Pirelli tvrdí, že se jím u nových pneumatik podařilo snížit degradaci. Definitivní potvrzení ale přinesou až první závody, protože během vývoje testovalo pouze s upravenými staršími monoposty.
Přes intenzivní testování, se kterým pomáhali Ferrari, Mercedes a Red Bull s vozy z roku 2015 upravenými pro vyšší přítlak, zůstávají některé otázky nezodpovězené. Tato auta totiž nedokázala vytvářet takový přítlak, jako se očekává od letošní generace vozů.
"Scházela jim trocha výkonnosti. I když upravené vozy měly za cíl simulovat úrovně přítlaku, s nimiž se setkáme, tak jsme neviděli skutečnou výkonnost, kterou budeme dosahovat v roce 2017," připouští pro motorsport.com Mario Isola, závodní manažer Pirelli.
Až během předsezónních testů a prvních závodů se ukáže, co od nových pneumatik skutečně očekávat: "Nejde o problém s integritou, protože naše testy v továrně jsou kalibrovány na hodnoty, které nám poskytly simulace týmů. Ale simulace jsou jedna věc.
Výkonnostní okno, do kterého se týmy dostanou ve druhé polovině sezóny, kdy se na dráze často setkáváme s vysokými teplotami, bude úplně jiné. Budou degradace a přehřívání stejné jako u simulací? To můžeme zkontrolovat pouze na dráze," vysvětluje Isola.
Video: Pirelli o pneumatikách pro sezónu 2017 (zdroj: Pirelli)
Jedním z požadavků, který se před sezónou 2017 často objevoval, byla možnost pro piloty na pneumatiky více tlačit. Pirelli to vzalo v úvahu a dle prvních analýz se jim životnost svých produktů podařilo zlepšit.
"Jde o zcela nové směsi. Zaznamenali jsme velmi nízkou degradaci. Při několika příležitostech, když došlo k přehřátí, se to rychle vrátilo k optimálním hodnotám. Piloti na to měli vzhledem k nám specifické požadavky, protože kdyby v závodě následovali jiné auto, tak by ztráceli přítlak, více klouzali a své pneumatiky přehřívali.
Našim cílem u pneumatik bylo, aby se vrátili velmi rychle do normálních podmínek, které pomůžou zlepšit přilnavost. V testování jsme pozorovali, že jsme tento cíl splnili. Je to ale třeba ověřit na aktuálních vozech, takže si počkáme na několik prvních závodů," dodává manažer Pirelli.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.