Pirelli oznámilo, jaké typy směsí přiveze pro závody v Bahrajnu a v Rusku. Kvůli vyšší životnosti nových širších pneumatik budou o stupeň měkčí než minulý rok.
Pro zámořské závody musí italský výrobce vybrané směsi nahlásit 15 týdnů předem, zatímco u těch evropských stačí devítitýdenní předstih. Týmy budou mít během každého závodního víkendu dostupné tři různé druhy hladkých pneumatik, k nim jako obvykle přechodné pneumatiky se vzorkem a pneumatiky do deště.
V Austrálii, kde se bude jezdit od 24. do 26. března, se dočkáme ultra-měkké (fialové barva), super-měkké (červené) a měkké (žluté) směsi. Pro kvalifikaci je určená první jmenované, zbylé dvě si každý pilot musí ponechat pro závod a alespoň jednu z nich použít.
Do Číny, kam se týmy chystají od 7. do 9. dubna, přiveze super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs (barvy bílé), totéž nás čeká v Bahrajnu (14. - 16. dubna). V Rusku (28. - 30. dubna) pak budou k dispozici stejné druhy pneumatik jako v Austrálii: ultra-měkká, super-měkká a měkká.
I pro tyto tři závody platí, že si pilot musí pro poslední část kvalifikace odložit tu nejměkčí z nabízených sad. Pokud nepostoupí do Q3, ponechá si ji pro závod, nejlepších 10 ji Pirelli po skončení sobotního programu musí vrátit.
Pro závod si každý musí odložit naopak ty zbylé dvě nejtvrdší, přičemž stačí, když v neděli použije pouze jednu z nich. K dispozici mají všichni 13 sad na víkend, zbylých 10 si můžou volně vybrat.
Výjimkou je prvních 5 podniků sezóny 2017. To pro každého jezdce vybere Pirelli všech 13 směsí stejně: 7 sad té nejměkčí ze tří nabízených směsí, 4 sady té prostřední a 2 sady té nejtvrdší nominované.
Nové pneumatiky pro rok 2017- všechny byly zcela přepracované, jsou o 25 % širší než loni (305/670-13 vpředu a 405/670-13 vzadu), nové jsou jejich profily, konstrukce i směsi
- obzvlášť směsi využívají nové materiály a vyznačují se zcela novou konstrukční filozofií
- po pozitivním testovacím programu se Pirelli rozhodlo navíc homologovat záložní směs ke každé z pěti základních směsí. Ty využívají tradičnější kritéria ve srovnání s novými základními směsmi
- pro první část šampionátu byla vybrána pouze nová generace základních směsí
- záložní směsi mohou být nasazeny později v sezóně v reakci na určité požadavky, jakmile bude zjištěna skutečná výkonnostní úroveň vozů pro rok 2017
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.