Přechod zpět na jednodušší motory je podle Bernieho Ecclestonea jediný způsob, jak ukončit dominanci Mercedesu ve Formuli 1. Rád by také zjednodušil pravidla a změnil formát závodního víkendu.
Letos se chystají velké změny po stránce aerodynamiky a mechanické přilnavosti, pravidla pro pohonné jednotky však zůstávají stejná. To je podle šéfa F1 také důvodem, proč Mercedes bude dále vládnout - musela by se změnit i ta.
"Red Bull věří, že s lepší aerodynamikou mohou Mercedes porazit. Já si tím ale nejsem tak jistý. Výhoda Mercedes v oblasti motoru je stále velká. Kvůli tomu musíme co nejdříve zavést nová pravidla pro motory. Důležité je zakázat hybridní motory," tvrdí Ecclestone nekompromisně.
"[Prezident FIA] Jean Todt si myslí, že jsou v souladu s duchem naší doby, což může platit pro normální silniční auta. Ale v F1 chtějí lidé vidět něco zvláštního. Chtějí mít hlučné, silné motory, které budou zvládat jen ti nejlepší piloti na světě," pokračuje muž, který ve svých 86 letech stále řídí Formuli 1.
Poté se pouští do příměru: "Svým profesionálním fotbalistům také nenasazujete ortopedickou obuv, protože je tento druh v každodenním životě populární, že jo?"
F1 podle něj také doplácí na příliš mnoho pravidel, kvůli jejichž složitosti se fanoušci od tohoto sportu odvracejí: "Pravidla se musí změnit - všechna! Jsou příliš složitá. My se nacházíme v zábavním odvětví. Jak ale máme bavit lidi, když diváci už nic nechápou?"
"Ani piloti už nevědí, co na dráze udělat můžou a co nikoliv. Někdy si myslím, že pravidla zkrátka říkají: 'Nezávoď!' Ale nechme je, ať občas dojde ke kontaktu, no a? Nechme to na pilotech, ať si to mezi sebou zařídí," vysvětluje Ecclestone.
Po letech by rád přistoupil také ke změně formátu závodního víkendu tím, že by zařadil dva kratší "sprint" závody: "Pozornost mladých lidí je krátkodobější než v minulosti. Proto by mělo smysl rozdělit závod na dva sprinty. Dva 40 minutové závody by byly pro TV diváky atraktivnější než nudná velká cena."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.