Pirelli tvrdí, že se jím u nových pneumatik podařilo snížit degradaci. Definitivní potvrzení ale přinesou až první závody, protože během vývoje testovalo pouze s upravenými staršími monoposty.
Přes intenzivní testování, se kterým pomáhali Ferrari, Mercedes a Red Bull s vozy z roku 2015 upravenými pro vyšší přítlak, zůstávají některé otázky nezodpovězené. Tato auta totiž nedokázala vytvářet takový přítlak, jako se očekává od letošní generace vozů.
"Scházela jim trocha výkonnosti. I když upravené vozy měly za cíl simulovat úrovně přítlaku, s nimiž se setkáme, tak jsme neviděli skutečnou výkonnost, kterou budeme dosahovat v roce 2017," připouští pro motorsport.com Mario Isola, závodní manažer Pirelli.
Až během předsezónních testů a prvních závodů se ukáže, co od nových pneumatik skutečně očekávat: "Nejde o problém s integritou, protože naše testy v továrně jsou kalibrovány na hodnoty, které nám poskytly simulace týmů. Ale simulace jsou jedna věc.
Výkonnostní okno, do kterého se týmy dostanou ve druhé polovině sezóny, kdy se na dráze často setkáváme s vysokými teplotami, bude úplně jiné. Budou degradace a přehřívání stejné jako u simulací? To můžeme zkontrolovat pouze na dráze," vysvětluje Isola.
Video: Pirelli o pneumatikách pro sezónu 2017 (zdroj: Pirelli)
Jedním z požadavků, který se před sezónou 2017 často objevoval, byla možnost pro piloty na pneumatiky více tlačit. Pirelli to vzalo v úvahu a dle prvních analýz se jim životnost svých produktů podařilo zlepšit.
"Jde o zcela nové směsi. Zaznamenali jsme velmi nízkou degradaci. Při několika příležitostech, když došlo k přehřátí, se to rychle vrátilo k optimálním hodnotám. Piloti na to měli vzhledem k nám specifické požadavky, protože kdyby v závodě následovali jiné auto, tak by ztráceli přítlak, více klouzali a své pneumatiky přehřívali.
Našim cílem u pneumatik bylo, aby se vrátili velmi rychle do normálních podmínek, které pomůžou zlepšit přilnavost. V testování jsme pozorovali, že jsme tento cíl splnili. Je to ale třeba ověřit na aktuálních vozech, takže si počkáme na několik prvních závodů," dodává manažer Pirelli.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.