Správné načasování je ve Formuli 1 velmi důležité. Pokud by Nico Hülkenberg nepodepsal předčasně smlouvu s Renaultem a na trhu jezdců by byl v době ohlášení odchodu Nica Rosberga stále volný, pak by jeho místo u Mercedesu s největší pravděpodobností zaujal právě on.
"Mercedes je dlouhodobým motorovým partnerem Force Indie a společně jsme v létě podnikli propagační akce pro Hockenheim. Rosberg mi mohl pošeptat, že odjede, pokud získá titul," uvádí Hülkenberg pro německá média.
Nového pilota Renaultu však příliš netrápí, že přišel o tuto šanci: "Mým cílem bylo jezdit pro automobilku. Toho jsem s Renaultem dosáhl. Oba máme nesplněné cíle.
Když nejezdíte za Ferrari nebo Mercedes, tak o vás není takový zájem a výkonnost jezdce není tak spojována s výkonností vozu. Já nicméně vnímám velký respekt za své výkony, obzvlášť v mezinárodním měřítku."
Hülkenberg by si měl ve francouzské stáji přijít až na 20 mil. dolarů (515 mil. Kč), o konkrétní částce se ale nechce bavit: "Vy jste řekli to číslo, ne já. Pokud jde o finanční záležitost, tak jsem typický Němec - hlídám si každý halíř a utrácím jen to, čeho bych později nelitoval. Riskovat budu raději na dráze."
Renault svůj nový monopost RS17 představí zatím jako první ze čtyř týmů, které datum prezentace oznámili - už 21. února 2017. Všechna důležitá data můžete sledovat v pravém sloupci na hlavní stránce F1news.cz.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.