Nové pohonné jednotky pro Formuli 1 se budou podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula chovat úplně jinak než v předchozích sezónách. Vozy budou totiž méně brzdit a v zatáčkách budou rychlejší, což se podepíše na způsobu rekuperace energie.
Abiteboul při své rozpravě na výstavě Autosport International show nejprve o potížích Renaultu na začátku hybridní éry v letech 2014 a 2015: "Technologie byla tak obrovská, že jsme museli jít ven a shánět je od takových společností, jako je Magneti Marelli a A123 systems. Na dráze jsme pak zažívali obtíže, kterou jsou spojené s tím, když přebíráte zdroje z vnějšku a nemáte nad nimi kontrolu."
Renault tak kvůli outsourcingu čelil náročnému rozhodnutí: "Neměli jsme jinou možnost než se vrátit jako plný tým nebo úplně odejít. Rozhodli jsme se vstoupit do Formule 1 a do partnerství s Infiniti. Všechny tyto komponenty, které jsme dříve nakupovali venku, jsme dostali pod jednu střechu."
"Tato pohonná jednotka je o interakci mezi komponenty. Pokud přemýšlíte o tom, k čemu dojde letos po změně pravidel, tak se obzvlášť zvýší přítlak," pokračuje Abiteboul. A protože s tím klesne rychlost na rovinkách, ale stoupne v zatáčkách, budou piloti ve srovnání s předchozími ročníky trávit mnohem více času na plynu než na brzdě. S tím stoupne spotřeba energie a změní se požadavky na pohonné jednotky.
"Způsob, jakým rekuperujete energii a jak se bude pohonná jednotka chovat, bude úplně odlišný, protože se bude méně brzdit a více času trávit na plynu. Pokud chcete řešit tento druh výzvy, pak to lze zvládnout pouze tehdy, když máte plnou kontrolu nad svým produktem," dodává Abiteboul.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.