Nový pilot Force Indie Esteban Ocon míří v roce 2017 vysoko: svůj tým chce posunout mezi trojici nejlepších ve Formuli 1 a sám chce pravidelně končit v první pětce.
Francouzský pilot po loňské sezóně přešel z Manoru k Force Indii, která loni i přes svůj nízký rozpočet dokázala porazit McLaren i Williams a skončit čtvrtá hned za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari. A příští rok by to chtěla dotáhnout ještě výše - jednu z těchto špičkových stájí porazit.
"Cílem Force Indie v roce 2017 je skončit v nejlepší trojce konstruktérů. To znamená, že se budeme muset dostat před velký tým. Nová pravidla však znamenají, že se pořadí může v následující sezóně úplně změnit," domnívá se Ocon.
"Vzhledem ke zrušení systému žetonů, který hodně omezoval vývoj motorů, by se měly odstupy snadněji zmenšit a zavedené pořadí může být narušeno. Z tohoto důvodu se ode mě požaduje, abych byl hned rychlý," pokračuje pro Auto Hebdo 20letý závodník.
Upsal jsem se na dva roky, ale ten první nebude o učení se. Mým cílem je být každý závod na bodech a cílit co nejčastěji na umístění v první pětce. Mých 9 závodů v roce 2016 přijde vhod, protože už jsem v F1 a několik okruhů jsem se naučil. Budu ale muset poznat Melbourne, Šanghaj, Monako a Baku," pokračuje Ocon.
"Také poznám nového týmového kolegu, Sergia Péreze, jenž je referenčním jezdcem týmu. Podle některých odborníků patří ke špičkovým pilotům, já ho však budu muset porazit, stejně jako ostatní," uvědomuje si pilot Force Indie náročný úkol, který jej čeká.
Před začátkem sezóny tvrdě trénuje, aby zvládl vyšší fyzické nároky nových vozů, jež budou generovat vyšší přítlak a dosahovat tak vyšších rychlostí v zatáčkách.
"Sportuji pět dní v týdnu, zaměřuji se na srdce, váhu a běhám na pásu, abych snížil riziko zranění. Musím získat pět kilo svalové hmoty, protože auta budou o čtyři až pět sekund rychlejší. Pro jezdce budou mnohem náročnější," dodává Ocon.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.