo obchodování několikrát automaticky přerušeno. O více než 2 % kvůli tomu poklesl oborový index evropských automobilek. Pokud se obvinění prokáže, mohla by automobilka dostat pokutu ve výši kolem 4,6 miliardy dolarů (117 mld. Kč).
I když se problémy Ferrari přímo netýkají, protože se jedná o oddělenou společnost, tak problémy FCA mohou mít částečný dopad na Formuli 1. Automobilka nedávno přijala strategii, která měla s využitím technologií Ferrari pomoci značce Alfa Romeo k návratu do F1. Pokud se však skandál dále rozvine, pak to nebude možné.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.