Nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown věří, že jejich fanoušci budou nadšeni nejen tvary nového monopostu MP4-32, ale také jeho zbarvením.
Datum odhalení nového vozu zatím oznámily pouze čtyři týmy: Renault (21. 2.), Force India (22. 2.), Mercedes (23. 2.) a Ferrari (24. 2.). Ostatní tak učiní nejpozději do 27. února, kdy v Barceloně začíná první čtyřdenní předsezónní test.
Brown si již s několika zaměstnanci McLarenu prohlédl návrh nového zbarvení, který posléze schválil: "Právě jsem odsouhlasil zbarvení nového vozu. Myslím si tedy, že fanoušci budou nadšeni tím, jak auto vypadá - jak technicky, tak i vizuálně."
Datum odhalení vozu MP4-32 ale zatím ještě neprozradil: "Dojde k tomu těsně před testem ve Španělsku, zatím nemáme žádné konkrétní datum. Ale ukázali jsme ho výrobě a naši budoucností jsme nadšeni," pokračuje výkonný ředitel McLarenu, který je nyní na výstavě Autosport International Show.
"Auta budou rychlejší a doufám, že závodění bude lepší a těsnější. Kdykoliv se zamíchá pravidly, tak je někdo zvládne lépe, než se očekávalo, a jiný hůře. Auta budou velmi rychlá, vypadají skvěle a budou vypadat s těmi většími a širšími křídly ostřeji," dodává Brown.
McLarenu bude po velké změně pravidel usilovat o své první vítězství od doby, co se před 2 roky dal opět dohromady s Hondou. V sezóně 2015 nasbíral ale jen 27 bodů a skončil devátý, loni po zlepšení získal 76 bodů a obsadil šestou příčku v šampionátu konstruktérů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.