Australský pilot rakouské stáje Red Bull se pro Motorsport rozpovídal o svém tréninku, který během zimní pauzy absolvuje.
Daniel Ricciardo v posledních dnech na sociální sítě chrlí videa, kde fanouškům ukazuje, jak tvrdě maká, aby dokázal v příští sezóně zvládnout robustnější monopost, který dle mnohých jezdců bude mnohem náročnější na řízení a bude od pilotů vyžadovat skvělou fyzickou připravenost.
Ricciardo si tréninky užívá, prý se více dře a jezdci nemusejí tolik hledět na váhu, jako tomu bylo v minulosti. Dle dostupných materiálu je patrné, že nejdůležitější procvičovanou partií je střed těla, zádové svaly a ramena. Jezdci k tréninku primárně využívají tréninková lana a funkční cviky s vlastní vahou.
"Já se na to fakt těším, bude to zábava. Hodně teď jedeme silové tréninky a dost mě to baví. Dříve to bylo hodně o vytrvalosti, abysme udrželi nízkou váhu, takže nic intenzivního, kde by se nabírala svalová hmota. Moc jsem to neměl rád, přišlo mi to trošku nudné. Nyní můžeme více tlačit na pilu a snažíme se nabrat nějaký ten sval. Je to samozřejmě náročné, ale odměna je vždy sladká," komentuje situaci třetí muž celkového pořadí loňské sezóny.
? pic.twitter.com/1QWY7X5qID
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) January 5, 2017Ricciardo dále dodává, že si užívá relativně užívá své dva měsíce tvrdého tréninku. Během dlouhé sezóny se prý málokdy najde čas na nějakou komplexnější fyzickou přípravu.
"Jsem docela rád, že testování je docela pozdě, takže máme více času se dobře fyzicky připravit. Je to důležité, jelikož sezóny jsou nyní dlouhé a není moc času na nějaké trénování během roku. Málokdy se stane, že by člověk měl týden na nějaké pořádné trénování. Jsem z toho nadšený, že mám dva měsíce tréninku, kdy nejezdím v autě. Mít takhle nenarušený cvičební plán je fakt super," zakončuje Australan.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.