Renault se dnes překvapivě rozloučil se šéfem svého závodního týmu Fredericem Vasseurem.
"Po první sezóně, kterou jsme strávili opětovným spuštěním a přestavbou svého týmu Formule 1, se Renault Sport Racing a Frederic Vasseur dohodli na rozvázání spolupráce s platností od dneška," stojí v oficiální zprávě francouzské stáje.
Vasseur byl přes 10 let úspěšným šéfem stáje ART GP, z níž loni postoupil do závodního týmu, který Renault odkoupil od Lotusu. V nižších formulích pod jeho vedením nastupovali například Valtteri Bottas, Romain Grosjean, Lewis Hamilton Nico Hülkenberg, Paul di Resta či úřadující mistr světa Nico Rosberg, jenž s ARTem ovládl sérii GP2 v roce 2005. V GP3 s touto stáji triumfoval krom Bottase (2011) také Esteban Gutiérrez.
Podle našich informací měl Vasseur odlišné názory na fungování týmu a potřebného směrování než další představitelé vyššího vedení. Proto se také rozhodl, že bude zřejmě lepší, když svůj post opustí.
"Obě strany chtějí zachovat dobrý pracovní vztah, který společně zažívali, a očekávají, že někdy v budoucnosti nabyde novou formu. Vyhlídky Renaultu pro druhou sezónu, stejně jako zdroje využité k jejich naplnění, budou detailně rozebrány během prezentace nového vozu týmu," slibuje dále Renault.
Kdo nyní závodní tým povede? "Renault Sport Racing a tým Formule 1 budou nadále řízeny jeho prezidentem Jeromem Stollem a generálním ředitelem Cyrilem Abiteboulem," odpovídá Renault ve své zprávě.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.