Šéf Renaultu Cyril Abiteboul se tvrdě opřel do Kevina Magnussena, který po sezóně odešel k Haasu. Podle něj mu scházela mu disciplína a neustále se na něco vymlouval.
Dánský pilot již dříve poukazoval na to, že způsob vedení týmu není nejlepší. Renault se nyní rozešel s Fredericem Vasseurem, který měl odlišné názory na to, jak by měl být tým řízen. On měl na starosti vývoj vozu v Enstone, zatímco Abiteboul řídil vývoj motorů ve Viry a byl blíže k vedení automobilky.
Vasseur nesl velkou odpovědnost, neměl však pravomoc činit důležitá rozhodnutí, která za kanálem La Manche často viděli jinak. Proto se rozhodl odejít, což je pro tým obrovskou ztrátou - Frederic byl závodník tělem i duší a především schopný manažer, což potvrdil v nižších formulových sériích.
Podle Abiteboula se však nic neděje: "Z mého pohledu Freda v roli šéfa týmu nahrazovat nebudeme. Nejsme tím oznámení šokováni ani oslabeni. Jde o něco, co jsme s Fredem dlouho probírali."
A nyní si vzal na mušku i Magnussena: "Očekávali jsme, že v týmu zachováme kontinuitu, proto by bylo logické s Kevinem pokračovat." Ten však po loňské sezóně přestoupil k Haasu, místo něj přichází Nico Hülkenberg z Force Indie.
"Ukázalo se, že zatímco jeden pilot [Jolyon Palmer] během sezóny dělal pokroky, tak ten druhý stál na místě. Osobně jsem se v Magnussenovi zklamal - jeho výkony i chováním. Kevin je talentovaný jezdec, ale schází mu disciplína. A také se moc často vymlouvá," pokračuje pro Auto Hebdo Abiteboul v kritice.
Pro jeho týmového kolegu, jenž loni získal pouze jeden bod, má ale slova chvály: "Palmer byl v pátek často horší, ale neustále se během víkendu zlepšoval, zatímco Magnussen v pátek vypadal dobře, jenže pak ztrácel."
"Jolyon pracuje na své rychlosti stejně jako v GP2, kde využil několik sezón, aby získal titul v souboji se Stoffelem Vandoornem. Ubírá se ale správným směrem. Můžeme očekávat, že v roce 2017 bude Palmer silnější," dodává Abiteboul.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.