Australský pilot rakouské stáje Red Bull se pro Motorsport rozpovídal o svém tréninku, který během zimní pauzy absolvuje.
Daniel Ricciardo v posledních dnech na sociální sítě chrlí videa, kde fanouškům ukazuje, jak tvrdě maká, aby dokázal v příští sezóně zvládnout robustnější monopost, který dle mnohých jezdců bude mnohem náročnější na řízení a bude od pilotů vyžadovat skvělou fyzickou připravenost.
Ricciardo si tréninky užívá, prý se více dře a jezdci nemusejí tolik hledět na váhu, jako tomu bylo v minulosti. Dle dostupných materiálu je patrné, že nejdůležitější procvičovanou partií je střed těla, zádové svaly a ramena. Jezdci k tréninku primárně využívají tréninková lana a funkční cviky s vlastní vahou.
"Já se na to fakt těším, bude to zábava. Hodně teď jedeme silové tréninky a dost mě to baví. Dříve to bylo hodně o vytrvalosti, abysme udrželi nízkou váhu, takže nic intenzivního, kde by se nabírala svalová hmota. Moc jsem to neměl rád, přišlo mi to trošku nudné. Nyní můžeme více tlačit na pilu a snažíme se nabrat nějaký ten sval. Je to samozřejmě náročné, ale odměna je vždy sladká," komentuje situaci třetí muž celkového pořadí loňské sezóny.
? pic.twitter.com/1QWY7X5qID
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) January 5, 2017Ricciardo dále dodává, že si užívá relativně užívá své dva měsíce tvrdého tréninku. Během dlouhé sezóny se prý málokdy najde čas na nějakou komplexnější fyzickou přípravu.
"Jsem docela rád, že testování je docela pozdě, takže máme více času se dobře fyzicky připravit. Je to důležité, jelikož sezóny jsou nyní dlouhé a není moc času na nějaké trénování během roku. Málokdy se stane, že by člověk měl týden na nějaké pořádné trénování. Jsem z toho nadšený, že mám dva měsíce tréninku, kdy nejezdím v autě. Mít takhle nenarušený cvičební plán je fakt super," zakončuje Australan.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.