Nový pilot Force Indie Esteban Ocon míří v roce 2017 vysoko: svůj tým chce posunout mezi trojici nejlepších ve Formuli 1 a sám chce pravidelně končit v první pětce.
Francouzský pilot po loňské sezóně přešel z Manoru k Force Indii, která loni i přes svůj nízký rozpočet dokázala porazit McLaren i Williams a skončit čtvrtá hned za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari. A příští rok by to chtěla dotáhnout ještě výše - jednu z těchto špičkových stájí porazit.
"Cílem Force Indie v roce 2017 je skončit v nejlepší trojce konstruktérů. To znamená, že se budeme muset dostat před velký tým. Nová pravidla však znamenají, že se pořadí může v následující sezóně úplně změnit," domnívá se Ocon.
"Vzhledem ke zrušení systému žetonů, který hodně omezoval vývoj motorů, by se měly odstupy snadněji zmenšit a zavedené pořadí může být narušeno. Z tohoto důvodu se ode mě požaduje, abych byl hned rychlý," pokračuje pro Auto Hebdo 20letý závodník.
Upsal jsem se na dva roky, ale ten první nebude o učení se. Mým cílem je být každý závod na bodech a cílit co nejčastěji na umístění v první pětce. Mých 9 závodů v roce 2016 přijde vhod, protože už jsem v F1 a několik okruhů jsem se naučil. Budu ale muset poznat Melbourne, Šanghaj, Monako a Baku," pokračuje Ocon.
"Také poznám nového týmového kolegu, Sergia Péreze, jenž je referenčním jezdcem týmu. Podle některých odborníků patří ke špičkovým pilotům, já ho však budu muset porazit, stejně jako ostatní," uvědomuje si pilot Force Indie náročný úkol, který jej čeká.
Před začátkem sezóny tvrdě trénuje, aby zvládl vyšší fyzické nároky nových vozů, jež budou generovat vyšší přítlak a dosahovat tak vyšších rychlostí v zatáčkách.
"Sportuji pět dní v týdnu, zaměřuji se na srdce, váhu a běhám na pásu, abych snížil riziko zranění. Musím získat pět kilo svalové hmoty, protože auta budou o čtyři až pět sekund rychlejší. Pro jezdce budou mnohem náročnější," dodává Ocon.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.