Renault se dnes překvapivě rozloučil se šéfem svého závodního týmu Fredericem Vasseurem.
"Po první sezóně, kterou jsme strávili opětovným spuštěním a přestavbou svého týmu Formule 1, se Renault Sport Racing a Frederic Vasseur dohodli na rozvázání spolupráce s platností od dneška," stojí v oficiální zprávě francouzské stáje.
Vasseur byl přes 10 let úspěšným šéfem stáje ART GP, z níž loni postoupil do závodního týmu, který Renault odkoupil od Lotusu. V nižších formulích pod jeho vedením nastupovali například Valtteri Bottas, Romain Grosjean, Lewis Hamilton Nico Hülkenberg, Paul di Resta či úřadující mistr světa Nico Rosberg, jenž s ARTem ovládl sérii GP2 v roce 2005. V GP3 s touto stáji triumfoval krom Bottase (2011) také Esteban Gutiérrez.
Podle našich informací měl Vasseur odlišné názory na fungování týmu a potřebného směrování než další představitelé vyššího vedení. Proto se také rozhodl, že bude zřejmě lepší, když svůj post opustí.
"Obě strany chtějí zachovat dobrý pracovní vztah, který společně zažívali, a očekávají, že někdy v budoucnosti nabyde novou formu. Vyhlídky Renaultu pro druhou sezónu, stejně jako zdroje využité k jejich naplnění, budou detailně rozebrány během prezentace nového vozu týmu," slibuje dále Renault.
Kdo nyní závodní tým povede? "Renault Sport Racing a tým Formule 1 budou nadále řízeny jeho prezidentem Jeromem Stollem a generálním ředitelem Cyrilem Abiteboulem," odpovídá Renault ve své zprávě.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.