Přechod zpět na jednodušší motory je podle Bernieho Ecclestonea jediný způsob, jak ukončit dominanci Mercedesu ve Formuli 1. Rád by také zjednodušil pravidla a změnil formát závodního víkendu.
Letos se chystají velké změny po stránce aerodynamiky a mechanické přilnavosti, pravidla pro pohonné jednotky však zůstávají stejná. To je podle šéfa F1 také důvodem, proč Mercedes bude dále vládnout - musela by se změnit i ta.
"Red Bull věří, že s lepší aerodynamikou mohou Mercedes porazit. Já si tím ale nejsem tak jistý. Výhoda Mercedes v oblasti motoru je stále velká. Kvůli tomu musíme co nejdříve zavést nová pravidla pro motory. Důležité je zakázat hybridní motory," tvrdí Ecclestone nekompromisně.
"[Prezident FIA] Jean Todt si myslí, že jsou v souladu s duchem naší doby, což může platit pro normální silniční auta. Ale v F1 chtějí lidé vidět něco zvláštního. Chtějí mít hlučné, silné motory, které budou zvládat jen ti nejlepší piloti na světě," pokračuje muž, který ve svých 86 letech stále řídí Formuli 1.
Poté se pouští do příměru: "Svým profesionálním fotbalistům také nenasazujete ortopedickou obuv, protože je tento druh v každodenním životě populární, že jo?"
F1 podle něj také doplácí na příliš mnoho pravidel, kvůli jejichž složitosti se fanoušci od tohoto sportu odvracejí: "Pravidla se musí změnit - všechna! Jsou příliš složitá. My se nacházíme v zábavním odvětví. Jak ale máme bavit lidi, když diváci už nic nechápou?"
"Ani piloti už nevědí, co na dráze udělat můžou a co nikoliv. Někdy si myslím, že pravidla zkrátka říkají: 'Nezávoď!' Ale nechme je, ať občas dojde ke kontaktu, no a? Nechme to na pilotech, ať si to mezi sebou zařídí," vysvětluje Ecclestone.
Po letech by rád přistoupil také ke změně formátu závodního víkendu tím, že by zařadil dva kratší "sprint" závody: "Pozornost mladých lidí je krátkodobější než v minulosti. Proto by mělo smysl rozdělit závod na dva sprinty. Dva 40 minutové závody by byly pro TV diváky atraktivnější než nudná velká cena."
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.