Esteban Gutierréz si během letošní sezóny ve Formuli 1 nezajezdí. Angažmá u amerického týmu Haas, při kterém nebyl schopen vyjet jediný bod, zatimco jeho kolega Grosjean jich vyjezdil hned 29, je s největší pravděpodobností poslední v F1. Mexičan míří do šampionátu elektrických formulí.
Dlouho se spekulovalo, jaký bude osud mexického pilota. Po oznámení Kevina Magnussena bylo jasné, že u Haasu se v další sezóně neohřeje. Objevovaly se spekulace ohledně přestupu do Manoru, ale ten s největší pravděpodobností v F1 skončí kvůli finančním problémům.
Nyní to vypadá tak, že se Gutierréz přesune do Formule E. V dubnu by měl odjet domácí GP Mexika a uvidí se, zda by následně mohl jezdit ve čtvrté sezóně této značně progresivní série monopostů poháněných elektřinou.
"Je to radikální rozhodnutí. Jsou tam skvělí jezdci a je to série s velmi konkurenčním prostředím, kde jezdci mají velmi podobně výkonná auta. To se mi líbí, jelikož pak je to hlavně o pilotovi. Bude to skvělá zkušenost. Závody jsou velmi zábavné a bude to pro mě rozhodně důležitý krok. Je to velmi divoké rozhodnutí. Vídím ho ale pozitivně a sám se těším, že mám tu šanci být součástí Formule E. Věřím, že tato série má velký potenciál," okomentoval Mexičan situaci pro Motorsport.com.
Zatím není přesně známo, za jaký tým bude Gutierréz jezdit. "Není potvrzeno, že budu jezdit za Dragon Racing. Je to jen jedna z možností. Všechno zvažujeme. Mám asi pět možností. Během pár týdnů bych ale měl mít jasno. Mým cílem je bojovat o nejvyšší příčky," zakončil Esteban.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.