Šéf Renaultu Cyril Abiteboul se tvrdě opřel do Kevina Magnussena, který po sezóně odešel k Haasu. Podle něj mu scházela mu disciplína a neustále se na něco vymlouval.
Dánský pilot již dříve poukazoval na to, že způsob vedení týmu není nejlepší. Renault se nyní rozešel s Fredericem Vasseurem, který měl odlišné názory na to, jak by měl být tým řízen. On měl na starosti vývoj vozu v Enstone, zatímco Abiteboul řídil vývoj motorů ve Viry a byl blíže k vedení automobilky.
Vasseur nesl velkou odpovědnost, neměl však pravomoc činit důležitá rozhodnutí, která za kanálem La Manche často viděli jinak. Proto se rozhodl odejít, což je pro tým obrovskou ztrátou - Frederic byl závodník tělem i duší a především schopný manažer, což potvrdil v nižších formulových sériích.
Podle Abiteboula se však nic neděje: "Z mého pohledu Freda v roli šéfa týmu nahrazovat nebudeme. Nejsme tím oznámení šokováni ani oslabeni. Jde o něco, co jsme s Fredem dlouho probírali."
A nyní si vzal na mušku i Magnussena: "Očekávali jsme, že v týmu zachováme kontinuitu, proto by bylo logické s Kevinem pokračovat." Ten však po loňské sezóně přestoupil k Haasu, místo něj přichází Nico Hülkenberg z Force Indie.
"Ukázalo se, že zatímco jeden pilot [Jolyon Palmer] během sezóny dělal pokroky, tak ten druhý stál na místě. Osobně jsem se v Magnussenovi zklamal - jeho výkony i chováním. Kevin je talentovaný jezdec, ale schází mu disciplína. A také se moc často vymlouvá," pokračuje pro Auto Hebdo Abiteboul v kritice.
Pro jeho týmového kolegu, jenž loni získal pouze jeden bod, má ale slova chvály: "Palmer byl v pátek často horší, ale neustále se během víkendu zlepšoval, zatímco Magnussen v pátek vypadal dobře, jenže pak ztrácel."
"Jolyon pracuje na své rychlosti stejně jako v GP2, kde využil několik sezón, aby získal titul v souboji se Stoffelem Vandoornem. Ubírá se ale správným směrem. Můžeme očekávat, že v roce 2017 bude Palmer silnější," dodává Abiteboul.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.