Přechod zpět na jednodušší motory je podle Bernieho Ecclestonea jediný způsob, jak ukončit dominanci Mercedesu ve Formuli 1. Rád by také zjednodušil pravidla a změnil formát závodního víkendu.
Letos se chystají velké změny po stránce aerodynamiky a mechanické přilnavosti, pravidla pro pohonné jednotky však zůstávají stejná. To je podle šéfa F1 také důvodem, proč Mercedes bude dále vládnout - musela by se změnit i ta.
"Red Bull věří, že s lepší aerodynamikou mohou Mercedes porazit. Já si tím ale nejsem tak jistý. Výhoda Mercedes v oblasti motoru je stále velká. Kvůli tomu musíme co nejdříve zavést nová pravidla pro motory. Důležité je zakázat hybridní motory," tvrdí Ecclestone nekompromisně.
"[Prezident FIA] Jean Todt si myslí, že jsou v souladu s duchem naší doby, což může platit pro normální silniční auta. Ale v F1 chtějí lidé vidět něco zvláštního. Chtějí mít hlučné, silné motory, které budou zvládat jen ti nejlepší piloti na světě," pokračuje muž, který ve svých 86 letech stále řídí Formuli 1.
Poté se pouští do příměru: "Svým profesionálním fotbalistům také nenasazujete ortopedickou obuv, protože je tento druh v každodenním životě populární, že jo?"
F1 podle něj také doplácí na příliš mnoho pravidel, kvůli jejichž složitosti se fanoušci od tohoto sportu odvracejí: "Pravidla se musí změnit - všechna! Jsou příliš složitá. My se nacházíme v zábavním odvětví. Jak ale máme bavit lidi, když diváci už nic nechápou?"
"Ani piloti už nevědí, co na dráze udělat můžou a co nikoliv. Někdy si myslím, že pravidla zkrátka říkají: 'Nezávoď!' Ale nechme je, ať občas dojde ke kontaktu, no a? Nechme to na pilotech, ať si to mezi sebou zařídí," vysvětluje Ecclestone.
Po letech by rád přistoupil také ke změně formátu závodního víkendu tím, že by zařadil dva kratší "sprint" závody: "Pozornost mladých lidí je krátkodobější než v minulosti. Proto by mělo smysl rozdělit závod na dva sprinty. Dva 40 minutové závody by byly pro TV diváky atraktivnější než nudná velká cena."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.