Pirelli oznámilo, jaké typy směsí přiveze pro závody v Bahrajnu a v Rusku. Kvůli vyšší životnosti nových širších pneumatik budou o stupeň měkčí než minulý rok.
Pro zámořské závody musí italský výrobce vybrané směsi nahlásit 15 týdnů předem, zatímco u těch evropských stačí devítitýdenní předstih. Týmy budou mít během každého závodního víkendu dostupné tři různé druhy hladkých pneumatik, k nim jako obvykle přechodné pneumatiky se vzorkem a pneumatiky do deště.
V Austrálii, kde se bude jezdit od 24. do 26. března, se dočkáme ultra-měkké (fialové barva), super-měkké (červené) a měkké (žluté) směsi. Pro kvalifikaci je určená první jmenované, zbylé dvě si každý pilot musí ponechat pro závod a alespoň jednu z nich použít.
Do Číny, kam se týmy chystají od 7. do 9. dubna, přiveze super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs (barvy bílé), totéž nás čeká v Bahrajnu (14. - 16. dubna). V Rusku (28. - 30. dubna) pak budou k dispozici stejné druhy pneumatik jako v Austrálii: ultra-měkká, super-měkká a měkká.
I pro tyto tři závody platí, že si pilot musí pro poslední část kvalifikace odložit tu nejměkčí z nabízených sad. Pokud nepostoupí do Q3, ponechá si ji pro závod, nejlepších 10 ji Pirelli po skončení sobotního programu musí vrátit.
Pro závod si každý musí odložit naopak ty zbylé dvě nejtvrdší, přičemž stačí, když v neděli použije pouze jednu z nich. K dispozici mají všichni 13 sad na víkend, zbylých 10 si můžou volně vybrat.
Výjimkou je prvních 5 podniků sezóny 2017. To pro každého jezdce vybere Pirelli všech 13 směsí stejně: 7 sad té nejměkčí ze tří nabízených směsí, 4 sady té prostřední a 2 sady té nejtvrdší nominované.
Nové pneumatiky pro rok 2017- všechny byly zcela přepracované, jsou o 25 % širší než loni (305/670-13 vpředu a 405/670-13 vzadu), nové jsou jejich profily, konstrukce i směsi
- obzvlášť směsi využívají nové materiály a vyznačují se zcela novou konstrukční filozofií
- po pozitivním testovacím programu se Pirelli rozhodlo navíc homologovat záložní směs ke každé z pěti základních směsí. Ty využívají tradičnější kritéria ve srovnání s novými základními směsmi
- pro první část šampionátu byla vybrána pouze nová generace základních směsí
- záložní směsi mohou být nasazeny později v sezóně v reakci na určité požadavky, jakmile bude zjištěna skutečná výkonnostní úroveň vozů pro rok 2017
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.