Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že pokud se Renaultu podaří udělat během letošní zimy podobný pokrok jako minulý rok, pak budou moci bojovat s Mercedesem o titul.
Po loňském zlepšení mnozí považují před sezónou 2017 plnou technických změn za hlavního soupeře Mercedesu. Horner je v posuzování své role ale opatrný, hodně podle něj bude záležet na tom, jak se Renaultu povede jejich nová pohonná jednotka.
"Pracují velmi tvrdě. Pokud by během této zimy dokázali dosáhnout takového zisku jako tu minulou, tak by díky stabilitě pravidel mohlo začít docházet k vyrovnávání výkonu," soudí šéf Red Bullu.
"A vzhledem k tomu, že šasi bude snad hrát v balíku větší roli, tak by se to mohlo trochu vyrovnat. Ale je to všechno hypotetické, protože nevíte, co všichni mají. My se teď můžeme jen soustředit na to, abychom odvedli co nejlepší práci, a o ostatní se starat, až je uvidíme v Melbourne," pokračuje.
Pokroky Red Bullu jsou pro Hornera povzbuzením. Loňský ročník nezačali nejlépe, v Austrálii skončili v kvalifikaci za vozy Toro Rosso, ale v šampionátu nakonec dokázali porazit i Ferrari a skončit druzí.
"Do sezóny jsme vstupovali s velmi nízkými očekáváními, skončit v první pětici konstruktérů se zdálo být výzvou. Dotáhnout to tedy na druhou příčku v šampionátu konstruktérů, na třetí mezi jezdci, vyhrát dvě velké ceny, získat pole position v Monte Carlu, 16 pódií a s Ricciardem dokončit všechna závodní kola sezóny se 100% spolehlivostí, to byl za 12 měsíců obrovský pokrok!," pochlubil se již dříve Horner.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.