Ferrari pracuje velmi usilovně na tom, aby v sezóně 2017 po delší době konečně uspělo a získalo mistrovský titul. Podle prezidenta Sergia Marchionneho měli zaměstnanci závodního týmu dovolenou pouze dva dny.
"Kluci neúnavně pracují. Během vánoc měli pouze dva dny volna. Vypadá to, že to jde s autem dobře, motor běží na stolici skvěle," komentuje Marchionne situaci v Maranellu před velkými technickými změnami, k nimž dojde v letošní sezóně Formule 1.
"Není ale čas na to se tím nechat ukolébat. Jak moc jsme úspěšní, to uvidíme, až se dostaneme na trať. Nyní odvádějí ohromně moc práce - na motoru, aerodynamice a nových pravidlech," pokračuje Corriere dello Sport prezident Ferrari, který přiznává, že loni neměl klást týmu za cíl vítězství a titul.
Překvapilo jej, jak moc je F1 náročným sportem: "Víte, co bylo mou chybou? Zasáhl jsem do týmu příliš pozdě, ale udělal jsem to z úcty. Nechal jsem je pracovat. Pokud bych zasáhl dříve, v roce 2015, pak by se minulý rok zřejmě ubíral jiným směrem. Ale kdo ví."
Nesouhlasí také s poznámkou, že při jejich stahování náskoku bude záležet i na Mercedesu: "Bylo by špatné takto smýšlet. Není to jejich chyba, že odvádějí skvělou práci. Možná to není příjemné, pravdou ale je, že jsou dobří. Ne, záleží to na nás, proto se musíme soustředit na to, co máme, abychom je porazili."
Novináři se jej dotázali také na snímek z Twitteru, na němž Nico Rosberg tankuje sportovní vůz Ferrari: "Neznám žádného pilota F1, který by nechtěl jezdit s Ferrari."
Svůj nový monopost hodlají představit ve Fioranu 24. února 2017 (po Renaultu, Force Indii a Mercedesu). Marchionne na téma svých nejbližších plánů v závěru zavtipkoval slovy: "Opravdu všeho nechávám, protože chci být novinářem."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.