Australský pilot rakouské stáje Red Bull se pro Motorsport rozpovídal o svém tréninku, který během zimní pauzy absolvuje.
Daniel Ricciardo v posledních dnech na sociální sítě chrlí videa, kde fanouškům ukazuje, jak tvrdě maká, aby dokázal v příští sezóně zvládnout robustnější monopost, který dle mnohých jezdců bude mnohem náročnější na řízení a bude od pilotů vyžadovat skvělou fyzickou připravenost.
Ricciardo si tréninky užívá, prý se více dře a jezdci nemusejí tolik hledět na váhu, jako tomu bylo v minulosti. Dle dostupných materiálu je patrné, že nejdůležitější procvičovanou partií je střed těla, zádové svaly a ramena. Jezdci k tréninku primárně využívají tréninková lana a funkční cviky s vlastní vahou.
"Já se na to fakt těším, bude to zábava. Hodně teď jedeme silové tréninky a dost mě to baví. Dříve to bylo hodně o vytrvalosti, abysme udrželi nízkou váhu, takže nic intenzivního, kde by se nabírala svalová hmota. Moc jsem to neměl rád, přišlo mi to trošku nudné. Nyní můžeme více tlačit na pilu a snažíme se nabrat nějaký ten sval. Je to samozřejmě náročné, ale odměna je vždy sladká," komentuje situaci třetí muž celkového pořadí loňské sezóny.
? pic.twitter.com/1QWY7X5qID
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) January 5, 2017Ricciardo dále dodává, že si užívá relativně užívá své dva měsíce tvrdého tréninku. Během dlouhé sezóny se prý málokdy najde čas na nějakou komplexnější fyzickou přípravu.
"Jsem docela rád, že testování je docela pozdě, takže máme více času se dobře fyzicky připravit. Je to důležité, jelikož sezóny jsou nyní dlouhé a není moc času na nějaké trénování během roku. Málokdy se stane, že by člověk měl týden na nějaké pořádné trénování. Jsem z toho nadšený, že mám dva měsíce tréninku, kdy nejezdím v autě. Mít takhle nenarušený cvičební plán je fakt super," zakončuje Australan.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.