Esteban Gutierréz si během letošní sezóny ve Formuli 1 nezajezdí. Angažmá u amerického týmu Haas, při kterém nebyl schopen vyjet jediný bod, zatimco jeho kolega Grosjean jich vyjezdil hned 29, je s největší pravděpodobností poslední v F1. Mexičan míří do šampionátu elektrických formulí.
Dlouho se spekulovalo, jaký bude osud mexického pilota. Po oznámení Kevina Magnussena bylo jasné, že u Haasu se v další sezóně neohřeje. Objevovaly se spekulace ohledně přestupu do Manoru, ale ten s největší pravděpodobností v F1 skončí kvůli finančním problémům.
Nyní to vypadá tak, že se Gutierréz přesune do Formule E. V dubnu by měl odjet domácí GP Mexika a uvidí se, zda by následně mohl jezdit ve čtvrté sezóně této značně progresivní série monopostů poháněných elektřinou.
"Je to radikální rozhodnutí. Jsou tam skvělí jezdci a je to série s velmi konkurenčním prostředím, kde jezdci mají velmi podobně výkonná auta. To se mi líbí, jelikož pak je to hlavně o pilotovi. Bude to skvělá zkušenost. Závody jsou velmi zábavné a bude to pro mě rozhodně důležitý krok. Je to velmi divoké rozhodnutí. Vídím ho ale pozitivně a sám se těším, že mám tu šanci být součástí Formule E. Věřím, že tato série má velký potenciál," okomentoval Mexičan situaci pro Motorsport.com.
Zatím není přesně známo, za jaký tým bude Gutierréz jezdit. "Není potvrzeno, že budu jezdit za Dragon Racing. Je to jen jedna z možností. Všechno zvažujeme. Mám asi pět možností. Během pár týdnů bych ale měl mít jasno. Mým cílem je bojovat o nejvyšší příčky," zakončil Esteban.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.