Daniil Kvjat byl po své domácí ruské Grand Prix přesunut zpět do Toro Rosso, kde závodil v sezóně 2014, a byl nahrazen holandskou hvězdou Maxem Verstappenem. Přirozeně to pro Kvjata nebylo nic příjemného a podepsalo se to i na jeho výkonech. Pro mnohé tak bylo velkým překvapením, že si ho Toro Rosso nechalo i pro rok 2017.
Šéf italské juniorky Red Bullu, Franz Tost, věří, že udělal dobře, když si ruského jezdce nechal. Prý se ke konci sezóny 2016 dal opět dohromady a očekává od něj velmi dobré výsledky v roce 2017, kdy Toro Rosso přejde na pohonné jednotky od Renaultu.
"Byl jsem si na sto procent jist, že se dokáže sebrat a znovu ukáže, že umí jezdit jako v minulosti. V každém sportu máte své slabší a silnější chvilky. Pokud ale pilot jednou ukáže, že je schopen vyhrávat, tak vy víte, že má veškeré předpoklady k tomu, aby byl jednou úspěšný. Jsem přesvědčen, že Daniil se v letošní sezóně ukáže jako velmi silný pilot," komentuje situaci šéf stáje Toro Rosso.
Tost věří, že důležitým milníkem pro ruského pilota byl závod v Singapuru, kde sváděl zajímavé souboje s Maxem Verstappenem. To mu prý zajistilo sedačku i na další rok.
"Myslím si, že nám ukázal, že pořád dokáže držet tempo, skvěle řídit a navíc i svádět souboj proti Maxovi a dokázat ho udržet za sebou. Byl to důležitý okamžik pro znovuobjevení své sebedůvěry. Singapur byl tím milníkem. Tam odjel slušný závod a dobře zajel i kvalifikaci. Celkově to byl skvělý výkon. Tam mi došlo, že by za nás měl jezdit i v dalším roce," pokračuje Tost.
Tost si je také vědom toho, že loňská sezóna nebyla pro Daniila vůbec jednoduchá, jelikož se musel z psychické krize poté, co ho u Red Bullu nahradil mladý Verstappen, který si navíc hned při své premiérové velké ceně v barvách stáje rakouského nápojového gigantu dojel pro své první vítězství při Velké ceně Španělska.
"Poté, co musel přestoupit z Red Bullu do Toro Rossa, to pro něj bylo hodně těžké. Přirozeně to mělo vliv i na jeho sebevědomí. Je pro něj velmi pozitivní, že ví, že dokáže jezdit stejně jako Max Verstappen. Samozřejmě, že Red Bull má mnohem lepší zázemí, lepší motor a tak dále. Ale on ukázal, že na to stále má, což mu muselo zvýšit sebevedomí. To je pro jezdce společně s čistou hlavou to nejdůležitější, " zakončuje šéf juniorky Red Bullu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.