Nové pohonné jednotky pro Formuli 1 se budou podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula chovat úplně jinak než v předchozích sezónách. Vozy budou totiž méně brzdit a v zatáčkách budou rychlejší, což se podepíše na způsobu rekuperace energie.
Abiteboul při své rozpravě na výstavě Autosport International show nejprve o potížích Renaultu na začátku hybridní éry v letech 2014 a 2015: "Technologie byla tak obrovská, že jsme museli jít ven a shánět je od takových společností, jako je Magneti Marelli a A123 systems. Na dráze jsme pak zažívali obtíže, kterou jsou spojené s tím, když přebíráte zdroje z vnějšku a nemáte nad nimi kontrolu."
Renault tak kvůli outsourcingu čelil náročnému rozhodnutí: "Neměli jsme jinou možnost než se vrátit jako plný tým nebo úplně odejít. Rozhodli jsme se vstoupit do Formule 1 a do partnerství s Infiniti. Všechny tyto komponenty, které jsme dříve nakupovali venku, jsme dostali pod jednu střechu."
"Tato pohonná jednotka je o interakci mezi komponenty. Pokud přemýšlíte o tom, k čemu dojde letos po změně pravidel, tak se obzvlášť zvýší přítlak," pokračuje Abiteboul. A protože s tím klesne rychlost na rovinkách, ale stoupne v zatáčkách, budou piloti ve srovnání s předchozími ročníky trávit mnohem více času na plynu než na brzdě. S tím stoupne spotřeba energie a změní se požadavky na pohonné jednotky.
"Způsob, jakým rekuperujete energii a jak se bude pohonná jednotka chovat, bude úplně odlišný, protože se bude méně brzdit a více času trávit na plynu. Pokud chcete řešit tento druh výzvy, pak to lze zvládnout pouze tehdy, když máte plnou kontrolu nad svým produktem," dodává Abiteboul.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.