Monoposty pro sezónu 2017 by měly jezdit zhruba o pět vteřin lepší časy na kolo, než tomu bylo loni. Díky širším křídlům a pneumatikám by auta měla mít mnohem větší rychlost hlavně v zatáčkách. Na rovinkách se naopak čeká mírné zpomalení.
Šéf Pirelli ale nevěří, že týmy při testech v Barceloně, které proběhnou na přelomu února a března, ukážou reálnou výkonnost monopostů. Většina týmů prý bude jezdit lidově řečeno na půl plynu, aby neprozradily zbytečně moc informací.
"V Barceloně opravdu ještě nebudeme vědět, na čem týmy vlastně jsou. Nikdo nebude ukazovat své trumfy. Většina z nich se bude snažit svou reálnou výkonnost zamaskovat. Nebo budou vyloženě zmatení, jelikož nebudou třeba vůbec dosahovat výkonů, které budou předvádět týmy jezdící na půl plynu. Až v Číně nebo Bahrajnu se ukáže pravá síla všech monopostů," komentuje situaci šéf Pirelli.
Paul Hembery také věří, že díky menší degradaci pneumatik a až o 25 % lepší přilnavosti bude méně zastávek během každého závodu. Z testů, které byly provedeny s loňskými auty, ale nevzešly úplně očekávané výsledky - hlavně co se týče přítlaku.
"Problémem je, že jsme testovali s auty, které jsou o pět vteřin pomalejší, než monoposty, které uvidíme v Barceloně. Co se týče samotných směsí, tak to pro nás byl docela oříšek, protože máme velmi malý vzorek dat. Čísla se úplně neshodují s tím, co jsme očekávali. Možná, že jsme ale byli jen příliš konzervativní," pokračuje Hembery.
Testy pneumatik do extrémních podmínek by měly proběhnout v následujících dvou měsících. Pirelli v současné době diskutuje se třemi nejlepšími stájemi startovního pole - Ferrari, Red Bullem a Mercedesem - ohledně participace jejich loňských monopostů v rámci testování těchto směsí.
"Budeme pokračovat s vývojem pneumatik do deště i během sezóny, což je něco, co bylo dříve zakázáno. Během posledních tří let proběhly snad jen tři testovací dny. Nyní máme až 25 dní během sezóny, takže se na tom bude ještě pracovat a něco se bude měnit. Chceme hlavně zlepšit samotné zahřívání těchto gum. Restarty závodů budou nyní probíhat jako klasické starty a pneumatiky nebudou dostatečně zahřáté.
Bude to jako v GP2, kde se nepoužívají ochranné obaly, a proto je třeba mít gumy, které se rychle zahřejí. Tyhle testy budeme dělat v únoru a březnu. Nyní se snažíme přesvědčit nějaký tým, aby nám ze svého muzea poskytl loňský monopost a půjčil nám ho k dalším přípravám," zakončuje šéf jediného dodavatele pneumatik v současné F1.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.