Pirelli oznámilo, jaké typy směsí přiveze pro závody v Bahrajnu a v Rusku. Kvůli vyšší životnosti nových širších pneumatik budou o stupeň měkčí než minulý rok.
Pro zámořské závody musí italský výrobce vybrané směsi nahlásit 15 týdnů předem, zatímco u těch evropských stačí devítitýdenní předstih. Týmy budou mít během každého závodního víkendu dostupné tři různé druhy hladkých pneumatik, k nim jako obvykle přechodné pneumatiky se vzorkem a pneumatiky do deště.
V Austrálii, kde se bude jezdit od 24. do 26. března, se dočkáme ultra-měkké (fialové barva), super-měkké (červené) a měkké (žluté) směsi. Pro kvalifikaci je určená první jmenované, zbylé dvě si každý pilot musí ponechat pro závod a alespoň jednu z nich použít.
Do Číny, kam se týmy chystají od 7. do 9. dubna, přiveze super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs (barvy bílé), totéž nás čeká v Bahrajnu (14. - 16. dubna). V Rusku (28. - 30. dubna) pak budou k dispozici stejné druhy pneumatik jako v Austrálii: ultra-měkká, super-měkká a měkká.
I pro tyto tři závody platí, že si pilot musí pro poslední část kvalifikace odložit tu nejměkčí z nabízených sad. Pokud nepostoupí do Q3, ponechá si ji pro závod, nejlepších 10 ji Pirelli po skončení sobotního programu musí vrátit.
Pro závod si každý musí odložit naopak ty zbylé dvě nejtvrdší, přičemž stačí, když v neděli použije pouze jednu z nich. K dispozici mají všichni 13 sad na víkend, zbylých 10 si můžou volně vybrat.
Výjimkou je prvních 5 podniků sezóny 2017. To pro každého jezdce vybere Pirelli všech 13 směsí stejně: 7 sad té nejměkčí ze tří nabízených směsí, 4 sady té prostřední a 2 sady té nejtvrdší nominované.
Nové pneumatiky pro rok 2017- všechny byly zcela přepracované, jsou o 25 % širší než loni (305/670-13 vpředu a 405/670-13 vzadu), nové jsou jejich profily, konstrukce i směsi
- obzvlášť směsi využívají nové materiály a vyznačují se zcela novou konstrukční filozofií
- po pozitivním testovacím programu se Pirelli rozhodlo navíc homologovat záložní směs ke každé z pěti základních směsí. Ty využívají tradičnější kritéria ve srovnání s novými základními směsmi
- pro první část šampionátu byla vybrána pouze nová generace základních směsí
- záložní směsi mohou být nasazeny později v sezóně v reakci na určité požadavky, jakmile bude zjištěna skutečná výkonnostní úroveň vozů pro rok 2017
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.