Daniil Kvjat byl po své domácí ruské Grand Prix přesunut zpět do Toro Rosso, kde závodil v sezóně 2014, a byl nahrazen holandskou hvězdou Maxem Verstappenem. Přirozeně to pro Kvjata nebylo nic příjemného a podepsalo se to i na jeho výkonech. Pro mnohé tak bylo velkým překvapením, že si ho Toro Rosso nechalo i pro rok 2017.
Šéf italské juniorky Red Bullu, Franz Tost, věří, že udělal dobře, když si ruského jezdce nechal. Prý se ke konci sezóny 2016 dal opět dohromady a očekává od něj velmi dobré výsledky v roce 2017, kdy Toro Rosso přejde na pohonné jednotky od Renaultu.
"Byl jsem si na sto procent jist, že se dokáže sebrat a znovu ukáže, že umí jezdit jako v minulosti. V každém sportu máte své slabší a silnější chvilky. Pokud ale pilot jednou ukáže, že je schopen vyhrávat, tak vy víte, že má veškeré předpoklady k tomu, aby byl jednou úspěšný. Jsem přesvědčen, že Daniil se v letošní sezóně ukáže jako velmi silný pilot," komentuje situaci šéf stáje Toro Rosso.
Tost věří, že důležitým milníkem pro ruského pilota byl závod v Singapuru, kde sváděl zajímavé souboje s Maxem Verstappenem. To mu prý zajistilo sedačku i na další rok.
"Myslím si, že nám ukázal, že pořád dokáže držet tempo, skvěle řídit a navíc i svádět souboj proti Maxovi a dokázat ho udržet za sebou. Byl to důležitý okamžik pro znovuobjevení své sebedůvěry. Singapur byl tím milníkem. Tam odjel slušný závod a dobře zajel i kvalifikaci. Celkově to byl skvělý výkon. Tam mi došlo, že by za nás měl jezdit i v dalším roce," pokračuje Tost.
Tost si je také vědom toho, že loňská sezóna nebyla pro Daniila vůbec jednoduchá, jelikož se musel z psychické krize poté, co ho u Red Bullu nahradil mladý Verstappen, který si navíc hned při své premiérové velké ceně v barvách stáje rakouského nápojového gigantu dojel pro své první vítězství při Velké ceně Španělska.
"Poté, co musel přestoupit z Red Bullu do Toro Rossa, to pro něj bylo hodně těžké. Přirozeně to mělo vliv i na jeho sebevědomí. Je pro něj velmi pozitivní, že ví, že dokáže jezdit stejně jako Max Verstappen. Samozřejmě, že Red Bull má mnohem lepší zázemí, lepší motor a tak dále. Ale on ukázal, že na to stále má, což mu muselo zvýšit sebevedomí. To je pro jezdce společně s čistou hlavou to nejdůležitější, " zakončuje šéf juniorky Red Bullu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.