Pirelli oznámilo, jaké typy směsí přiveze pro závody v Bahrajnu a v Rusku. Kvůli vyšší životnosti nových širších pneumatik budou o stupeň měkčí než minulý rok.
Pro zámořské závody musí italský výrobce vybrané směsi nahlásit 15 týdnů předem, zatímco u těch evropských stačí devítitýdenní předstih. Týmy budou mít během každého závodního víkendu dostupné tři různé druhy hladkých pneumatik, k nim jako obvykle přechodné pneumatiky se vzorkem a pneumatiky do deště.
V Austrálii, kde se bude jezdit od 24. do 26. března, se dočkáme ultra-měkké (fialové barva), super-měkké (červené) a měkké (žluté) směsi. Pro kvalifikaci je určená první jmenované, zbylé dvě si každý pilot musí ponechat pro závod a alespoň jednu z nich použít.
Do Číny, kam se týmy chystají od 7. do 9. dubna, přiveze super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs (barvy bílé), totéž nás čeká v Bahrajnu (14. - 16. dubna). V Rusku (28. - 30. dubna) pak budou k dispozici stejné druhy pneumatik jako v Austrálii: ultra-měkká, super-měkká a měkká.
I pro tyto tři závody platí, že si pilot musí pro poslední část kvalifikace odložit tu nejměkčí z nabízených sad. Pokud nepostoupí do Q3, ponechá si ji pro závod, nejlepších 10 ji Pirelli po skončení sobotního programu musí vrátit.
Pro závod si každý musí odložit naopak ty zbylé dvě nejtvrdší, přičemž stačí, když v neděli použije pouze jednu z nich. K dispozici mají všichni 13 sad na víkend, zbylých 10 si můžou volně vybrat.
Výjimkou je prvních 5 podniků sezóny 2017. To pro každého jezdce vybere Pirelli všech 13 směsí stejně: 7 sad té nejměkčí ze tří nabízených směsí, 4 sady té prostřední a 2 sady té nejtvrdší nominované.
Nové pneumatiky pro rok 2017- všechny byly zcela přepracované, jsou o 25 % širší než loni (305/670-13 vpředu a 405/670-13 vzadu), nové jsou jejich profily, konstrukce i směsi
- obzvlášť směsi využívají nové materiály a vyznačují se zcela novou konstrukční filozofií
- po pozitivním testovacím programu se Pirelli rozhodlo navíc homologovat záložní směs ke každé z pěti základních směsí. Ty využívají tradičnější kritéria ve srovnání s novými základními směsmi
- pro první část šampionátu byla vybrána pouze nová generace základních směsí
- záložní směsi mohou být nasazeny později v sezóně v reakci na určité požadavky, jakmile bude zjištěna skutečná výkonnostní úroveň vozů pro rok 2017
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.