Nová generace vozů bude podle bývalého jezdce Martina Brundlea velmi náročná na ovládání. Monstra budou v zatáčkách mnohem rychlejší a piloti budou zažívat větší přetížení.
"Určitě to bude odlišné, auta budou brutální. Teoreticky si myslím, že jsme se vydali špatným směrem ve zlepšování závodění. Slyšíte příběhy o tom, že některé zatáčky budou přehodnoceny na rovinky," uvádí Brundle, který nyní působí v roli televizního komentátora.
"Vzpomínám si na jízdu s Red Bullem, když měl foukaný difuzor. Ta věc se v zatáčkách taky moc nehýbala, snadno se projížděly pod plným plynem. S množstvím výkonu a krouticího momentu auta, která máme, nezní moc dobře. Jezdil jsem s Mercedesem, Force Indii a teď i s Ferrari. Mají úžasné motory, nekonečné množství výkonu, byť ten zvuk stojí za houby," hodnotí Brundle.
"Dejte tohle do auta, které má mnohem vyšší přítlak a o 25 % větší pneumatiky s tím, že celá ta věc je o 11 % širší, tak to bude pro řízení monstrum. Jestli to závodění zlepší nebo ne, to zjistíme," pokračuje 57letý Brit, jenž v F1 závodil v letech 1984 - 1996.
Brzdné vzdálenosti budou také kratší. Větší přilnavost znamená, že by mohl brzdit o čtyři nebo pět metrů později. S tím se zmenší příležitosti pro předjíždění. Klíčové bude to, jestli dokážou jezdit za sebou. To bude absolutním lakmusovým testem toho, jak to letos bude fungovat," dodává Brundle.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.