Monoposty pro sezónu 2017 by měly jezdit zhruba o pět vteřin lepší časy na kolo, než tomu bylo loni. Díky širším křídlům a pneumatikám by auta měla mít mnohem větší rychlost hlavně v zatáčkách. Na rovinkách se naopak čeká mírné zpomalení.
Šéf Pirelli ale nevěří, že týmy při testech v Barceloně, které proběhnou na přelomu února a března, ukážou reálnou výkonnost monopostů. Většina týmů prý bude jezdit lidově řečeno na půl plynu, aby neprozradily zbytečně moc informací.
"V Barceloně opravdu ještě nebudeme vědět, na čem týmy vlastně jsou. Nikdo nebude ukazovat své trumfy. Většina z nich se bude snažit svou reálnou výkonnost zamaskovat. Nebo budou vyloženě zmatení, jelikož nebudou třeba vůbec dosahovat výkonů, které budou předvádět týmy jezdící na půl plynu. Až v Číně nebo Bahrajnu se ukáže pravá síla všech monopostů," komentuje situaci šéf Pirelli.
Paul Hembery také věří, že díky menší degradaci pneumatik a až o 25 % lepší přilnavosti bude méně zastávek během každého závodu. Z testů, které byly provedeny s loňskými auty, ale nevzešly úplně očekávané výsledky - hlavně co se týče přítlaku.
"Problémem je, že jsme testovali s auty, které jsou o pět vteřin pomalejší, než monoposty, které uvidíme v Barceloně. Co se týče samotných směsí, tak to pro nás byl docela oříšek, protože máme velmi malý vzorek dat. Čísla se úplně neshodují s tím, co jsme očekávali. Možná, že jsme ale byli jen příliš konzervativní," pokračuje Hembery.
Testy pneumatik do extrémních podmínek by měly proběhnout v následujících dvou měsících. Pirelli v současné době diskutuje se třemi nejlepšími stájemi startovního pole - Ferrari, Red Bullem a Mercedesem - ohledně participace jejich loňských monopostů v rámci testování těchto směsí.
"Budeme pokračovat s vývojem pneumatik do deště i během sezóny, což je něco, co bylo dříve zakázáno. Během posledních tří let proběhly snad jen tři testovací dny. Nyní máme až 25 dní během sezóny, takže se na tom bude ještě pracovat a něco se bude měnit. Chceme hlavně zlepšit samotné zahřívání těchto gum. Restarty závodů budou nyní probíhat jako klasické starty a pneumatiky nebudou dostatečně zahřáté.
Bude to jako v GP2, kde se nepoužívají ochranné obaly, a proto je třeba mít gumy, které se rychle zahřejí. Tyhle testy budeme dělat v únoru a březnu. Nyní se snažíme přesvědčit nějaký tým, aby nám ze svého muzea poskytl loňský monopost a půjčil nám ho k dalším přípravám," zakončuje šéf jediného dodavatele pneumatik v současné F1.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.