Nový pilot Force Indie Esteban Ocon míří v roce 2017 vysoko: svůj tým chce posunout mezi trojici nejlepších ve Formuli 1 a sám chce pravidelně končit v první pětce.
Francouzský pilot po loňské sezóně přešel z Manoru k Force Indii, která loni i přes svůj nízký rozpočet dokázala porazit McLaren i Williams a skončit čtvrtá hned za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari. A příští rok by to chtěla dotáhnout ještě výše - jednu z těchto špičkových stájí porazit.
"Cílem Force Indie v roce 2017 je skončit v nejlepší trojce konstruktérů. To znamená, že se budeme muset dostat před velký tým. Nová pravidla však znamenají, že se pořadí může v následující sezóně úplně změnit," domnívá se Ocon.
"Vzhledem ke zrušení systému žetonů, který hodně omezoval vývoj motorů, by se měly odstupy snadněji zmenšit a zavedené pořadí může být narušeno. Z tohoto důvodu se ode mě požaduje, abych byl hned rychlý," pokračuje pro Auto Hebdo 20letý závodník.
Upsal jsem se na dva roky, ale ten první nebude o učení se. Mým cílem je být každý závod na bodech a cílit co nejčastěji na umístění v první pětce. Mých 9 závodů v roce 2016 přijde vhod, protože už jsem v F1 a několik okruhů jsem se naučil. Budu ale muset poznat Melbourne, Šanghaj, Monako a Baku," pokračuje Ocon.
"Také poznám nového týmového kolegu, Sergia Péreze, jenž je referenčním jezdcem týmu. Podle některých odborníků patří ke špičkovým pilotům, já ho však budu muset porazit, stejně jako ostatní," uvědomuje si pilot Force Indie náročný úkol, který jej čeká.
Před začátkem sezóny tvrdě trénuje, aby zvládl vyšší fyzické nároky nových vozů, jež budou generovat vyšší přítlak a dosahovat tak vyšších rychlostí v zatáčkách.
"Sportuji pět dní v týdnu, zaměřuji se na srdce, váhu a běhám na pásu, abych snížil riziko zranění. Musím získat pět kilo svalové hmoty, protože auta budou o čtyři až pět sekund rychlejší. Pro jezdce budou mnohem náročnější," dodává Ocon.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.